Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain elämää

Vierailija
08.09.2017 |

Kai tää vielä jotakuta kiinnostaa?

Kommentit (2006)

Vierailija
1241/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Tom Fordin kengillä astua paskaan? Cheekin mukaan voi. Mitä mieltä te olette?

Vierailija
1242/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te muuten tajuatte, että ei Jenni ole avoimempi pelkästään sen takia, että on nyt elämässään "paremmassa paikassa". Ei se myöskään vaiennut viimeksi pelkästään koska oli "rikki". Ujona ihmisenä, joka ei halua avautua yksityisestä minästään edellinen kerta oli varmaankin luontainen tapa olla siellä. Eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa. Mutta kun yleisö vaatii, niin kääntyi Jenniä vastaan se. Siihen tauko, salit eivät enää automaattisesti myy heti loppuun jne niin levy-yhtiö ja Jenni varmasti yhdessä mietti että kannattaisi ottaa revanssi Vain Elämäästä, koska sillä saa näkyvyyttä ja muokattua yleisön mielikuvaa paremmaksi. Eli yhdessä markkinointityyppien kanssa miettivät miten kannattaisi siellä olla = parempi valmistautuminen. Eikä se ole ainoa. Cheekin pitää varmistaa yleisöjään jatkoa ajatellen ja siksi se nyt esittää vakavampia biisejä ja nauraa enemmän. Sannia tarjotaan kontekstin, so muiden mukanaolijoiden toimesta yhä vakavastioettavampana naismuusikkona, haetaan breikkiä vanhemmille, maksaville yleisöille. Jne.

Miksei Juha Tapio, Toni, Kaija ja Sillanpää ole tuolla varmistamassa yleisöjään jatkoa ajatellen? Ylläri että ainoastaan Jenni, Cheek ja Sanni on tuolla täysin laskelmoidusti ja markkinointyyppien ohjeistamana, mutta muut on ihan vaan omaksi ilokseen. 

Et tullut ajatelleeksi että ehkä se vaan on niin, että ekoilla kausillaan sekä Jenni ja Jare oli jonkinlaisen suojakuoren takana? Jare puhui eilisessä livessään siitä, että viime syksynä julkaistun kirjan jälkeen on ollut ylipäänsä vapautuneempi olo kaiken suhteen, joten ehkä se näkyy tässäkin. 

Kyseinen kommentoija inhoaa ja halveksii Jenniä suunnattomasti, eikä Jenni hänen mielestään osaa tehdä mitään oikein. Sama juttu muillakin av-mammoilla: Vartiainen lytätään teki hän mitä tahansa. Kaikki muut ovat toki ilolla viihdyttämässä ilmaiseksi paitsi Jenni joka laskelmoi ja on ainoa rahanahne paskiainen tuolla. 

Voitteko kertoa mulle millä muilla keskustelupalstoilla voisi jutella Vain elämäästä? Olen päättänyt häipyä täältä koska olen saanut tarpeekseni tästä Jennin dissaamisesta. Milloin silmät on kauheat, milloin ei puhu mitään, milloin puhuu liikaa, laulaa huonosti, läähättää ja huokailee ja on laskelmoita epäaito rahanahne paha persoonallisuus jne. Haluaisin keskustella puolueettomasti kaikista laulajista.

???? Koeta nyt lukea mitä kirjoitin. KIrjoitin, että minsuta olisi ihan ok, että artisti saa olla hiljainen ja avautumaton. En tajunnut sitä räksytystä silloin aiemmalla kerralla ollenkaan. Minulle artistin ei tarvitse olla yhään "kiinnostava persoona". Minulle riittää musiikki, en kaipaa juoruja ja naistenlehtien syväanalyysejä yhtään.

