Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IRMA saapuu Floridaan - seurantaketju

Vierailija
09.09.2017 |

Myrsky on voimistunut taas huippuunsa, ihmiset on hamstranneet kaupan hyllyt tyhjiksi ja laittaneet laudat ikkunoihin. Bensa ja vesi on loppunut monesta paikasta. Nyt on enää myöhäistä lähteä pakoon.

Kommentit (996)

Vierailija
81/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005350443.html

Yli 1200 kuollut Aasiassa tulvissa tän kesän aikana.

Vierailija
82/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit leviää nopeasti siellä lämpimässä ilmastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa se Irma nyt menee?

Vierailija
84/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.windy.com/?23.393,-74.026,6

Vierailija
85/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole vielä kukaan amerikkalainen tullut kertomaan miksi amerikassa ei voi juoda raanavettä? On se ihmeellinen maa. Kaikki on niin paratiisia, ja niin "amerikkalaista unelmaa": Mutta  sitten onkin niin kamalaa ettei edes raanasta pysty ottamaan vetä pulloihin myrksyn varalle. Selittäkääs minulle nyt tätä paradoksi. heheheh...

samaan aikaan kommunisti juo raanasta vettä ja kaikki on hyvin.

Hanavesi pilaantuu periaatteessa vuorokaudessa. Helpompi käyttää ostovettä joka on pullotettu steriilisti.

Vierailija
86/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole vielä kukaan amerikkalainen tullut kertomaan miksi amerikassa ei voi juoda raanavettä? On se ihmeellinen maa. Kaikki on niin paratiisia, ja niin "amerikkalaista unelmaa": Mutta  sitten onkin niin kamalaa ettei edes raanasta pysty ottamaan vetä pulloihin myrksyn varalle. Selittäkääs minulle nyt tätä paradoksi. heheheh...

https://yle.fi/uutiset/3-9134662

Vierailija
87/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ulostejätteet voi heittää tulvaveteen josta ne leviävät ja saastuttavat yhä enemmän pinta-alaa kun kaikki tekevät samoin? Sitten sitä samaa vettä voi juoda kun kerää ammeeseen, niinkö?

ei vaan tarkoitin etttä nyt kun vielä raanavettä tulee, täytä kylpyamme sillä tulevia päiviä varten. Puhdista tietenkin amme ensin. Pidä jätteet kannellisissa sankoissa aina siihen asti kunnes voit ne viskata ulos. Kyllä uusavuttomuus on uskomatonta. Samaan aikaan miljardi ihmistä elää sähköittä muualla ja jotenkuten selviää . Tottakai se tulee olamaan traumatisoivaa kun myrsky ujeltaa eikä ehkä voi nukkua, mutta kyllä  se ohi menee.

Suomalaiset elää lumimyrksyissä joka talvi. Ei meillä ollut aina lapsuudessa edes autoa. -35 pakkasessa käveltiin kouluun ,kun lunta tuiskutti naamaan, ja naama jäätyi. Sitten mentiin vielä ulos leikkimään. En vähättele tätä pahaa trooppista myrksyä silti.

Voi helvetti ettet tajua noita olosuhteita, jos olet jäänyt kiikkiin kotiisi, sun talon ympärillä on pelkkää tulvavettä jonne ihmiset ovat heittäneet ulostejätteensä, samoin alakertasi on täynnä vettä, ei mitään mahdollisuutta viritellä jotain ämpäreitä keräämään sadevettä. Ei sähköä veden keittämiseen.

Muuten samaa mieltä sun kanssa, paitsi että sadevettä ei tarvitse keittää.

Miten ne ämpärit pysyy paikoillaan siellä pihamaalla sitä vettä keräämässä, jos tuulee 85m/s ??

Vierailija
88/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanavesi pilaantuu periaatteessa vuorokaudessa. Helpompi käyttää ostovettä joka on pullotettu steriilisti.

aijaa, ei oo mun vesi pilaantunut- tai jos on, ei näy ripulina. itse käytän koko ajan raanasta ottamani pullovetttä, jota juon pitkin päivää. 

onko meillä pantu enemmän klooria raanaveteen kun ei pilaannnu? no joo tietty lämpö voi pilaannuttaa sen. Itse pidän sitä huoneenlämmössä.

Vierailija
89/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna illalla vasta Floridan rannikolla. Toki vaikutukset alkavat näkyä jo tänään illalla. Suomen aikaa klo 22 alkaa ulkonaliikkumiskielto.

Itse mietin sairaaloita ja vanhainkoteja. Siellä varmaan työntekijät ovat motissa koko sen myrskyn ajan. Onkohan he vapaaehtoisia sinne jäämäön hoitamaan potilaita?

Itse olen töissä vanhainkodissa ja aloin miettimään miten hurrikaanitilanteissa vanhukset hoidetaan. Ei niitä nyt yksinkään voi jättää.

Vierailija
90/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se Hanavesi n voi saastua myös ja kulkeeko siellä vesi jos putket yms. Rikki.

Vierailija
91/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ulostejätteet voi heittää tulvaveteen josta ne leviävät ja saastuttavat yhä enemmän pinta-alaa kun kaikki tekevät samoin? Sitten sitä samaa vettä voi juoda kun kerää ammeeseen, niinkö?

ei vaan tarkoitin etttä nyt kun vielä raanavettä tulee, täytä kylpyamme sillä tulevia päiviä varten. Puhdista tietenkin amme ensin. Pidä jätteet kannellisissa sankoissa aina siihen asti kunnes voit ne viskata ulos. Kyllä uusavuttomuus on uskomatonta. Samaan aikaan miljardi ihmistä elää sähköittä muualla ja jotenkuten selviää . Tottakai se tulee olamaan traumatisoivaa kun myrsky ujeltaa eikä ehkä voi nukkua, mutta kyllä  se ohi menee.

Suomalaiset elää lumimyrksyissä joka talvi. Ei meillä ollut aina lapsuudessa edes autoa. -35 pakkasessa käveltiin kouluun ,kun lunta tuiskutti naamaan, ja naama jäätyi. Sitten mentiin vielä ulos leikkimään. En vähättele tätä pahaa trooppista myrksyä silti.

Voi helvetti ettet tajua noita olosuhteita, jos olet jäänyt kiikkiin kotiisi, sun talon ympärillä on pelkkää tulvavettä jonne ihmiset ovat heittäneet ulostejätteensä, samoin alakertasi on täynnä vettä, ei mitään mahdollisuutta viritellä jotain ämpäreitä keräämään sadevettä. Ei sähköä veden keittämiseen.

Muuten samaa mieltä sun kanssa, paitsi että sadevettä ei tarvitse keittää.

Miten ne ämpärit pysyy paikoillaan siellä pihamaalla sitä vettä keräämässä, jos tuulee 85m/s ??

sido se naruilla kiinni tai laita kivi pohjalle. Näillä on kuule kaikilla uima-altaat takapihalla vetä täynnä. Toista se on aasian köyhillä.

Vierailija
92/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna illalla vasta Floridan rannikolla. Toki vaikutukset alkavat näkyä jo tänään illalla. Suomen aikaa klo 22 alkaa ulkonaliikkumiskielto.

Itse mietin sairaaloita ja vanhainkoteja. Siellä varmaan työntekijät ovat motissa koko sen myrskyn ajan. Onkohan he vapaaehtoisia sinne jäämäön hoitamaan potilaita?

Itse olen töissä vanhainkodissa ja aloin miettimään miten hurrikaanitilanteissa vanhukset hoidetaan. Ei niitä nyt yksinkään voi jättää.

Oki se yksi kuva, missä vanhukset istui vyötäröä myöden tulvavedessä.

