Mitä ajattelet ihmisestä, joka paistaa pinnoitetulla pannulla vuonna 2017?
Ajastaan jälkeen jäänyt? Ei osaa (hiili)teräspannulla paistaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Paistapa kananmuna ilman rasvaa!
Paistan aina ilman rasvaa kokokeraamisella pannulla. En pinnoitetulla.
Tulkaa sitten puhumaan pinnoitetun pannun puolesta, kun itse sairastutte - tai lapsenne tai lapsen lapsenne on fas-piirteinen adhd ilman mitään selkeää syytä ja miettikää missä astioissa ravinto on tehty ja valmistettu.
Voihan nyt viddu jo näitä aloituksia...
"Mitä ajattelet ihmisestä, joka...."
"Millainen ihminen...."
En ajattele toisten ihmisten tekemisistä yhtään mitään, koska asia ei minulle kuulu. Suosittelen ap:lle samaa tekniikkaa.
Ap, olet ajastasi jäljessä. Teflonista ei irtoa ruokaan mitään, jos pinnoite on ehjä. Naarmuuntuneesta irtoutuvat hitusetkin vaeltavat ruuansulatusjärjestelmän halki kokonaisina.
Ei siis huolta. Moni meistä on lapsesta lähtien saanut teflonpannuilla tehtyä ruokaa ja on yhä ihan terveen kirjoissa.
N50
https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/teflon-and-perfluorooctanoi…
"Other than the possible risk of flu-like symptoms from breathing in fumes from an overheated Teflon-coated pan, there are no known risks to humans from using Teflon-coated cookware. While PFOA is used in making Teflon, it is not present (or is present in extremely small amounts) in Teflon-coated products."
Vierailija kirjoitti:
Ajastaan jälkeen jäänyt? Ei osaa (hiili)teräspannulla paistaa?
Sinulla on asenneongelma ja olet kovin rajoittunut. Eikö yhtään hävetä postailla noin idioottimaisia kirjoituksia tänne?
Sun tapasi paistaa - oli se sitten hiiliteräspannu tai valurautapannu - ei ole ainoa oikea. Ihmisillä on pannuja eri tarkoituksiin. Itse en hauduttaisi tai paistaisi kovin happoisia ruoka-aineita hiiliteräspannulla.
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa sitten puhumaan pinnoitetun pannun puolesta, kun itse sairastutte - tai lapsenne tai lapsen lapsenne on fas-piirteinen adhd ilman mitään selkeää syytä ja miettikää missä astioissa ravinto on tehty ja valmistettu.
Tuosta päätellen ei ole kyse paistinpannun pinnoituksesta, vaan siitä että äidille on alkoholi maistunut odotusaikana.
Mikä on se oikea pannu paistaa????
No nehän ne vasta idiootteja ovat, jotka ovat lammasmaisesti menneet tähän teräs/hiiliteräshypetykseen :D Joku telkkarikokki kun sellaista käyttää, niin pitää iteskin saada. Ihan vaikka sen käyttö on perseestä rasvapolttoineen ja kiinnipalavine munineen ja kaloineen. Niin ja mitään hapantahan sillä ei voi valmistaa, ettei "hieno" rasvapinta huuhtoudu pois
Ymmärtää jossain suuressa ammattikeittiössä kaasuliesineen, että tuollainen on ihan ok. Mutta ei sentään kotikeittiössä.. Jotain järkeä ihmiset tuohon ammattilaislarppaukseen
Vierailija kirjoitti:
Paistapa kananmuna ilman rasvaa!
Miksi se pitäisi paistaa ilman rasvaa??
Noista max vuoden kestävistä pinnoitetuista pannuista olen luopunut jo kauan sitten. Nyt löytyy muutama valurautapannu, pari hiiliteräspannua ja yksi rst-pannu. Enää ei ole paluuta mihinkään muuhun. :)
Ja paistamiseenhan käytetään rasvaa, sehän on selvä.
Vinkkinä, jos joku haluaa lopettaa teflon-aikakauden, niin osta ensimmäiseksi ruostumaton teräspannu (kiiltävä, älä sekoita hiiliteräspannuun). Sillä pärjää aika pitkälle, on kevyt, voi heittää astianpesukoneeseen jne. Ja jos jotain pinttyy kiinni, niin pata-padalla lähtee.
Mitä ajattelen ihmisestä, joka miettii tällaisia?
Ajattelen, että hänellä täytyy olla todella tyhjä elämä, jotta viitsii kuluttaa energiaansa tähän.
Minulla on paistinpannu, jolla on hyvä paistaa, ja joka ei maksanut kohtuuttomasti. En tiedä pinnoituksista mitään, enkä ole ikinä kuullutkaan aloittajan mainitsemasta hiili jostain pannusta. Eikä kiinnostakaan. Menen paistamaan munakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa halvan teräspannun?
Sulla ei ole 40 euroa jolla saisit 20v kestävän teräspannun?
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa halvan teräspannun?
Kirppiksiltä tekee löytöjä kun ihmiset eivät tajua näiden arvoa. Itse löysin vitosella laadukkaan vähän käytetyn rst-pannun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se oikea pannu paistaa????
Kultapieni, sehän riippuu ihan siitä mitä olet paistamassa.
Vierailija kirjoitti:
No nehän ne vasta idiootteja ovat, jotka ovat lammasmaisesti menneet tähän teräs/hiiliteräshypetykseen :D Joku telkkarikokki kun sellaista käyttää, niin pitää iteskin saada. Ihan vaikka sen käyttö on perseestä rasvapolttoineen ja kiinnipalavine munineen ja kaloineen. Niin ja mitään hapantahan sillä ei voi valmistaa, ettei "hieno" rasvapinta huuhtoudu pois
Ymmärtää jossain suuressa ammattikeittiössä kaasuliesineen, että tuollainen on ihan ok. Mutta ei sentään kotikeittiössä.. Jotain järkeä ihmiset tuohon ammattilaislarppaukseen
No iik. Mulla oli pelit ja vermeet jo paljon ennen tv-kokkeja. Valitsen pannun raaka-aineen mukaan.
Tomaattisoosin teen kattilassa, en pannulla.
Hiiliteräspannu ei ole yhtään sen hankalampi kuin muutkaan, en ole saanut siihen vielä kiinni poltettua mtn. Just paistelin viikonloppuna lättyjä siinä, hyviä tuli.Evottajat väittävät että pannun huolto on ärseestä.
Muuten on ihan jees jos kokkausohjelmat saavat ihmiset satsaamaan hyviin välineisiin ja kokkaamaan kotona- jäänee einekset kauppoihin.
En hyvällä ajattele. Jo pannusta ja sen kahvasta käytön yhteydessä irtoava mikromuovin määrä hirvittää...
Joo, mistä ihmeestä joku löytääkin pinnoitetun pannun vuonna 2017? Ehe ehe.