Valitettavasti popmaailma kuitenkin toimii toisin. Etenkin Suomessa. Kiinnostava persoona on tärkeämpää kuin musiikillinen sisältö. Jenni ja Jare ovat melko suoraan sanoneet, että lähtivät joko korjaamaan tai laajentamaan heistä syntynyttä kuvaa tällä toisella keirroksella. Että Jennin mukaan eka kierros meni pieleen, hän ei osannut olla ja Jare taas harmittelee megajulkisuuden aiheuttamia vääristymiä: ja niitähän on, hesarin ja rumban toimittajien hyökkäykkäilyt nyt esimerkiksi. Tottakai kaikki artistit ovat siellä varmistelemassa yleisöjään, hakemassa lisävuosia huipulla. Mutta Jenni ja Jare nostivat omat näkökulmansa esiin itse. He ovat myös ristiriitoineen kiinnostavimpia artisteja. 

Omasta mielestäni turhin ja tylsin tuolla on Juha Tapio. Juhan kohdalla todellakin tietää aina mitä saa, luotettava perheenisä naapurista, joka välillä vähän yltyy perheenisän liikuttavuudella hulluttelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te muuten tajuatte, että ei Jenni ole avoimempi pelkästään sen takia, että on nyt elämässään "paremmassa paikassa". Ei se myöskään vaiennut viimeksi pelkästään koska oli "rikki". Ujona ihmisenä, joka ei halua avautua yksityisestä minästään edellinen kerta oli varmaankin luontainen tapa olla siellä. Eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa. Mutta kun yleisö vaatii, niin kääntyi Jenniä vastaan se. Siihen tauko, salit eivät enää automaattisesti myy heti loppuun jne niin levy-yhtiö ja Jenni varmasti yhdessä mietti että kannattaisi ottaa revanssi Vain Elämäästä, koska sillä saa näkyvyyttä ja muokattua yleisön mielikuvaa paremmaksi. Eli yhdessä markkinointityyppien kanssa miettivät miten kannattaisi siellä olla = parempi valmistautuminen. Eikä se ole ainoa. Cheekin pitää varmistaa yleisöjään jatkoa ajatellen ja siksi se nyt esittää vakavampia biisejä ja nauraa enemmän. Sannia tarjotaan kontekstin, so muiden mukanaolijoiden toimesta yhä vakavastioettavampana naismuusikkona, haetaan breikkiä vanhemmille, maksaville yleisöille. Jne.

Miksei Juha Tapio, Toni, Kaija ja Sillanpää ole tuolla varmistamassa yleisöjään jatkoa ajatellen? Ylläri että ainoastaan Jenni, Cheek ja Sanni on tuolla täysin laskelmoidusti ja markkinointyyppien ohjeistamana, mutta muut on ihan vaan omaksi ilokseen. 

Et tullut ajatelleeksi että ehkä se vaan on niin, että ekoilla kausillaan sekä Jenni ja Jare oli jonkinlaisen suojakuoren takana? Jare puhui eilisessä livessään siitä, että viime syksynä julkaistun kirjan jälkeen on ollut ylipäänsä vapautuneempi olo kaiken suhteen, joten ehkä se näkyy tässäkin. 

Kyseinen kommentoija inhoaa ja halveksii Jenniä suunnattomasti, eikä Jenni hänen mielestään osaa tehdä mitään oikein. Sama juttu muillakin av-mammoilla: Vartiainen lytätään teki hän mitä tahansa. Kaikki muut ovat toki ilolla viihdyttämässä ilmaiseksi paitsi Jenni joka laskelmoi ja on ainoa rahanahne paskiainen tuolla. 

Voitteko kertoa mulle millä muilla keskustelupalstoilla voisi jutella Vain elämäästä? Olen päättänyt häipyä täältä koska olen saanut tarpeekseni tästä Jennin dissaamisesta. Milloin silmät on kauheat, milloin ei puhu mitään, milloin puhuu liikaa, laulaa huonosti, läähättää ja huokailee ja on laskelmoita epäaito rahanahne paha persoonallisuus jne. Haluaisin keskustella puolueettomasti kaikista laulajista.