Vierailija
93/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä voi lähes kaikkialla juoda kraanavettä, mutta tuon kokoisessa maassa vaihtelua on paljon. Floridassa hanavesi on kuitenkin koko maan huonolaatuisinta. Sekin on normaalitilassa juotavaa, mutta hyvin herkkä kontaminaatiolle kalkkipohjaisen maaperän vuoksi. Kannattaa pitää mielessä että vain harvassa maailmankolkassa puhtaan veden jakelu on ollut yhtä helposti toteutettavissa kuin Suomessa.

Vierailija
94/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kaameuden keskellä vielä kauheuslisänä käärmeet ja alligaattorit :( uiskentelemassa siellä seassa.Hrrrr

Ajattele kuinka nälkäisiä ne eläimet on. Vitunmoinen kaaos ja eläin ei saa ruokaa.

Ehkä helppo saalis syödään ensin eli kaikki hurrikaanin kolauttelemat lemmikit ja kotieläimet :( Silti tuntuu inhottavalta, että tulvien mukana alligaattoreilla on vapaa pääsy rämeiköistä asutuskeskuksiin talojen nurkkiin odottelemaan.

Varmaan aika moni lemmikki on otettu mukaan. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

Vierailija
95/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sairaalassa töissä ja olen jo ilmoittautunut vapaaehtoiseksi töihini suuronnettomuustilanteessa.

Vierailija
96/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee suoraan Key Westin päälle, ei siellä ole mitään mahdollisuuksia selvitä kun on vaan tollaset pikkuriikkiset saaret kyseessä!!!

Toivottavasti siellä ei ketään ole :/

Järkyttävää.

Turistit lähteneet. Paikallisia paikalla, uskovat selviävänsä koska ovat ennenkin selvinneet.

Hullua ...

Eilen haastateltiin sääkanavalla erästä Key Westiläistä pariskuntaa jotka jäivät aloilleen, tuumasi vain että onhan noita myrskyjä nähty ja eiköhän tässä ihan hyvin käy. Sekoboltsiporukkaa sikäläiset.

Vierailija
97/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomat.

Vierailija
98/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sairaalassa töissä ja olen jo ilmoittautunut vapaaehtoiseksi töihini suuronnettomuustilanteessa.

Ja muuten tuon lisäksi meillä on jokainen työntekijä joutunut ilmoittamaan hätärekisteriin kuinka äkkiä pääsee töihin onnettomuuden sattuessa ja yhteystietonsa. Kuvitteisin muissakin sairaaloissa olevan samanlainen systeemi. Eikä tällä alalla nyt muutenkaan työtä lopeteta välttämättä sillä kellonlyömällä kuin työaika on suunniteltu päättyväksi.

Vierailija
99/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sieltä evakuoidaan saman verran ihmisiä, kuin on koko Suomen asukasmäärä.

Kuulemma se ryöstely näissä katastrofeissa on niin pahaa, että sen takia moni jää lähtemättä turvaan ja jää pyssyjen kanssa vartioimaan taloaan, jossa saattaa koko omaisuus olla kiinni.

Noilta tuhoutuneilta saarilta näytettiin kuvia, jossa ryöstelijöillä on machetet ja konepistoolit aseina.

Nyt se on taas vahvistunut 5-luokan hurrikaaniksi, voi kamaluus.

Vierailija
100/996 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aijaa, ei oo mun vesi pilaantunut- tai jos on, ei näy ripulina. itse käytän koko ajan raanasta ottamani pullovetttä, jota juon pitkin päivää. 

onko meillä pantu enemmän klooria raanaveteen kun ei pilaannnu? no joo tietty lämpö voi pilaannuttaa sen. Itse pidän sitä huoneenlämmössä.

Kyllä siinä bakteereja on siinä sinunkin vedessä illalla. Tuolla on suositus että vettä varastoitaisiin useiden päivien varalla. Joku enemmän muistava voi kertoa mikä se bakteeri on joka alkaa nopeasti lisääntymään. Tekee astianpinnan limaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän