Mistä enää löytää rehellisen elämänkumppania haluavan miehen?
Olen eronnut muutama vuosi sitten. Nyt olen parin vuoden ajan yrittänyt löytää uutta kumppania elämään. Olen käynyt tansseissa, ravintoloissa ja pubeissa, harrastuksissa, käynyt sataan kertaan läpi tinderin ja nettitreffit. Tuloksena muutamia treffejä, jitka jääneet kertaan tai pariin.
En ymmärrä mistä ihmiset löytävät enää kunnon suhdetta, kun ketään ei kiinnosta kui seksiseura ja kaikki nettijututkin kuihtuu alun innokkaan viestittelyn jälkeen. Yksinäinen elämä alkaa jo tosissaan ottamaan päähän.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli nelikymppiset eivät ole niitä kaikkein himoitumpia.
Nuoruus ja lapsettomuus on valttia parisuhde markkinoilla.
Sä katsot eri ikäluokan vinkkelistä. 50-vuotiailla aikuiset lapset on plussaa.
Miten niin ovat plussaa?
Olen eri vastaaja.
Mies jolla on lapsia ja vieläpä läheiset suhteet heihin, on vakaamman oloinen kuin ikänsä sinkkuillut mies. Lapsista pitää kantaa vastuuta, heitä autetaan ja myötäeletään elämän käänteissä. Sellainen mies on kuulostava, joka välittää ja huolehtii läheisistään.
Niin niin, tarkoitti siis että naisen mielestä miehen aikuiset lapset ovat plussaa. Ymmärrän, kiitos selvennyksestä. Toisinpäin tuo ei toimi noin. Eivät aikuiset lapset siis välttämättä miinuskaan ole, riippuu kuink paljon ne, ja mahdolliset lapsenpaset sitovat (iso)äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä en olisi eronnut miehestäni, mutta hän halusi lähteä uuden naisen matkaan. Onko jotain kannustavampaa sanottavaa? Nettiä olen tosiaan kokeillut ja monet miehet ovat todella innokkaina tutustumassa, mutta kummasti kaikki lopahtaa aina.
Ap
Tämä nyt ei varmasti kannusta, mutta tuo erosikin jo kertoo kuinka huono tilanne on parisuhdetta haluavan naisen kannalta. Hyviä sinkkumiehiä on vähemmän kuin hyviä sinkkunaisia (miehillä on useammin päihdeongelmaa ja muitakin ongelmia elämänhallinnassa) ja lisäksi liian iso osa sinkkumiehistä hakee parisuhteen sijaan pelkkää seksiä. Parisuhdetta haluavat sinkkunaiset joutuvat tästä syystä katselemaan myös jo varattuja miehiä ja lopputulos on sitten sama kuin lasten tuolileikissä, joku jää ilman.
Ota lukuun että aktiivi-ikäisissä on miehiä n. 50 000 enemmän kuin naisia. Miehiä kun syntyy enemmän kuin naisia.
Eli eiköhän ne ongelmattomat lopulta mene aika lailla tasan miehissä ja naisissa.
Naimaikäisissä, perheenperustamisiässä on. Nyt oli kyse viiskymppisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ei kannata sulkea ulos ulkomaalaisia miehiä nettitreffeiltä. En minäkään ajatellut koskaan päätyväni yksiin ulkolaisen miehen kanssa, mutta niin kävi. Suomalaisilla miehillä on ilmeisesti heikosta itsetunnosta johtuen ihmevaatimuksia mallia timmi vatsa jne. Nyt onnellisesti naimisissa jo vuosia, ja se mies on länsimaalainen.
Heikolla itsetunnolla varustetut miehet vaativat naisiltaan ulkonäköä :D
Vähän sama kuin se yksi HS:n toimittaja kirjoitti, että Melania Trump on huonoitsetuntoisen miehen valinta. Juuh, ja tosimies valitsee Roosa Meriläisen?
Joo, kyllä kaunis nainen on myös esteetikon valinta tai komean miehen valinta.
Niin, kun mies itse on viisissäkymmenissä oleva kaljuuntunut setämies, niin silti saa vaatia naiselta virheetöntä kauneutta. No, minä löysin kumppanin. Nuo miehet ehkä ei.
Virheetöntä kauneutta ei ole olemassa edes kolmekymppisissä, saatikka sitten neli-viiskymppisissä. Mutta itsestä huolehtiva (hoikka), liikunnallinen, aikuinen nainen, ei nyt ole kovin paljon vaadittua. Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ei kannata sulkea ulos ulkomaalaisia miehiä nettitreffeiltä. En minäkään ajatellut koskaan päätyväni yksiin ulkolaisen miehen kanssa, mutta niin kävi. Suomalaisilla miehillä on ilmeisesti heikosta itsetunnosta johtuen ihmevaatimuksia mallia timmi vatsa jne. Nyt onnellisesti naimisissa jo vuosia, ja se mies on länsimaalainen.
Vähän sama kuin se yksi HS:n toimittaja kirjoitti, että Melania Trump on huonoitsetuntoisen miehen valinta. Juuh, ja tosimies valitsee Roosa Meriläisen?
Niin, kun mies itse on viisissäkymmenissä oleva kaljuuntunut setämies, niin silti saa vaatia naiselta virheetöntä kauneutta. No, minä löysin kumppanin. Nuo miehet ehkä ei.
Virheetöntä kauneutta ei ole olemassa edes kolmekymppisissä, saatikka sitten neli-viiskymppisissä. Mutta itsestä huolehtiva (hoikka), liikunnallinen, aikuinen nainen, ei nyt ole kovin paljon vaadittua. Vai onko?
Ja samaan aikaan palstalla valitetaan päivittäin miten törkeää se on kun naiset vaativat miehiltä koulutusta, töissäkäyntiä ja tulotasoa. No, minä, jolla ei ole täysin timmi vatsa, sain ylimmän akateemisen koulutuksen saaneen ja varakkaan miehen. Suomalaisista miehistä minua ei kelpuuttaneet edes parikymmentä vuotta vanhemmat, köyhät ja kaljut. Veikkaan ettei se viiskymppinen kalju ja vatsakas köyhä patu saa sitä timmiä naista koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on naiset lähestyneet aivan arkisissa paikoissa, työpalaverien tauolla, lentokentän portilla, viimeksi eilen kassa iski silmää, jne. Harrastuksissa moni nainen on tullut juttelemaan. Olen itse kohtelias ja sosiaalinen mutta aivan käsi lähestymään kiinnostavia naisia. Olen tosin naimisissa mutta silti huomaan usein että päät kääntyvät ja katseet kohtaavat.
Vinkiksi. Aivan varma keino naiselle on tarttua tilaisuuteen ja kysyä apua. Se on 100-varma keino herättää miehessä kiinnostus ja samalla arvioida mies. Ota vaikka joku ruuvi mukaan mene rautakauppaan kysymään siellä hyllyjen välissä kuljeskelevalta mieheltä apua taulukoukun valitsemisessa.
Voi kuule. 10v ajan olen yrittänyt tuotakin, päädyin hetkellisesti jopa tupakoimaan että pystyin lähestymään miehiä ja pyytämään tulta.
Laihdutin ja treenasin itseni timmiksi, opettelin meikkaamaan. Kolusin läpi kaikki nettideitit. Tuloksena 0 treffit. Olen ollut koko elämäni yksin. En kertakaikkiaan käsitä miten naiset löytää kumppanin, ja vielä monta kertaa elämänsä aikana.
-n30
Sinua todellisuudessa tuntematta on vaikea arvioida tilannetta, mutta tekstisi perusteella saatat kyllä olla liian miellyttämisenhaluinen ja valmis mukautumaan vastapuolen toiveisiin kunhan tämä vain pitäisi sinusta. Liika yrittäminen ja käyttäytymisen pohjalta kuultava epätoivo ovat turn off molemmille sukupuolille. Itse löysin aikoinaan puolisoni siinä vaiheessa elämääni, kun minulla oli ihan kivaa ja mielekästä itseksenikin enkä varsinaisesti etsimällä etsinyt kumppania, olin vain positiivinen ja avoin kohtaamiani ihmisiä kohtaan. Eli terve itsetunto ja kyky elää myös itsenäistä elämää ovat piirteitä, jotka saavat muut tuntemaan olonsa hyväksi seurassasi.
Höh. Minäkin alan olemaan epätoivoinen mies. Minua ei haittaa vaikka nainen olisi epätoivoinen. Sitäpaitsi sittenhän meitä olisi kaksi epätoivoista. Persoonallisuus ja muut asiat ratkaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä annettavaa? Ihme kysymyksiä :D ihan oma itseni mukavaan loppuelämän suhteeseen. Olen ihan tavallinen 39v. nainen, jolla on kaksi lasta. Ulkonäkö ok ja kilot suht ok.
Ja tämä on se asenne, jonka vuoksi sä et löydä miestä. Ei miehetkään tyhmiä ole, vaikka tällä palstalla niin halutaankin uskoa. Moni on tyytyväinen elämäänsä jo sellaisena kuin se on. Jos he haluavat parisuhteen, he haluavat myös saada siltä jotain ekstraa, jotain sellaista, mitä heillä ei olisi jo ennestään. Ei se reikä riitä, vaikka sitä propagandaa miehet itse yrittävät ajaa. Tai ehkä joillekin riittääkin, mutta sä et halua sitä miestä. Sä haluat myös sellaisen, jolla on sulle jotain annettavaa, eikö niin? Jonkun jonka läsnäolo antaa sulle jotain, eikä ole lähinnä rasite. Vai riittääkö sulle oikeasti se, että kunhan on joku?
Sinuna siis miettisin uudelleen, mitä annettavaa sulla on. Ja toisaalta mitä haluat saada suhteelta ja mieheltä.
No on ihme vastauksia täällä. On paljon ihan tavallisia ihmisiä, jotka hakee kumppaniksi ihan tavallista ihmistä. Meitä on paljon, joille yhdessä tekeminen ja elämän jakaminen on vaan paljon mukavampaa ja moninaisempaa kuin yksin tekeminen.
Tällaisen keski-ikäisen ystävät on kaikki perheellisiä, ei ne ehdi iltakaudet minun kanssa rientoihin eikä istua puhelimessa. Harrastuksia ei voi olla joka illalle, eihän kukaan jaksa töiden ja kotitöiden päälle. On se ihanaa kun on oma kulta kotona odottamassa, ja voi yhdessä laitella ruokaa ja katsella telkkaa, ja haaveilla seuraavasta lomasta.
Ei kaikki näitä kysyvät ole jossain tinderissä, jossa ilmeisesti mennään ulkonäkö edellä. Ihan normaaleja kunnon miehiä liikkuu kyllä, treffasin montaa jotka olivat ihan tositarkoituksella liikkeellä.
N50Tottakai, jos riittää että on vain joku, niin eihän siinä mitään. Jokaisen oma valinta, tietenkin. Pointti onkin siinä, että ehkä ne aloittajan tapaamat miehet eivät ole ajatelleet näin. Sekin on hyvä tiedostaa. Mulle toisella kierroksella olevana naisena oli nimenomaan tärkeää se, että saan suhteelta jotain sellaista, mitä mulla ei olisi ollut yksin. Mulla oli todella hyvä elämä jo ilmankin miestä. En pelännyt olla yksin, nautin elämästäni. No, mun tielle nyt sattui osumaan mies, joka tekee elämästä vielä vähän parempaa. Muuhun en olisi tyytynytkään.
Mistä päättelit että kelpaa kunhan on vain joku. Ei tietenkään kelpaa, vaan minä ja myös minun mies etsittiin jotain ihan erityistä, vähempi ei kelpaa. Tarkoitin lähinnä sitä, että tapailussa tulee hetki, jolloin pitää vain haluta ja uskaltaa, kun kuitenkin vähän pelottaa ryhtyä suhteeseen jossa voi kuitenkin satuttaa itsensä jos ei se onnistukaan. Arvelen, että ihminen jolla on ihan hyvä yksin, ei näe riskiä ottamisen arvoisena. Taas ihminen joka mieluiten olisi parisuhteessa, on valmis ottamaan riskinkin sen eteen.
Arvelisin, että tästä syystä minä olin sinkkuna vain vuoden, kun joku voi olla kymmenen vuotta, ilman että olemme muuten kovin erillaiset.
Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että olet sen rohkeampi kuin muutkaan parisuhdetta haluavat sinkkunaiset? Sinähän vain satuit tapaamaan miehen joka oli myös valmis ottamaan tuon riskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitipä arvata, että täälläkin saa vain vittuilua osakseen. Nähtävästi kukaan muu ei ole saman ongelman edessä.
Ap
Hyvät parisuhteet ovat kullan arvoisia. Sinä hassasit omasi ja nyt kyselet uuden tilaisuuden perään. Ei niitä vaan ole toiselle kierrokselle riittävästi, kun ei ole ensimmäisellekään. Ne joilla on, eivät luovuta hyväänsä kiertoon.
Tällaisista pilkallisista viesteistä tulee mieleen eräs entinen työkaveri, nelikymppinen mies. Hän naureskeli usein ikäisilleen sinkkunaisille, väitti että kävivät kuumina häneenkin. No miten sitten kävikään: Miehen pitkään kestänyt avoliitto päättyi siihen, että avovaimo jätti hänet. Mies oli aivan romuna. Sitten sattui niin, että näin hänet Munkan rannassa kävelyllä jonkun naisen kanssa. Kehojen kielistä päätellen menossa saattoivat olla sokkotreffit. Niinpä oli tämäkin mies ehkä ajautunut nettideittien ihmeelliseen maailmaan.
Mikä ihme tämän viestin pointti oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan palstalla valitetaan päivittäin miten törkeää se on kun naiset vaativat miehiltä koulutusta, töissäkäyntiä ja tulotasoa. No, minä, jolla ei ole täysin timmi vatsa, sain ylimmän akateemisen koulutuksen saaneen ja varakkaan miehen. Suomalaisista miehistä minua ei kelpuuttaneet edes parikymmentä vuotta vanhemmat, köyhät ja kaljut. Veikkaan ettei se viiskymppinen kalju ja vatsakas köyhä patu saa sitä timmiä naista koskaan.
Kyllä meitä on viiskymppisiä, täystukallisia ja timmissä kunnossa olevia akateemisia ja varakkaitakin miehiä. Et vaan ehkä meihin törmää koska arki, työ ja harrastukset eivät kohtaa. Itse en etsi teiniä vaan aikuista naista jolla on myös terveys ja kunto ja ennenkaikkea elämänilo siinä mallissa että haluaa ja kykenee harrastamaan ja elämään aktiivista arkea kanssani.
Itse olen juuri neljänkympin puhkaissut eronnut mies. Ex-vaimo oli sitä mieltä etten tienaa tarpeeksi enkä osallistu perheen arkeen vaikka olen akateemisesti koulutettu ja keskituloinen. Lapsiakin hoidin ex-rouvan tyttöjeniltoina ja yritin jaksaa työpäivän jälkeen leikkiä lasten kanssa. Erohan siitä kehkeytyi.
Eron jälkeen kokeilin Tinderiä ja myös paria nettitreffisivustoa. Olen suomalainen tavismies, en komea enkä ruma. En odota naiselta mahdottomia. Silti on motivaatio kadonnut kun huomaa millaisia naisia noissa palveluissa liikkuu. Joko nirsoja ikisinkkuja tai sitten eronneita monen lapsen äitejä, nirsoja hekin. En jaksa sitä keinotekoista tutustumisleikkiä ja treffeillä juoksemista. Mietin että missä tapaisi luontevasti samanikäisiä vapaita naisia.
Ymmärrän tietyllä tavalla naisia jotka päättävät elää sinkkuina. Olisipa irtoseksin hankkiminen miehille yhtä helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Pitikö viestisi siis tulkita siten, että mielestäsi itsestään huolehtiva (hoikka), liikunnallinen, aikuinen nainen ON liikaa vaadittua?
Ehkä tosiaan pitäisi katsoa ulkomailta, siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan. N53, aina vaan yksin. Sorry kun ei ole neuvoja antaa.
Sä oot auttamatta liian vanha.
Kyllä te lapsetkin jossain vaiheessa huomaatte, että kumppanina on tärkeämpää sisäinen kuin ulkoinen. Ja että miehet vanhenee ihan tasajalkaa meidän naisten kanssa, rinta rinnan mennään.
Ihan ne samat luokkakaverit tulevat kadulla vastaan nykyisin eronneina ja vähän kaljumpina, mutta ei se haittaa, kun mukavat on edelleen mukavia, ehkä vielä vähän mukavampia elämänkokemusten kypsyttäminä.Miehet vanhenee, mutta osa kuolee pois. Mies/nais suhde tasaantuu vasta ~55v kohdalla, naisten etulyöntiasema loppuu viimeistään siihen. Etuoikeutetulle se tietenkin tuntuu menetykseltä, kun saavutettu etu häviää.
Ei oikeastaan vielä tuossa iässä häviä. Useat eronneet naiset eivät enää edes halua parisuhdetta. Naisen kannattaa pysyä todella tasokkaana ja katsastaa se itseään hiukan nuorempi miestarjonta.
Minä en ole yrittänyt löytää yhtään mitään 3 vuoteen. Ja tinderistä et ainakaan minua löydä. Jäät kun tulee lähden pilkille, mutta sitä korpilampea et luultavasti löydä, minne aion mennä ongelle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri neljänkympin puhkaissut eronnut mies. Ex-vaimo oli sitä mieltä etten tienaa tarpeeksi enkä osallistu perheen arkeen vaikka olen akateemisesti koulutettu ja keskituloinen. Lapsiakin hoidin ex-rouvan tyttöjeniltoina ja yritin jaksaa työpäivän jälkeen leikkiä lasten kanssa. Erohan siitä kehkeytyi.
Eron jälkeen kokeilin Tinderiä ja myös paria nettitreffisivustoa. Olen suomalainen tavismies, en komea enkä ruma. En odota naiselta mahdottomia. Silti on motivaatio kadonnut kun huomaa millaisia naisia noissa palveluissa liikkuu. Joko nirsoja ikisinkkuja tai sitten eronneita monen lapsen äitejä, nirsoja hekin. En jaksa sitä keinotekoista tutustumisleikkiä ja treffeillä juoksemista. Mietin että missä tapaisi luontevasti samanikäisiä vapaita naisia.
Ymmärrän tietyllä tavalla naisia jotka päättävät elää sinkkuina. Olisipa irtoseksin hankkiminen miehille yhtä helppoa.
Lähde mun kanssa lenkille. Ainakin saadaan molemmat liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että sinäkin olet eronnut monen lapsen isä, et varsinainen saalis siis sinäkään. Ne ikisinkut eivät ehkä etsi miestä, jolla on lapsia = sinusta he ovat nirsoja. Ne itsensä hyvässä kunnossa pitäneet eronneet monen lapsen äidit kelpaavat myös nuoremmille ja lapsettomille miehille = sinusta he ovat nirsoja. Oma taso on juuri se, mihin se riittää. Ei se, mitä sinä haluaisit sen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Keskenäänkö ne sinkkunaiset sitä irtoseksiä harrastaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa? Menet maksullisen luo ja ostat irtoseksiä tarvitsemasi määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että sinäkin olet eronnut monen lapsen isä, et varsinainen saalis siis sinäkään. Ne ikisinkut eivät ehkä etsi miestä, jolla on lapsia = sinusta he ovat nirsoja. Ne itsensä hyvässä kunnossa pitäneet eronneet monen lapsen äidit kelpaavat myös nuoremmille ja lapsettomille miehille = sinusta he ovat nirsoja. Oma taso on juuri se, mihin se riittää. Ei se, mitä sinä haluaisit sen olevan.
Juuri niin, yksinäisten kannattaisi ymmärtää mitä vastapuoli haluaa, ja nostaa osakkeittaan niissä asioissa. Tai sitten itekä palstoilla kun ei ketään löydy, ja kuinka vastapuolella on "väärät" vaatimukset, oli ne sitten timmi vatsa tai korkea koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Kun miehet lakkaavat juoksemasta mulkkunsa perässä ja panemasta kaikkea mikä liikkuu, niin sillä siunaaman sekunnilla irtoseksin hankkiminen on yhtä helppoa niin miehille kuin naisillekin.
Liian monta kertaa on käynyt, että on tavannut mukavan oloisen miehen netissä. Yhteinen kieli ja koulutustausta, mitkä kyllä käyvät asioista keskustellessa riittävän hyvin ilmi. Kaikkea ei voi googlettaa tai valehdella. Sitten uskaultautuu antamaan puhelinnumeron ja lävähtää kikkelin kuva ruutuun. "Mitä tykkäät?" Sanomattakin selvää, että osakkeet luottopuolelta menivät sitten siinä. Tai lapseton mies kutsuu viimein kotiin kahvittelujen jälkeen. Siellä onkin viikonloppuisillä lastenhuone, vaikkei lapsia pitänyt olla.