Mehiläisen päätoimiala on nykyisin veronkierto
Kuten muidenkin sote-yritysten. Tulee juuri yle tv1:ltä. Veronkierron pääneuvonantaja on KPMG.
Kommentit (6)
Näille yrityksille haluamme ulkoistaa suomalaisten sosiaali- ja terveyspalvelut.
Olen poikotoinut Mehiläistä jo 10v ajan. Viimeinen paikka mihin menisin, tosin Terveystalo ym yksityiset lääkäriasemat ovat aivan samanlaisia veronkiertäjiä. Käytän ainoastaan kunnallista terveysasemaa.
Talouselämän Hoivayhtiöt 2017 -selvitys kertoo hoivateollisuuden rajusta kasvusta ja keskittymisestä. Viime vuonna 20 suurinta hoivayhtiötä keräsivät yhteensä 1 325 miljoonan euron liikevaihdon. Vuonna 2010 vastaava luku oli 522 miljoonaa.
Suurimmat kolme hoivayhtiötä olivat viime vuonna Mehiläinen, Attendo ja Esperi Care. Niiden hoivatoiminnan liikevaihto Suomessa oli yhteensä yli 600 miljoonaa euroa.
Kaikkien näiden pääomistus on ulkomailla - Mehiläinen käyttää KPMG:ta, Attendo samoin ja Esperi Care PricewaterhouseCoopersia.
Haluammeko todellakin maksamiemme verojen päätyvän näille ja ulkomaille?
Mä missasin ton ohjelma,enkä (vielä) löytänyt sitä Areenastakaan. Tuliko jotain uutta tietoa )
Vierailija kirjoitti:
Olen poikotoinut Mehiläistä jo 10v ajan. Viimeinen paikka mihin menisin, tosin Terveystalo ym yksityiset lääkäriasemat ovat aivan samanlaisia veronkiertäjiä. Käytän ainoastaan kunnallista terveysasemaa.
Meilläpä tuo kunnallinenkin on ulkoistettu Mehiläiselle.
Mehiläisellä on verottajan kanssa 12, 3 miljoonan juttu kesken, verottaja ei hyväksy 30 miljoonan euron korkovähennyksiä vuosilta 2006–2012.
Seurassa on hyvä juttu Mehiläisestä vuodelta 2016, erittäin kiinnostava.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/mehilainen-meni-ulkomaisille-paaom…
KPMG, Pricewaterhousecoopers jne, monikansalliset yritykset, joiden päätoimiala on aggressiivinen verosuunnittelu. Mielenintoisesti juuri nuo ovat suurten yritysten käyttämiä toimistoja...