Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahdoton elämäntilanne - muita? Vertaistuki ja neuvot tarpeen

Vierailija
10.09.2017 |

Olen 28-vuotias nainen. Minulla ei ole työkokemusta tutkintojen jälkeen (toinen aste). Olen siis työtön. Opiskelen kuitenkin myös avoimessa yliopistossa erinomaisin arvosanoin. Ala vain on sellainen, että en tiedä kannattaako tutkinto-opiskelu missään vaiheessa. Samoin alan työtilanne asuinkaupungissani on aivan mahdoton.

Kyse ei nyt ole täysin yllämainitusta, mutta liittyy kokonaisuuteen. Olen nimittäin nyt raskaana ekoilla viikoilla. En tiedä onko mitään järkeä saada lasta tähän tilanteeseen, mutta ei ole oikein järkeäkään odottaa - olen 29 kun vauva syntyy. Jos teen abortin, voi olla että siinä menivät viemäristä alas minun mahdollisuus äitiyteen

En asu yhdessä tulevan lapsen isän kanssa, eli olen aika yksin tämän asian kanssa. Ei työpaikkaa, ei tukiverkkoja. Pelottaa että tulevaisuuteni on yhtä kuin köyhä yh-äiti tai työtön ja naimaton ja lapseton, jos en lasta pidä.

Mitä hemmettiä tässä pitäisi tehdä? Jos jostain ihmeestä saisin töitä niin se olisi määräaikaisuuksien niputtamista, joten ei ole mitään järkeä perustaa lapsen saamista ajatukselle "sitten kun onse vakituinen työpaikka". Sellaista ei välttämättä tule

Jos jotain ajatuksia ja vertaistukea saisin täältä, niin kiitos <3 Minulla on tosi yksinäinen olo

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit sen lapsen isän auttamaan taloudellisesti ja lapsen hoidossa. Ei siinä muuta. Onko se mahdotonta että olisitte perhe?

Vierailija
2/3 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, haluan täältä lähettää sinne lämpöisiä ajatuksi ja voimia ❤ en osaa auttaa ratkaisussa, tulevaisuudesta ei kukaan tiedä, mutta kyllähän lapset/lapsi aina tuovat toivoa. Toisaalta tiedän miltä tuntuu kasvattaa lapsia kun kaikki ei mennykään kuin strömsössä työelämän ym. suhteen, ei ole aina helppoa. Silti olen tosi onnellinen lapsistani ja uskon että saan heistä oikein kunnon ihmisiä kasvatettua ☺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista <3

Nro 1ainakaan perinteistä perhettä meistä ei näillä näkymin ole tulossa, vaikka oma toivomus olisi niin :'(.

Kiitos myös kakkonen lämpimästä vastauksesta. Tiedän, että päätös on yksin minun.

Onko ketään joka olisi ollut vastaavassa tilanteessa? Mihin päätökseen päädyit?

ap