Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistat narsistin ekoilla treffeillä?

Vierailija
08.09.2017 |

Nyt apua..kannattaako alkaa tapailla miestä..jonkin sortin johtaja kyseessä.

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaako narsisti sitten ihmisen jota ei pysty hallita niin ei sitten halua tämän seuraa?Vai mikä on magneetti ihmisessä, mikä vetää näitä narskuja joidenkin ihmisten riesaksi?

Narsistinen persoona hakeutuu kilttien ja kunnollisten ihmisten seuraan. Sellaisten, jotka pyrkivät miellyttämään muita.

Heiltä hän saa tarvitsemaansa ihailua, huomiota, tukea, myötätuntoa ja käytännön apua. Narsisti kaipaa jatkuvaa ihailua ja kontaktia. Kiltit ihmiset taipuvat tekemään, mitä hän keksii pyytää. He tekevät säälistä mitä tahansa, joustavat säännöistä, antavat rahaa, hoitavat heidän ongelmiaan, ihailevat kohteliaasti heidän tekemisiään ja kuuntelevat vastustelematta.

Ottavat mukisematta vastaan raivonpuuskat ja haukut, kun eivät kehtaa kohteliaina nousta vastaan. Hyväksyvät manipuloinnin sekä sen, että ehkä juuri he olivatkin tyhmiä, huonoja ja syyllisiä, eikä arvaamaton narsisti. Kiltti ei uskalla/kykene panemaan vastaan hyväksikäytölle, koska pelkää raivoa ja suuttumusta.

Kun kiltti ihminen tajuaa kuvion ja pyrkii pois, narsisti panee tietysti vastaan. Hän ei halua luopua lypsettävästään. Jos kiltti hyödynnettävä alkaa vaatia muutosta ja pitää kiinni oikeuksistaan, alkaa raivo. Tuo ihminen muuttuu narsistin sairaassa mielessä pahaksi.

Pahinta on jättää narsisti huomioimatta ja hävitä hyötyringistä.

Kilteistä en tiedä, mutta narsisti hakeutuu itseään parempien seuraan eli juuri niihin, joita ihaillaan eli kunnolliset, hyväkäytöksiset, kauniit, varakkaat, koulutetut ja/tai menestyneet. Ei narsisti alkuun saa tuossa porukassa tai ihmisessä sekoiluillaan kunnioitusta, mutta koska luo nopeasti verkostonsa ja kokee tämän ryhmän/ihmisen haasteena, jonka haluaa voittaa puolelleen, niin onnistuu siinä hivelemällä tämän porukan/ihmisen itsetuntoa, esim. ihailu, esille nostaminen ja avun antaminen (mahdollisesti likainen työ). Tämä ihminen/ryhmä ei kaipaa ongelmia ja siksi sietää pitkään narsistin käytöstä, ikäänkuin ongelma ratkaisisi itse itsensä. Lopulta mitta palaa ja yritetään eroon, mutta sen jälkeen on myöhäistä. Narsisti käy kalliiksi ja pelaa sitä peliä, missä on mestari. Eroon pääsee, jos "uhrin" taustalla on enemmän porukkaa, joka hylkää narsistin. Narsistille pahinta se, ettei kukaan huomioi häntä hyvällä tai pahalla.

Puolisokseen narsisti kyllä valitsee alempiarvoisen kumppanin jotta voi itse loistaa .Ei saa olla rikkaampi,kouluttautuneempi ei kauniimpi/komeampi.Sitä voi sitten mielinmäärin mitätöidä ja haukkua,kun ei se nyt sen kummempi alunperin ollutkaan.Pääasia ja tärkein pointti narsistille on miten hyvä puoliso alentuu narsistin päähänpistojen ja oikkuihin,kiltisti myötäilevä ja tuskansa nielevä on hyvää puolisomatskua.

Vierailija
122/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran tavannut ihan hurmaavan miehen, ja olimme käyneet treffeilläkin useita kertoja. Eräänä aamuna hänen luonaan hän meni kauppaan ostamaan aamiaistarvikkeita. Istuskelin hänen työpöytänsä ääressä, ja huomasin, että esillä lojui tiliotteita. Vilkaisin niitä, ja saman tien selvisi, että mies oli narsisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran tavannut ihan hurmaavan miehen, ja olimme käyneet treffeilläkin useita kertoja. Eräänä aamuna hänen luonaan hän meni kauppaan ostamaan aamiaistarvikkeita. Istuskelin hänen työpöytänsä ääressä, ja huomasin, että esillä lojui tiliotteita. Vilkaisin niitä, ja saman tien selvisi, että mies oli narsisti.

Mistä se siis selvisi? Holtitonta rahan käyttöä?

Vierailija
124/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaa minuakin,miten tiliotteesta voi päätellä,että mies oli narsisti?

Vierailija
125/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaako narsisti sitten ihmisen jota ei pysty hallita niin ei sitten halua tämän seuraa?Vai mikä on magneetti ihmisessä, mikä vetää näitä narskuja joidenkin ihmisten riesaksi?

Narsistinen persoona hakeutuu kilttien ja kunnollisten ihmisten seuraan. Sellaisten, jotka pyrkivät miellyttämään muita.

Heiltä hän saa tarvitsemaansa ihailua, huomiota, tukea, myötätuntoa ja käytännön apua. Narsisti kaipaa jatkuvaa ihailua ja kontaktia. Kiltit ihmiset taipuvat tekemään, mitä hän keksii pyytää. He tekevät säälistä mitä tahansa, joustavat säännöistä, antavat rahaa, hoitavat heidän ongelmiaan, ihailevat kohteliaasti heidän tekemisiään ja kuuntelevat vastustelematta.

Ottavat mukisematta vastaan raivonpuuskat ja haukut, kun eivät kehtaa kohteliaina nousta vastaan. Hyväksyvät manipuloinnin sekä sen, että ehkä juuri he olivatkin tyhmiä, huonoja ja syyllisiä, eikä arvaamaton narsisti. Kiltti ei uskalla/kykene panemaan vastaan hyväksikäytölle, koska pelkää raivoa ja suuttumusta.

Kun kiltti ihminen tajuaa kuvion ja pyrkii pois, narsisti panee tietysti vastaan. Hän ei halua luopua lypsettävästään. Jos kiltti hyödynnettävä alkaa vaatia muutosta ja pitää kiinni oikeuksistaan, alkaa raivo. Tuo ihminen muuttuu narsistin sairaassa mielessä pahaksi.

Kilteistä en tiedä, mutta narsisti hakeutuu itseään parempien seuraan eli juuri niihin, joita ihaillaan eli kunnolliset, hyväkäytöksiset, kauniit, varakkaat, koulutetut ja/tai menestyneet. Ei narsisti alkuun saa tuossa porukassa tai ihmisessä sekoiluillaan kunnioitusta, mutta koska luo nopeasti verkostonsa ja kokee tämän ryhmän/ihmisen haasteena, jonka haluaa voittaa puolelleen, niin onnistuu siinä hivelemällä tämän porukan/ihmisen itsetuntoa, esim. ihailu, esille nostaminen ja avun antaminen (mahdollisesti likainen työ). Tämä ihminen/ryhmä ei kaipaa ongelmia ja siksi sietää pitkään narsistin käytöstä, ikäänkuin ongelma ratkaisisi itse itsensä. Lopulta mitta palaa ja yritetään eroon, mutta sen jälkeen on myöhäistä. Narsisti käy kalliiksi ja pelaa sitä peliä, missä on mestari. Eroon pääsee, jos "uhrin" taustalla on enemmän porukkaa, joka hylkää narsistin. Narsistille pahinta se, ettei kukaan huomioi häntä hyvällä tai pahalla.

Puolisokseen narsisti kyllä valitsee alempiarvoisen kumppanin jotta voi itse loistaa .Ei saa olla rikkaampi,kouluttautuneempi ei kauniimpi/komeampi.Sitä voi sitten mielinmäärin mitätöidä ja haukkua,kun ei se nyt sen kummempi alunperin ollutkaan.Pääasia ja tärkein pointti narsistille on miten hyvä puoliso alentuu narsistin päähänpistojen ja oikkuihin,kiltisti myötäilevä ja tuskansa nielevä on hyvää puolisomatskua.

Tämä äsken kommentointi perustuu ihan kirjoitettuihin faktoihin narsistista.Ei voi koskaan ottaa tasa-arvoista tai itseään ylempänä olevaa puolisokseen.Lukekaa alan kirjallisuutta,älkääkä alapeukuttako.

Vierailija
126/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan täällä olevilla jokin ihminen mieleen, kun luette näitä kuvailuja narsistista?

Monella on tuntuu olevan kokemuksia, mutta vähän niitä on jostain syystä diagnosoitu. Selitys on, että psykiatrien ja psykologien on vaikea tehdä sitä, mutta miten muut ihmiset sitten osaavat helposti arvioida. Narsisteistahan on tehty kirjoja, oppaita, on oma yhdistyskin ja netti täynnä kokemuksia.

Narsismia ei ole vaikeaa diagnosoida, jos narsisti suostuu terapiaprosessiin tai tutkimuksiin. Mutta narsisti ei koe, että hänessä olisi mitään vikaa, joten miksi siis hakea apua. Ja jos narsisti suostuu tutkittavaksi, niin todennäköisesti hän valehtelee tutkimuksen tekijälle. 

Vierailija
127/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaa minuakin,miten tiliotteesta voi päätellä,että mies oli narsisti?

Liian pienet tulot = ei parisuhdematskua?

Vierailija
128/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä ne "parhaimmat" vinkit on esille tulleet, ensitapaamisella tosin vaikeaa mitään selviä merkkejä huomata.

Oma eksä flippasi ensi kerran samana päivänä kun oltiin muutettu yhteen, ja siitä se sitten alkoi. Ajatteli että olen "nalkissa", ja sanoi jopa sen ääneen.

Kun tavattiin, olin ihmeellinen ja ihana, mies oli samaa mieltä kaikessa ja nosti jalustalle. Joitain pieniä kiukunpuuskia johtuen pienistä hassuista asioista, mutta jotenkin ajattelin niiden johtuvan romanttisesti mustasukkaisuudesta. Äärimmäisen ahdistunut oli mun hyvistä väleistäni edelliseen eksääni, lisäksi jos en halunnut nähdä päivittäin mies pahoitti mielensä.

Sillat oli tosiaan poltettu kaikkiin kavereihin ja osaan sukulaisiin, ja taustalla oli toki sydäntä riipiviä nyyhkytarinoita kuinka häntä oli kaltoinkohdeltu. Mies häikäilemättömästi käytti muita hyväkseen ja empatiakyky oli todellisuudessa nolla, toki jos tilanteessa hän itse hyötyi esittämällä empaattista, niin silloin mentiin suurielkeisesti vaikka kuuhun asti auttamaan muita. Ja miehelle oli tosi tärkeää ihmisten "statukset" muisti mainita että kuka ansaitsee mitäkin ja kuka oli töissä "vaan" duunarina.

Pienenä vinkkinä voisi antaa sen, että katso miten mies kohtelee häntä palvelevia ihmisiä. Exä kävi kaupoissa sillä ilmeellä että paska haisee nenässä, eikä pitänyt myyjiä juuri minään. Toki esittämisen vuoksi saattaa olla treffeillä ympäristöönsä ylitsevuotavan ystävällinen esitysmielessä, mutta ääripäinen käytös hänen mielestään häntä "alempiarvoisia" (eli häntä palvelevia ihmisiä kohtaan) kertoo jotain, ainakin mun tapauksessa.

Ja ennen kaikkea, luota vaistoihisi. Mä olin kai niin miehenkipeä että vaikka joku jännä viba oli miehestä, niin ne kaikki ylisanat sai mut unohtamaan mun alitajunnan vinkit.

Vierailija
129/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti haluaa aina sen mitä muutkin haluavat. Kumppanin saaminen pitää olla saavutus, ei helppo palkinto. Narsistin saalis pitää olla myös arvokas, siksi teoriasi ei täsmää.

Narsisti haluaa kilpakumppanin ja haastetta suhteissaan. Narsisti saa tulta heille vastaanpanevista ihmisistä, kunhan he vain lopulta tottelevat häntä ja toteuttavat hänen toiveitaan.

Vierailija
130/148 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 jatkaa vielä... Olen jälkikäteen miettinyt tämän narsistin mielenlaatua. Hän usein kadehti muita ihmisiä mikä sinällään oli ristiriitaista, koska oli mielestään aina kaikessa muita parempi. Se selittyikin sillä, että hän oikeasti muka tekee töissä päällikön hommat mutta häntä ei arvosteta eikä kunniaa anneta hänelle. Koulutuskin on alhainen koska ei kuulemma viitsinyt mitään pikipalijuttuja turhaan lukea. Oma yliopistokoulutukseni oli turha ja työtäni pystyisi kuulemma kuka vain tekemään. Vihasi paremmin menestyneitä.

Vierailija
131/148 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnekseni ollut narsistien kanssa läheisissä tekemisissä elämäni aikana, mutta eräs mies kyllä sai jo ensitreffeillä hälytyskellot soimaan. En tokikaan tiedä onko hän todellisuudessa narsisti, mutta vahva fiilis sellaisesta jäi.

Hän tuli hakemaan minut kalliilla avoautollaan kotoa saakka, ele johon en ole yleensä ensitreffeillä tottunut ja joka tuntui liioittelulta.

Hän oli todella paljon myöhässä ja kertoi mitä oudoimman selityksen asialle plus sille miksei ollut voinut ilmoittaa myöhästymisestään. Tämä oli ensimmäinen varoitusmerkki, joka sai minut tuntemaan että mies pelasi jotenkin kierosti ja manipuloiden.

Noh mies oli tehnyt varauksen kalliiseen ravintolaan, mutta koska olimme yli tunnin varauksesta myöhässä, oli "hänen kantapöytänsä" annettu toisille asiakkaille. Tämä sai miehen suuttuneemmaksi kuin olisi mielestäni ollut tarpeen, ja hän antoi vuolaasti palautetta tarjoilijoille asiasta.

Mies oli kaikesta kanssani samaa mieltä, ja ihmetteli ääneen kuinka meillä onkaan samanlaiset ajatusmaailmat. Toki olin itse ensin kertonut näkemykseni kaikesta, joten hänen täytyi vain täydentää ja todeta olevansa täysin samaa mieltä. Vaikka mies kyseli paljon minulta, ei hän olisi malttanut olla puhumatta itsestään. Kaikesta puheesta tuli outo olo. Hän esitti itsensä aivan liian hyvässä valossa, lähes hyväntekijänä joka tulee rikkaasta ja kuuluisasta perheestä ja jakaa vaurauttaan eteenpäin työllistämällä suuren määrän ihmisiä (tarkoitti ymmärtääkseni hänen siivoojaansa ja henkilökohtaista assistenttiaan...). Kun en ollut kuullut hänen kuuluisasta isästään, hän näytti kuvan, ja jatkoi puhetta siitä miten hän on joutunut kohtaamaan ihmisiä, jotka koittavat hyötyä hänestä asemansa vuoksi. Haukkui myös exänsä.

Hän valitti tarjoilijalle myöhemminkin huonosta palvelusta, mutta jätti kuitenkin hyvän tipin (näyttävästi tietysti). Jatkoimme iltaa ja tapasin hänen ystäviään, jotka kehuivat häntä vuolaasti. Huomasin myös hänen halveksuvan suurta osaa ihmisistä. Hän maksoi kaiken koko kalliin illan aikana, vaikka yritin itse moneen kertaan. Lisäksi hän vei minua paikkoihin, joissa hänet tunnettiin ja joissa hän sai VIP-kohtelua. Hän vei minut klubille, jossa "exänsä" (todella upea supermallin näköinen nainen) työskenteli ja esitteli meidät. Luultavasti tarkoituksena oli saada minut ymmärtämään miten kauniita naisia hän saa. Hän kehui moneen otteeseen että olen upein nainen koko paikassa ja että miten ylpeä on ollessaan kanssani siellä. Jälkeenpäin hän kiitteli minua miten hienosti hoidin tilanteen, jossa porukka naisia, joista yksi oli kuulema rakastunut tähän mieheen, "oli käyttäytynyt epäystävällisesti ja mustasukkaisesti minua kohtaan." Itse en huomannut mitään tällaista, enkä ollut ollut näiden naisten kanssa missään tekemisissä.

Kaikki oli vaan kertakaikkisen liioiteltua. Kaikkea oli liikaa, hän huomioi minua liikaa, kyseli liikaa, kehui liikaa, puhui itsestään liikaa. Ja kaikessa mitä hän puhui oli ontto tunne. Hän jäi myös illan aikana muutamasta turhasta valheesta kiinni. Jälkikäteen hän laitteli rakkaudentäyteisiä viestejä, joissa kehui minut maasta taivaisiin ja kertoi kuinka ei ollut aikoihin tuntenut ketään kohtaan näin.

Missään vaiheessa en uskonut hänen puheitaan tai käytöstään aidoksi. Tämä siksi, että olen aikaisemmin käynyt treffeillä ja tapaillut vain päästään terveitä miehiä, ja tiedän, että e.m. käytös ei ole ensitreffeillä normaalia vaan hälyttävää. Ymmärrän kyllä, että jos ei ole tervettä vertailukohtaa tai itsetuntoa, voi mennä ansaan. Tai ehkä tämä oma tapaukseni oli vaan niin räikeä oppikirjatapaus jolta puuttui älyä, etten voinut olla huomaamatta.

Vierailija
132/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai narsistia ekoilla treffeillä voi tunnistaa mistään paitsi korkeintaan siitä että on tosi miellyttävä.

Vierailija
133/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia vaihtoehtoja:

- Puhuu vain itsestään jne. selkeät merkit

- Avautuu todella nopeasti sinulle, tunnet heti suurta yhteyttä ja niin pois päin

- Kohtelee sinua jotenkin "liian hyvin", hukuttaa kehuihin, imartelee, tarjoaa "liikaa" - jäät kiitollisuudenvelkaan

- Tiivis, intensiivinen katsekontakti

- Ei mitään söpöä punastelua ja ujoa änkyttelyä, vaan itsevarmaa charmia

Nämä eivät tarkoita että henkilö OLISI narsisti, tai edes olisi kovin paljon moisia piirteitä. Kannattaa silti tarkkailla tälläisiä merkkejä.

Vierailija
134/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ex:ät hulluja ja kaikki "epäonnistumiset" muiden syytä.

Perussuomalainen psyyke...

Vierailija
135/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia vaihtoehtoja:

- Avautuu todella nopeasti sinulle, tunnet heti suurta yhteyttä ja niin pois päin

- Kohtelee sinua jotenkin "liian hyvin", hukuttaa kehuihin, imartelee, tarjoaa "liikaa" - jäät kiitollisuudenvelkaan

Nämä eivät tarkoita että henkilö OLISI narsisti, tai edes olisi kovin paljon moisia piirteitä. Kannattaa silti tarkkailla tälläisiä merkkejä.

Jos puhuu vain itsestään treffillä se on narsistista.

Vierailija
136/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa yksi tutkittu testi, joka paljastaa narsistin yhdellä kysymyksellä yhtä varmasti kuin pidemmällä psykologisella testillä. Se kuuluu: Oletko narsisti? Vain narsisti kehtaa vastata tuohon "kyllä".

https://psychcentral.com/news/2014/08/06/it-takes-just-one-question-to-…

Jos tuohon vastaa ei, ei ole narsisti. Meillä kaikilla on kuitenkin narsistisia piirteitä.

Tuo testi varmaan seuloo kaikista röyhkeimmät narsistit. Iso osa narsisteista jää diagnosoimatta tai heille ei välttämättä edes kerrota, että he ovat narsisteja.

Vierailija
137/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla epävarmuudesta johtuvaa. Vaikka huomaa että toinen on niin upea tapaus, että täytyy yrittää kaksinverroin tehdä vaikutusta mainitsemalla siistejä faktoja itsestään. Aika inhimillistähän tuollainen on, vaikka ei sosiaalisesti kovin fiksua.

Myös voisin kuvitella myös sosiaalisesti kömpelön persoonan puhuvan vain itsestään, ilman mitään narsismia.

138/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisesti persoonallisuushäiriöisten kasvonpiirteitä on tutkittu ja on löydetty yksi usein esiintyvä piirre: distinktiiviset eli silmiinpistävät (positiivisella tavalla) kulmakarvat! Narsisteilla on huomattavan usein tummat, leveät, tiheät ja usein huolitellut kulmakarvat.

https://www.businessinsider.com/narcissists-have-distinct-thick-eyebrow…

Tällä voi olla evolutiivista merkitystä, koska myönteisellä tavalla silmiinpistävät kulmakarvat tekevät kasvoista ilmeikkäämmät, muistettavammat sekä tunnistettavammat.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/finding-new-home/201805/narciss…

Tietenkin silmiinpistäviä kulmakarvoja esiintyy myös niillä, jotka eivät ole narsisteja, joten ei ehkä kannata kovin vakavasti tätä ottaa.

Vierailija
139/148 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismissakin on varmasti erilaisia "asteita," ei kaikki ole ihan samasta muotista.  Narsisti voi olla myös sivistymätön, ei juurikaan kouluja käynyt ja jopa alkoholisoitunut.  Hän voi myös olla sellainen, että ei kehu itseään suoralla tavalla, vaan kaiken aikaa vähättelee itseään, jopa vihaisesti, saadakseen kumppaninsa väittämään vastaan ja antamaan hänelle kehuja ja ylistystä.  Siis sitä, mitä hän haluaa kuullakin.

En tiedä, miten nopeasti näitä narsistin piirteitä voi havaita, mutta ainakin yksi piirre on se, että narsisti ei naura itselleen. Sitä taitoa hän ei yksinkertaisesti osaa.  Hän voi kyllä jollain lailla muka huumorin kautta mollata itseään, mutta siitä kyllä kuultaa läpi se, että odottaa toisen tarttuvan tähän ja olevan eri mieltä.  Jos lähtee mukaan leikkiin ja jatkaa sitä vielä eteenpäinkin, niin narsisti suuttuu.  Huumorista tulee hyvin äkkiä loppu.  Narsisti ottaa itseensä äärettömän helposti ja pienestä.

Parista tapauksesta on kokemusta, ja kummassakin tapauksessa kannattaa katsoa miehen (tai naisen) silmiä, kun tämä nauraa jollekin.  Silmät eivät naura.  Itse asiassa narskut ei hirveästi ymmärrä huumoria ja nauravat silloin, kun muutkin nauravat, mutta ei aidosti.  Sivistymättömän narskun ainoa huumori, mille hän oikeasti nauraa, on typerät, karkeat alapääjutut.  Hienovarainen huumori menee häneltä ohi.

Narsisti ei kunnioita toisen omaa.  Hän voi surutta lainata mitä tahansa ja jättää palauttamatta tai palauttaa rikottuna, ja jos yrität siitä jotain sanoa, hän vain pyhähtää.  Velkaakin hän voi tehdä miten paljon tahansa, ei hänen tarvitse niitä takaisin maksella, koska muitten kuuluu tehdä asioita hänen puolestaan.

Narsisti haluaa sitoa sinut itseensä mahdollisimman tiukasti.  Sinun on voitava olla hänen kontrollinsa alainen kellon ympäri.  Yleensä narsisti on sairaan mustasukkainen ja saat varautua pitkän pitkiin kuulusteluihin ja riitoihin, joissa ei ole päätä eikä häntää.

Narsistilla ei ole empatiaa mitään eikä ketään kohtaan.  Vain itseään hän voi surkutella ja sääliä, muut ovat ei-mitään.  Anteeksipyytäminen on täysin mahdotonta hänelle.  

Suureelliset jutut, ei todellisuuspohjaa, mutta yritäpä kyseenalaistaa.  Siitä seuraa vain ylimaalliset mitat saavuttava itseensä ottaminen, marttyyrimainen paikaltapoistuminen ja myöhempi raivokohtaus.  Ylipäänsä riidat narsistin kanssa ovat järjettömiä, aivan ylimitoitettuja ja vailla mitään tolkkua.  

Sanoisin, että jos aika pian seurustelun alettua alat tuntea jonkinlaista epämiellyttävyyttä, jokin ei aivan kuin täsmää ja alat kokea itsesi syylliseksi johonkin epämääräiseen, jota et tiedä mitä se on, niin saatatpa olla tekemisissä narsistisen luonnehäiriöisen kanssa.  Ihmettelet, miten toisten parien kanssakäymiset tuntuu niin luontevilta ja kevyiltä, kun taas teillä yhteiselo on jatkuvaa raskasta köydenvetoa sinne ja tänne.   Sinä varot sanoja, joita toisten ei tarvitse varoa ikinä.  Sinä mietit, miten minkäkin asiat esittäisit, kun taas toiset vain sanovat sanottavansa.  Olet koko ajan varpaillasi, vaikka mitään erityistä ei olisikaan.  Niin sellaista on eläminen hänen kanssaan, narsistin.

Vierailija
140/148 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia vaihtoehtoja:

Tämä on kaikista väärin merkki mitä voi olla. Muut kyllä, mutta ei tämä. Tämä on kömpelöä seurustelua ja siitä tunnistaa introvertin, joka ei ole kiinnostunut toisista ihmisistä. Narsistille toiset ihmiset ovat tärkeitä lähteitä.

Liian pitkä ja syvälle pureutuva katse kertoo paljon. (Narsistit ovat oppineet että kun katsoo toisia silmiin se kertoo itsevarmuudesta, siksi heidän katse on liian pitkä ja syvä, koska eivät tunne mitään ja siksi pystyvät katsomaan toisia silmiin tarpeettoman pitkään).

Narsisti on hurmaava ja vähän liian röyhkeä, jolla yrittää luoda vaikutelmaa erinomaisesta itsetunnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä