Entä jos ukko on perseestä?
Sen mielestä olen elätti, olin reilut 5 vuotta kotiäiti. Nyt opiskelen. En tuo rahaa taloon, joten mulla ei ole sanomista siihen mihin rahat kuluu. Mutta ai että ko rahat loppuu niin meidän äitiltä pitää sitä olla kerjäämässä. Niin ja oma äitinsä ollut kotiäiti viimeiset 24vuotta, 14 lasta. SE ON SEN TYÖ, ei se laiskottele, ei se ole elätti kuulema kun on niin monta lasta, meillä vain kaksi joten...
Kaikki kotihommat on akkojen töitä, kas kotityöt siis siltikin ovat TÖITÄ. Ristiriitaista.
Ei kunnioitusta, ei arvosusta, ei hellyyttä paitsi jos pillua haluaa, ei kehuja, vittuilua ja haukkumista vain. Äijä voi sännätä harrastuksiinsa ja ryyppäämään koska vaan, huutaa vain lapsilleen kun eivät tottele. No ei juu ne varmaan isäänsä tottelekaan jota näkyy ehkä sen 1h/päivä. Rahaa saa tuhlata satoja euroja minne tahtoo kun ne kerta tienaaki. Jos minä tilaan itselleni vaatteita tai kotiin jotain se on TÖRSÄÄMISTÄ ja laskuista haukkuu minkä kerkeää. Jopa ukon puhelinlaskuille nauretaan että upsis kun sattui tulemaan parisataa euroa laskua, annappas olla jos tällä emännällä menee yli 100e niin jumalauta sitä huutoa. Vaikka omista rahoista jotka tilille napsahtaa, ne laskuni maksanki.Mutta, kas, kun minun rahat ovat meidän YHTEISIÄ, miehen rahat ovat hänen omiaan joista se hyvää hyvyyttään maksaa meidän yhteistäkin elämää. Kun nyt elättejä ollaan kerta lasten kanssa.
Juuh, ja jos sattuis että kolaroisin auton niin kotiin ei kuulema olisi tulemista. Mutta jos mies sen itse tekis niin taas naurettaisiin että upsista heijaa kun sattui näin. Kun hän itse auton korjaa ja maksaa. Tiedättehän.
Meikäläisen iltaisin netissä istumisesta valittaa kun en vietä aikaa sen kans, mutta jos se on omilla teillään ja valitan kun ei ole kotona minun seurana niin vastaus on VOI VOI, koita elää asian kans.
Se, että teen kotiTYÖT, pyykkään, tiskaan, siivoan, teen ruoan, huolehdin tavarat ja laskut järjestykseen, maksan osani laskuista maksukykyni mukaan, hoidan lapset ja heidän hoitoon viemiset kun kouluunkin kiire, otan poissaoloja hoitaakseni lapsia kun sairastavat, on kaikki yhtä tyhjän kanssa, itsestään selvyyksiä.
Ja se paska kehtaa vielä pettää. Juu, olen kerran jo lähtenyt käveleen ja ukolla oli toinen ämmä siinä välissä. Sanoi sitten yhteenpalattuamme että jos joku muu mies on eron aikana koskenu minuun, ottaa lopullisen eron heti. Niin että herra kyllä saa tehdä kaikkea mutta vaimo ei.
Ja uskokaa tai älkää, tällä naisella kuohahti kuppi yli ja nurin tänään, pakkaan täällä tavaroita ja lähden vittuun täältä lapsineni. Saa joku muu akka hyvän miehen tuosta siasta joka taas painelee pitkin kyliä juopottelemassa. Sieläpä on, mulle ei enää kelpaa.
Kiitos että sain avautua.
Kommentit (9)
Koitahan pärjätä äläkä enää palaa! Sä pääset kyllä yli tommosesta paskasta!
ainakaan vielä (ainakaan jäänyt kiinni )
jos olette aviossa,avioliittolain mukaan puolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden eli ukkosi on lain mukaan maksettava myös sinun henkilökohtaiset menosi. Toinen kommentti: itsehän olet ukkosi itsellesi valinnut...
kirjotin ylös tuon kaiken itselleni myös ja jos joskus epäröin tätä ratkaisua luen nuo asiat uudelleen ja uudelleen kunnes muistan kaiken sen paskan joka kyllä voittaa sen vähäisen hyvän mitä siinä paskiaisessa on.
jos olette aviossa,avioliittolain mukaan puolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden eli ukkosi on lain mukaan maksettava myös sinun henkilökohtaiset menosi. Toinen kommentti: itsehän olet ukkosi itsellesi valinnut...
Sano tuo sille minun ukolle. Jooko? Eipä se tuollanen ollut sillon ensimmäisinä avioliittovuosinakaan...
"Ja uskokaa tai älkää, tällä naisella kuohahti kuppi yli ja nurin tänään, pakkaan täällä tavaroita ja lähden vittuun täältä lapsineni. Saa joku muu akka hyvän miehen tuosta siasta joka taas painelee pitkin kyliä juopottelemassa. Sieläpä on, mulle ei enää kelpaa."
Pidä pääsi nainen. Olet sietänyt tuota miestä turhan pitkään ja upeaa että älyät vihdoin jättää miehesi. Minä en olisi sietänyt tuollaisia temppuja ja pettämiseen olisi suhde loppunut.
Olen eronnut yh ja voin sanoa että ero oli meille se paras ja oikea ratkaisu.
Onnea sinulle ja lapsillesi.
Nyt olen koko pirun päivän odottanu että se sika tulis kotiin ja saisin isäni auton avaimet hältä pois... Isän autolla minun olis tarkoitus kuskata nämä tavaraniki. Eipä näy ukkoa, missä lie pettämisreissuillaan... Ja puhelin on tietenki kiinni. Kuinka omaperäistä.
mulla ukko ihan samanlainen..