Minäkin haluaisin tietää mihin täältä voisi mennä. Ja samasta syystä. 

Vierailija
1244/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannia hehkuta kuin pikkutytöt. Lauluntekijänä ehkä arvostetaan joissain piireissä, mutta onhan tuo lauluääni nyt ihan yleinen vitsi.

Vierailija
1245/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1264 jatkaa vielä: minusta laskelmoinnissa ei välttämättä ole mitään pahaa. Se on taiteellisen kompetenssin osoitus, eli osoitus siitä, että tekijällä on halu sanoa jotain ja hän miettii keinoja millä saa sanottavansa perille siten että se ymmärretään. "Olen mitä olen" - ajattelu voi olla myös merkki siitä, että mitään taiteeseen liittyvää päämäärää ei ole.

Vierailija
1246/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILERI JUHAN JAKSOSTA (älä lue jos et ole katsonut).

1) Jennin esitys oli tällä(kin) kertaa paras. Upea raikas sovitus, hieno tunnelma, positiivinen ilman itkun häivää (vaikka Juhalla kyynel silmässä). Jenni oli taas tehnyt kappaleesta itsensä näköisen eikä vain laulanut biisiä läpi. Hienoa.

2) Jare: aika mitäänsanomaton. Laulutaidon puute tuli kyllä hyvin esiin.

3) Siltsu: ei jäänyt mieleen.

4) Kaija: kolmanneksi paras, hieno biisi ja tulkinta.

5) Toni: tällä kertaa Toni onnistui hyvin. punk-rock versio tästä biisistä ei tuhonnut sanomaa, kuten kävi Jennin Edenin kohdalla.

6) Sanni: huomaa ettei Sanni kykene omin voimin luomaan herkkään biisiin yhtään mitään. Piti kutsua apuvoimat paikalle, jotka pelastivatkin koko esityksen. Sannin autotunetettu nenään laulanta vaan ei kaikkiin kappaleisiin sovi. Viulua soitti 10 sekuntia, pisteet siitä yrityksestä vaikka odotin enemmän kun sitä etukäteen niin hehkutti itse.

Vierailija
1247/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1264 jatkaa vielä: minusta laskelmoinnissa ei välttämättä ole mitään pahaa. Se on taiteellisen kompetenssin osoitus, eli osoitus siitä, että tekijällä on halu sanoa jotain ja hän miettii keinoja millä saa sanottavansa perille siten että se ymmärretään. "Olen mitä olen" - ajattelu voi olla myös merkki siitä, että mitään taiteeseen liittyvää päämäärää ei ole.

Ja sinun mielestäsi ainoat laskelmoivat tuolla ovat Jenni ja Jare? Kaikki muut ovat siellä ilahduttaakseen itseään ja muita pyyteettömästi ja ilman rahanhimoa?

Vierailija
1248/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannia hehkuta kuin pikkutytöt. Lauluntekijänä ehkä arvostetaan joissain piireissä, mutta onhan tuo lauluääni nyt ihan yleinen vitsi.

No eihän se ole sen oma ääni. Sannille on autotunetettu semipikkuoravanasaali tuotemerkiksi ja Jennille eteerinen ja pitkäkaikuinen ihan yhtä epätodellinen ääni.

Vierailija
1249/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun mielestäsi ainoat laskelmoivat tuolla ovat Jenni ja Jare? Kaikki muut ovat siellä ilahduttaakseen itseään ja muita pyyteettömästi ja ilman rahanhimoa?

Et taida tajuta yhtään mitään mistä puhun. En puhunut rahasta yhtään mitään. Mutta jos siitä puhutaan niin Juha Tapio varmistelee eniten niitä rahavirtojaan. Hän on imagonsa vanki, ja se imago on hyvin turvallisuushakuinen.

Vierailija
1250/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä muuten aivan ihan sama, sillä Toni Wirtanen hallitsee ja on tämän kauden ehdoton kuningas. Se miten Cheek, Juha Tapio ja Siltsu suu auki täytenä palvovana hymynä katsovat Tonia joka kerran kun tämä esiintyy kertoo kaiken. Apulanta myy Ratinan ensin ja sitten stadionin täyteen kun se remontin jälkeen aukeaa. Olen niin mukana.

Vierailija
1251/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen parhaat naisartistit tällä hetkellä!

1. Jenni Vartiainen

2. Sanni

Mies

Vierailija
1252/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä muuten aivan ihan sama, sillä Toni Wirtanen hallitsee ja on tämän kauden ehdoton kuningas. Se miten Cheek, Juha Tapio ja Siltsu suu auki täytenä palvovana hymynä katsovat Tonia joka kerran kun tämä esiintyy kertoo kaiken. Apulanta myy Ratinan ensin ja sitten stadionin täyteen kun se remontin jälkeen aukeaa. Olen niin mukana.

Jos näin käy niin olen ehdottomasti mukana, mutta epäilenpä ettei tule tapahtumaan. Jäähallit ja konserttisalit menee vielä, mutta stadionin täyttämiseen tarvittaisiin huomattavasti enemmän hypeä kuin nyt on. 

Moni ihminen tykkää Tonista ohjelmassa, mutta Apulanta ei ole yhtä kuin Vain elämää-sarjassa nähty Toni. 

Vierailija
1253/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Jenni Vartiainen

2. Sanni

Mies

1. Jenni Vartiainen

2. Johanna Kurkela

3. -

Nainen

Vierailija
1254/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Jenni Vartiainen

2. Sanni

Mies

1. Jenni Vartiainen

2. Johanna Kurkela

3. -

Nainen

paras artisti? paras laulaja? paras laulaja/lauluntekijä?

Parhaita laulajia on ainakin anna eriksson, suvi teräsniskä (jos vaan tekisi jotain muuta kuin sitä mitä nyt tekee), saara aalto (jos vaan tekisi jotain muuta mitä tekee).

Artistiluokkaan mahtuu sitten jennikin ja lauluntekijät on oma luokkansa.

Vierailija
1255/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin käy niin olen ehdottomasti mukana, mutta epäilenpä ettei tule tapahtumaan. Jäähallit ja konserttisalit menee vielä, mutta stadionin täyttämiseen tarvittaisiin huomattavasti enemmän hypeä kuin nyt on. 

Moni ihminen tykkää Tonista ohjelmassa, mutta Apulanta ei ole yhtä kuin Vain elämää-sarjassa nähty Toni. 

Tämä! Sanoittajana Toni on aivan huippuluokkaa! Mutta 'laulaminen' on aina raivopäistä huutamista. Ihan niin kuin eilenkin, vaikka se ei missään nimessä sopinut laulun sanomaan tai aiheeseen.

Tätä raivopäistä huutamistahan Toni itsekkin jossain jaksossa ihmeteli. Siksi Toni tai Apulanta ei kuulu mun kuninkaisiin.

Vierailija
1256/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy Jennin silmiin viitata sen verran että mulla oli nuorena (24-25v) samanlaiset silmät. Väri tuli yhtäkkiä kun elämä oli aivan mahtavaa eikä ollut huolia tai murheita. Muistan vielä kun niitä kehuttiin. Sitten tulo ne elämän nurjan puolen haasteet ja väri tummui. Uskon saavani kirkkauden silmiin takaisin jos pääsen takaisin siihen sisäiseen rauhallisuuteen ja keveyteen.

Jenni silmien muuttuva väri on kyllä ihan piilolinssien ansiota. Oli Gimmelin aikaan myös ruskeat.

Kyllä Jennillä on oikeastikin kirkkaan siniset silmät, mutta saattoi käyttää väriä tehostavia piilareita eilisessä jaksossa. Ja osa kiiltelystä johtui silmissä olevista kyyneleistä joita yrittää peitellä, koska hänellä ei ole tapana repeillä itkuun kuten monilla muilla.

Onhan se siellä itkenyt. Ja oikea silmien väri tavis siniharmaa. Eilen oli piilolinssit värilliset ja ilmeisesti liian isot, jotka teki ton hassun vaikutelman. Ehkä tv korosti.

Vierailija
1257/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain elämää tarkoitus pn, että tasaisesti biisejä uran eri vaiheista, joten miksi ei gimmeliltä mitään kummallakaan kerralla. Häpeäkö Jenni niitä niin paljon.Eipä Jennillä paljon kerrottavaa ollut mistään muustakaan biiseistään paitsi eden. Marika tai Brunila tehnyt muihin sanat, mitä nyt oli eilen. Vielä vähemmän kertoi biiseistään 2014.

Juurihan Jenni sanoi, että on muuttanut useisiin biisiin ehdotettuja sanoja itselleen sopiviksi, mm. Duran Duran. ja tehnyt mm. Edenin itse. Sekä säveltänyt suurimman osan kun Jukka tuottanut, lukuun ottamatta Brunilan tekemiä paria biisiä. Kaija ja Siltsu eivät ole säveltäneet tai sanoittaneet yhtään mitään, miksi et heitä tästä dissaa?

Ei voi sanoa, että tehnyt Edenin itse, jos sanoittajina myös Mariska ja Vesala. Ja säveltäjänä myös immonen. Immonen on aina säveltänyt kaverina, jollei brunila yksin. Brunilalta monta biisiä Jennille, ei vain paria.

Vierailija
1258/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin Juhan päivänä eniten Tonista, Jaresta, Jennistä ja Kaijasta. Kaikilla ihan perinteikästä oman tyylin edustusta. Tykkään jollain tapaa tosi paljon myös tuosta Jaren laulusoundista, ei mitään teknisesti taitavinta, mutta sopivan rosoista mun makuun. Sannin esityksestä erityispisteet apuvoimille, ilman niitä olisi ollut tosi mitäänsanomaton. 

Vierailija
1259/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain elämää tarkoitus pn, että tasaisesti biisejä uran eri vaiheista, joten miksi ei gimmeliltä mitään kummallakaan kerralla. Häpeäkö Jenni niitä niin paljon.Eipä Jennillä paljon kerrottavaa ollut mistään muustakaan biiseistään paitsi eden. Marika tai Brunila tehnyt muihin sanat, mitä nyt oli eilen. Vielä vähemmän kertoi biiseistään 2014.

Juurihan Jenni sanoi, että on muuttanut useisiin biisiin ehdotettuja sanoja itselleen sopiviksi, mm. Duran Duran. ja tehnyt mm. Edenin itse. Sekä säveltänyt suurimman osan kun Jukka tuottanut, lukuun ottamatta Brunilan tekemiä paria biisiä. Kaija ja Siltsu eivät ole säveltäneet tai sanoittaneet yhtään mitään, miksi et heitä tästä dissaa?

Ei voi sanoa, että tehnyt Edenin itse, jos sanoittajina myös Mariska ja Vesala. Ja säveltäjänä myös immonen. Immonen on aina säveltänyt kaverina, jollei brunila yksin. Brunilalta monta biisiä Jennille, ei vain paria.

Miksi tästä pitää taas inttää? Mitä väliä sillä on onko laulaja vai lauluntekijä? Vaikka Jenni ei olis kirjoittanut riviäkään mihinkään biisiinsä, sillä voi olla omakohtaista tarinaa biisin taustalle. Ja näin olikin. 

Vierailija
1260/2006 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Jaren ja Jennin halailu ja katseet on suloista. Niissä on lämpöä, arvostusta ja kipinää ❤️.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän