Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein näit äitisi tekevän ruokaa, kun olit lapsi?

Vierailija
10.09.2017 |

?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaksi kertaa päivässä. 

Vierailija
2/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin oudolta tämä perhearki, kun joutuu tekemään ruokaa koko ajan. Kun sellaisesta ei ole mitään kokemusta lapsuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran viikossa. Yleensä isä teki.

Vierailija
4/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa päivässä ja siihen lisäksi aamupäivä- ja iltapäiväkahvitukset. Syöjiä pöydässä oli 5 - 15 vähän sen mukaan, mikä vuodenaika.

Vierailija
5/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, niin kaksi kertaa päivässä. Sitten kun meni töihin, kerran päivässä. 

Vierailija
6/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran kun käytiin äidillä kylässä. Mummo taasen teki meille ruokaa 4 kertaa päivässä. Aamulla puuroa, päivällä hoitolapsille lounaan, meille välipalaa kun tultiin koulusta, sitten päivällisen ja iltapalaa.

Vierailija
7/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan.

Vierailija
8/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin päivää. Hänellä oli kahvila-ravintola ja teki hommia myös keittiössä, ja itse pyörin jaloissa kun ei yksin kotonakaan viitsinyt aina olla. 

Vierailija
9/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä lämmitteli valmisruokia. 

Hyvin harvoin teki mitään itse. Olin yksinhuoltajan ainoa lapsi ja ymmärrän tämän. Mitä turhaa lihapatoja lämmittelemään, jos syöjiä on korkeintaan kaksi. 

Vierailija
10/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähes joka päivä. He tekivät aika tasapuolisesti isäni kanssa ruokaa, se joka sillä hetkellä ehti.

Vierailija
11/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken aikaa. Kukaan ei muka osannut ottaa itse oikealla tavalla kaapista edes välipalaa...

Vierailija
12/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa päivässä + kahvitus 3xpäivä +iltapala. Leipoi itse leivät, pullat + muut.

Meillä oli maatila ja äiti siten kotona töissä.

Vierailija
13/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä joskus iltapäivällä. Ruoka oli aina perunoita ja jauhelihakastiketta tai makaronilaatikkoa tai jauhelihakeittoa. En muista että koskaan olisi ollut mitään muuta. Aina tosi mautonta ja suolaa piti lisätä, mutta olen kuitenkin kiitollinen että lämmin ruoka oli joka päivä.

Vierailija
14/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kouluikää näin hänen tekevän lämmintä ruokaa kaksi kertaa päivässä. Lisäksi tietysti aamiaiset, iltapäiväkahvit ja iltapalat. Maatalon emäntänä hänen työpaikkansa oli kotona, joten kokatakin piti jatkuvalla syötöllä.

Koulun aloitettuamme me lapset emme tietysti nähneet sitä lounasruuan tekemistä, mutta kyllä hän toki senkin edelleen kokkasi isälle ja itselleen.

Vierailija
15/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Äitini kävi töissä, joten kerta per päivä. Itse kun olin lasten kanssa pitkään kotona, sama, joka päivä. Nyt harvemmin, miehen kanssa kaksin, teen isomman satsin ruokaa, osa pakkaseen ja syödään pari päivää peräkkäin. Usein otan kaupan tiskistä valmista mukaan tai käydään ulkona syömässä, kun ei tarvitse olla kellon kanssa laittaa kiljuvan nälän omaavalle lapselle/lapsille.

Vierailija
16/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x vko, la ja su

Vierailija
17/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Nykyäänkin, kun ajattelen äitiäni, heti ensimmäiseksi mieleeni tulee kuva hänestä hellan ääressä ruokaa valmistamassa.

Vierailija
18/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kertoja päivässä. Äiti hoiti meillä kaiken kokkailun eikä ikinä syöty valmisruokia.

Vierailija
19/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat aika tasaisesti teki ruokaa. Isä oli parempi keittiössä. Äiti ei koskaan ole osannut muuta kuin leipoa. Isä teki paljon kalaa ruoaksi ja siitä ehkä vahvimmat muistot jäänyt, kun opetti perkaamaan kaloja.

Vierailija
20/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli oikea talousihminen. Teki todella monipuolisesti kaikkea ruokaa. Ihan perus kotiruokia. Ja kaikki oli hyvää. Leipoi myös itse leivät ja pullat. Paistoi leivät leivinuunissa ja sen jälkeen laatikkoruoat hautui uunin lämmössä. Ja ne jouluruoat....Marmelaadeista alkaen värkkäs ite ihan kaiken.  Mutta sitten äiti sairasti ekan syövän ja jotenkin homma alkoi hiipumaan. Varmaan alkoi väsymään kotirumbaan. Toinen syöpä uuvutti äidin kahdessa vuodessa ja hän kuoli 1987. Ruokamuistot on kyllä ihania.

Mieleen jäänyt kun istuin keittiön pöydän alla ja äiti leipoi pullaa. Se pullan tuoksu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän