Mitä ajattelet ihmisestä, joka käyttää peruspuhelimia ilman some-toimintoja vuonna 2017?
Eihän peruspuhelimella voi edes WhatsAppia käyttää eli nykyaikaiset tekstiviestitkään eivät onnistu..Sellainen ihminenhän on todellakin ajasta jälkeenjäänyt, jolla ei ole mitään älypuhelinta! Kuulin tänään bussissa Nokia 3310 soivan. Ajattelin, että onpa siinä outo tyyppi joka sellaisen omistaa vuonna 2017 ja etenkin käyttää.
Entä te, mitä ajattelette näistä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on melkein 20 vuotta vanha kännykkä yhä käytössä :). Ostan uuden vasta kun tuo hajoaa.
Mulla hajos 10 vuotta vanha puhelin ikävä kyllä. Ostin sellaisen "äly"puhelimen mihin sain tungettua sen vanhan 2g kortin sisään :)
Kuvailet minua. Tätä palstaa lukuunottamatta en ole somessa. Kommunikoin ihmisten kanssa kirjoittamalla s-postikirjeitä tai tekstareita ja puhumalla joko kasvokkain tai puhelimessa. Olen omasta mielestäni aika kiva ja sivistynyt ihminen, mutta en seuraa muoteja juuri missään asiassa. En ainakaan toistaiseksi ole ymmärtänyt kärsiä näistä ominaisuuksistani enkä oikeastaan ole kauhean kiinnostunut siitä mitä varsinkin ventovieraat ihmiset minusta ajattelevat. :)
19 jatkaa: Aloitusviestissä ap kuitenkin haluaa ihmisten kuvittelevan, että hän on se tyhmä ja ilkeä älypuhelimen käyttäjä, jolloin hän voi varmistua siitä, että suurin osa ihmisistä hyökkää älypuhelimen käyttäjää vastaan ja alkaa puolustella ja kehua oikeaa ap:ta, joka ei käytä älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
19 jatkaa: Aloitusviestissä ap kuitenkin haluaa ihmisten kuvittelevan, että hän on se tyhmä ja ilkeä älypuhelimen käyttäjä, jolloin hän voi varmistua siitä, että suurin osa ihmisistä hyökkää älypuhelimen käyttäjää vastaan ja alkaa puolustella ja kehua oikeaa ap:ta, joka ei käytä älypuhelinta.
Ja joku jaksaa tämän pellepalstan viestejä analysoida?
Mulla on aina mukana armeijan vanha viestipuhelin, johon vedän parikaapeliyhteyden kotijoukoille. Bussikuski vaan ei oikein tykkää, kun pitää aina pysähdellä liitosten teon ajaksi.
Ei ole älypuhelinta mullakaan eikä ole koskaan ollutkaan. Ihmiset jotka veivaavat jatkuvasti älypuhelintaan vaikuttavat mun silmään laumaihmisiltä. Persoonallisempaa mielestäni seurata ympäröivää maailmaa kuin tuijotella kännykän ruutua. Nettiä muuten käytän kyllä.
Minä? Minulle on yhdentekevää, mitä muut ajattelevat. En tarvitse älypuhelinta (peruspuhelimella on voinut lähettää tekstiviestejä jo vuonna 1998, jolloin ostin ensimmäiseni) enkä arvosta somea tai ole siinä mukana tätä palstaa lukuun ottamatta.
- 1979
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku jaksaa tämän pellepalstan viestejä analysoida?
No nyt flunssaisena tämä on ihan kivaa ajanvietettä. Vaikka eipä tämä nyt pelkästään flunssasta johdu, kun analysoin mielelläni kaikkea terveenäkin.
Täällä myöss yksi joka ei omista älypuhelinta :D Ikää 28v. Kyllähän sitä jotkut kummeksuvat mutta olen tyytyväinen elämääni ilman älypuhelinta. Tietokonetta käytän surffailemiseen ja sähköpostin lukemiseen. Kuuntelen uutisia ihan radiosta. Cd - levyt ja C - kasetit kuuntelussa myös. Onneksi nykyaika ei vaadi ketään luopumaan siitä minkä kokee itselleen riittäväksi.
Ihan ihanana tyyppinä miestäni pidän <3 Ei ole kiinnostunut somesta eikä netissä roikkumisesta. Tekstarit ja puhelut toimii aivan hyvin.
Ajattelen: "ihana, minun mieheni."
Eli siis minun miehelläni on vain ja ainostaan vanha puhelin, joka toimii suojatussa verkossa.
On sellaisessa työssä, ettei hän saa jäljittää, eikä halua muutenkaan somessa jakaa tietoja itsestään.
Ei ole rikollinen, vaan virkavallan puolella.
Ilmeisesti hän käyttää puhelinta soittamiseen.
Ihan jokaisen oma valinta. Kaikkia ei some kiinnosta
Mulla on ihan älypuhelin enkä silti käytä somea sillä kuin ehkä jossain mökillä. En muutenkaan ole someaddikti. En halua aina olla tavoitettavissa enkä ole niin kiinnostunut kaikkien jutuista. Ihme kyllä silti mulla on kavereita, joiden kanssa olen yhteyksissä ;)
Vierailija kirjoitti:
Älykäs. Koko idiootti jaksaa tihrustaa puhelimesta, kun tietokoneetkin on keksitty.
Juuri näin! Kotona kunnon kone, jolla hoidan työn lisäksi yhteydenpidon, ylläpidän sivujani, katson ohjelmia, olen somessa mitä nyt huvittaa jne.
En tarvitse puhelimelta muuta kuin soitto- ja tekstaritoiminnot! :)
Tiedän 80 v eläkkeellä olevan lääkärin jolla Nokia 3310. Ja 68v eläkkeellä olevan liikekemiehen samoin Nokia 3310 . Molemmat hankkineet aikoinaan älypuhelimen, mutta eivät tykkää. Läppäriä käyttävät.
Meillä on kyllä älypuhelimet, mutta juuri viikko sitten ostettiin tuo 3310 autoon puhelimeksi. Meidän autotallin ovi toimii puhelimella soittamalla ja näillä kosketusnäyttöpuhelimilla se on yhtä helvettiä, kun samalla pitäisi ajaa autoakin, kääntyä suojatien yli, väistellä jalankulkijoita ja pyöräilijöitä ja lisäksi yrittää ajoittaa puhelu niin, että autotallin ovi aukeaa juuri kun olet kurvaamassa sisään. Joskus viattomat ulkopuoliset ovat kärsineet meidän hutisoitoista, kun puhelin on liukas ja sormella tökkää helposti väärään paikkaan kun yhdellä kädellä yrittää sohia. 3310:ssä on akun valmiusaika 31 vuorokautta! Mieti sitä! Riittää kun lataa kerran kuussa. On oikeat näppäimet, ei tarvitse pelätä että soittaa minne sattuu.
Viestittelyyn en käytä mitään WhatsAppeja vaan Telegramia, joka toimii myös tietokoneella ja tabletilla. Olisi aika orjuuttavaa joutua seuraamaan viestejä puhelimesta, jos on itse tietokoneella. Lisäksi puhelimella näpyttely on todella hidasta verrattuna kymmensormijärjestelmään hyvällä näppäimistöllä. Telegram rulettaa! Puhelinviestittelyä käytän vain äärimmäisessä hädässä.
Typerin syy tehdä mitään on se, koska "kaikki muutkin tekevät niin". Tai voihan sitä tietysti elää elämänsä niinkin.