Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kahviloissa ja ravintoloissa on usein niin äkäistä porukkaa töissä?

Vierailija
09.09.2017 |

Oikeastaan osa on, mutta näin useammassa paikassa itsekin töissä olleena ihmettelen lähinnä työntekijän näkökulmasta. Jotkut ihan avoimesti tiuski ja äyskii työkavereilleen. Tosi kiva olla töissä jos joku on sellainen koko päivän. Lisäksi näiltä tuntuu puuttuvan usein kaikki empatiakyky. Ihmetellään suureen ääneen, jos joku ekaa päivää töissä oleva ei heti osaa kaikkea. On se ihme.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh

Vierailija
2/9 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ärripyllyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakaspalvelija on sinulle töykeä, kannattaa ensimmäiseksi katsoa peiliin. Syy löytyy usein sieltä. Mikäli itse käyttäydyt hyvin ja aspa siitäkin huolimatta kohtelee sinua ikävästi, se on taas väärin ja huonoa asiakaspalvelua.

Vierailija
4/9 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yleensä kahviloissa ja ravintoloissa on todella ystävällistä henkilökuntaa. 

Toki jossain kaljabaarissa voi olla vähän yrmeämpi ihminen. Sen ymmärtää, kun joutuu juoppojen horinoita ja järjestyshäiriöitä kuuntelemaan ja selvittelemään. 

Itse en näitä häiriöitä aiheuta, mutta saattaa heijastua kunnonkin asiakkaan kohteluun ehkä. 

Vierailija
5/9 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ketjukahviloissa ollaan usein nk paskaduunissa, eli itse työ ei kiinnosta vähääkään, on vain pakosta siellä. Monissa paikoissa näyttää olevan myös tosi epäkäytännölliset tiskit ja alueet. Olen kuullut omituisista työehdoista jne.

Vierailija
6/9 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus keittiöalalta. Se vihaisuus, kaikki kyttää ja tuiskii toisille. Ja just tuo että uuden työntekijän pitäisi osata heti kaikki työt tai hän on epäpätevä. Puistattaa muistellakin niitä aikoja kun olin keittiöillä töissä.

Vierailija
7/9 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-alojen ongelmia. 

Mitä sivistyneempi ja koulutetumpi ihminen, sen paremmin pitää tunteensa kontrollissa ja ei näytä muille. 

Näissä suoritustason töissä on alkeellista porukkaa pl. opiskelijat. Hampaattomia ämmiä kyttäämässä toisia ja kädet täristen odottamassa röökitaukoa. 

Tasokkaissa ravintoloissa ja kahviloissa on laadukasta palvelua. 

Vierailija
8/9 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin pienessä hotellissa tekemään respan sivussa keittiöhommia, valmistamaan aamiaisen, laittamaan kokoustilan kuntoon, juoksemaan eestaas, pienellä palkalla. Mutta ikinä en purkanut sitä asiakkaiden tai työkavereiden niskaan. Iloinen juttelu asiakkaiden ja työkavereuden kanssahan just auttoi jaksamaan sitä painetta. Pahantuulisuus olisi vain pahentanut tilannetta. Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät. Yhteislaulu keittiössä saisi ihmeitä aikaan, vaikka kalliolle kukkulalle kaanonina!

Vierailija
9/9 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tän päälle vielä että joutuu palvelemaan suomalaisia, jotka siis osaavat kitistä ihan joka asiasta. Vaikka siitä että miten paljon hilloa pitäisi olla kahden euron munkissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi