Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein näit äitisi tekevän ruokaa, kun olit lapsi?

Vierailija
10.09.2017 |

?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä. Muun ajan makasi tai istui ja söi.

Vierailija
22/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Isä teki ruuat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, siihen saakka kun alettiin lapset itse tekemään. Joskus satunnaisesti mummo teki myös. Saatiin prosessoimatonta ruokaa ja opittiin myös itse tekemään sitä. Nyt hirvittääkin se, että täällä haastavassa ilmastossa ei ajatella laajemmin tarpeeksi raaka-ainetuotantoa, sen rakennetta, kulutusta ja omavaraisuutta. Mutta ei siitä tässä enempää. Äidin tekemää ruokaa olen syönyt.

Vierailija
24/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu niin oudolta tämä perhearki, kun joutuu tekemään ruokaa koko ajan. Kun sellaisesta ei ole mitään kokemusta lapsuudessa.

Minä elin koko lapsuuteni ja nuoruuteni voileipäkekseillä, mansikkahillolla ja maidolla. Vieroksuin todella paljon koulun lämmintä ruokaa ja olin aina nälissäni koulun jälkeen. Sitten istuin kotona keittiön pöydän ääressä syöden hillokeksejä ja lukemassa varmaan ainakin tunnin kun tulin koulusta. Välillä oli vaihteluksi iltapalaksi karjalanpiirakoita ja Kallen mätitahnaa.

Vierailija
25/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ja lauantaisin leivottiin 60-70 -luvuilla. Vanhemmat kävivät töissä ja molemmat laittoivat ruokaa. Kaikki tehtiin itse, vain maitotuotteet ja leivät ostettiin valmiina kaupasta.

Mieheni joka on 5v nuorempi ja vanhemmat myös nuorempia kuin omani tekivät ruokaa ehkä 1x/kk. Eineksillä ja voileivillä kasvatettu  mies.

Meillä tehdään myös kaikki itse ja mies oppi nopeasti arvostamaan kunnon ruokaa.

Vierailija
26/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein. Meillä tehtiin kaikki ruoka alusta lähtien itse. Äiti oli pääasiallinen kokki, vaikka isäkin osallistui usein ruuanlaittoon.

Vierailija
27/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa. Välillä oli valmisruokaa tai isä teki ruokaa. Molemmat kävivät raskaassa työssä.

N47

Vierailija
28/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Tosin arkena ruoka oli usein jotain puolivalmisteista koottua "lisää vain vesi ja jauheliha/makkara" -tyyppistä lisäainemoskaa. Vartissa valmista. Samaa syöttää isälleni edelleen ja syö itsekin. Eläkeläisellä ei ole aikaa laittaa ruokaa kunnollisista tuoreista aineksista. Valittaa vielä kun ruoka on niin kallista. Samalla hinnalla minä ruokin viisi ihmistä. Tää meni nyt ihan ot:ksi.

Vierailija
29/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi teki sairaanhoitajana kolmivuorotöitä. Välillä mutsi ja välillä faija.

Vierailija
30/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Myös minä tein, leivoin paljon lapsena. Aikuisena elin einespitsoilla ja roskaruualla, kun tein uraa. Järjetöntä.

Vierailija
31/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen päivä. Ja hyvää ruokaa tekikin!

Vierailija
32/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Ai että kun tulikin ikävä äidin ruokia. Onneksi hän on vielä kykenevä kokkaamaan, joten saan siellä käydessäni nauttia niistä ihanuuksista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän