Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen nyt 55vuotta ja vielä pitäisi 10 vuotta käydä töissä!

Vierailija
08.09.2017 |

Olen ikäni tehnyt tarjoilijan-kahvilamyyjän-kaupankassan hommia ja nyt alkaa tulla kyllä ns päivät täyteen mulla.
Kroppa on väsynyt ja kipuja on. Vielä täysi vuosikymmen vuorotöissä ja nippanappa 2000€ palkoilla.
Alan sairastaan. Millä diagnoosilla voisi saada sairaseläkkeen?
Kaveri alkoi sairastamaan masennusta mutta siitä eläkkeelle pääsy on kyllä niin takkuinen taival ettei sitä jaksa aloittaa.
Tuttavan mies taas sai pienen aivoverenvuodon ja piti huolen siitä ettei enää kuntoutunut mihinkään töihin. Tosin heti kun eläke oli myönnetty, kunto parani huimasti ja perusti vielä oman firman ja alkoi tienaamaan.
Mulle riittäisi se ettei tarvi enää käydä töissä.
Tänä vuonna olen ollut sairaslomalla eri syistä varmaan kolmisen kuukautta. Enkä jaksa syksyä kokonaan eli lisää sairaslomaa haettava.
Ikävää tietty toisille, mutta näin mulla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi selkäsäryt? Ainakin kolme tuttavaani eläköitynyt ennenaikaisesti noihin vedoten.

Vierailija
2/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaseläke on luultavasti pienempi kuin mitä saisit vain jäämällä työttömäksi ja sen jälkeen olemalla outo  ja ilkeä työhaastatteluissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri 52 v. sai massiivisen aivoverenvuodon ja kuoli sairaalassa leikkauksen jälkeen.

Vierailija
4/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydy työttömäksi. Pakko ei ole tehdä töitä jos olet valmis tinkimään elintasostasi. Työpaikkojakaan ei ole liiaksi tarjolla. Jos johonkin saat työosoituksen voit siellä sairastella niin ettei sinua vakinaisteta.

Jos eläkkeelle yrität niin yksi helppo on muistisairaus. Muisti alkaa reistata ja sitä testataan esim. Näyttämällä kuvia tai sanoja joita pitäisi muistaa. Esität vain ettet muista. Tuota on tosi vaikea todistaa vääräksi tai siis kukaan ei voi väittää, että kyllä muistat. Töissä voit olla hajamielinen.

Vierailija
5/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 v ja en todellakaan aio kärsiä vielä 23 vuotta. Onneksi olen jo velaton ja kaikki mitä nyt tienaan jää säästöön. Korkeintaan 55 v asti olen töissä, jos nyt elämä jatkuu. Sen jälkeen vaan oleilua. Myydään oktalo ja muutetaan lapin mökille.

Vierailija
6/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 60v, sinkku, lapset muuttaneet ajat sitten.

Kun lapset olivat pieniä ja nuoria, olisin halunnut olla kotona. Ei ollut mahdollisuutta.

Nyt kun katselen tyhjiä seiniä tai tositv:tä, on kiva käydä töissä.

Miksi haluaisin jäädä kotiin odottamaan että tulee ilta ja pääsee nukkumaan?

Töissä on 50 työkaveria ja vaihtuvia tilanteita. Juu, olen sairaanhoitaja.

Jotenkin tää systeemi on typerä. Ruuhkavuosina olisi hyvä saada vapaata, mutta kun lapset lähtevät niin on aikaa tehdä töitä. En jää ikinä eläkkeelle...

Vierailija
7/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35, 10 vuotta oman alan työuraa takana ja akateemiset opinnot siihen päälle + p*skaduunit opiskeluaikana. Olen koko ikäni tehnyt töitä kuin pieni eläin, aloitin jo 13-vuotiaana kotona (perhefirma).

Haluaisin jo eläkkeelle, mutku...

Vierailija
8/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän. Olen muutaman vuoden vanhempi ja samat sanat, tämä alkaa olla jo tuskallista! TE-toimisto laittoi suoraan kuntouttavaan työtoimintaan, kun työt loppuivat viimeisimmässä paikassa. Ex-työnantaja kun näki tuskat ja kirjoitti aika hyvän työtodistuksen, onneksi.

Selkää, niskoja, niveliä, leukaluuta (ja koko päätä, koska purentaongelma), ranteita, polvia, nivusia ja jopa sormia ja varpaita särkee vuorollaan joka päivä. Nuo viimeksi mainitut ainakin sitten öisinkin. Näkö on huonontunut myös. Ja jottei nämäkään riitä, niin suussa elää parodontti, eli jokunen hammas on jo lähtenyt ja ikenet senkus vetäytyy, eli muutaman kk:n välein juoksen (raahaudun siis) hammaslääkäriin. Mitäköhän seuraavaksi? Mihin ne luulevat minua kuntouttavansa? Jaksamaan taikaseinästä eläkettäni nostamaan?

Samalla saa katsella ja kuunnella kaiken maailman vapaaherrojen valitusta, mielenosoituksia ja kepposia ohitus- ja päänsilityskaistalla. Melkein toivoisi jo kuolevansa.

Vierailija
9/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa töitä. Nimim. terve ja työhaluinen 54-vuotias työtön.

En tarkoita tällä arvostella aloittajaa, mutta ihmettelen, miksi systeemin pitää olla tämä että sairas ja väsynyt joutuu tekemään työt, kun meitä terveempiäkin olisi.

Vierailija
10/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ajatukset täällä, olen 49v. En usko , että osaisin teeskennellä mitään sairautta.

Jos jättäytyy työttömäksi, vainoaakohan työkkäri paljonkin joillain työhön osoituksilla tai leikkikursseilla?

Eihän kukaan viisikymppistä ainakaan palkkaa.

Vierailija
11/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58 v ja tarkoitus tehdä töitä vielä 20 vuotta. Eläke alkoi tänä vuonna ropista tilille (joku ikivanha itsemaksettava, vajaa tonni kuukaudessa), mutta koska terveyttä ja töitä riittää, niin mikä tässä on tehdessä.

Vierailija
12/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vakipaikan 57v.

Vierailija
13/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57- vuotias ja ollut töissä 16-vuotiaasta, opiskelen välillä kaksi eri tutkintoa terveydenhuoltoalalla.Jäisin jo mielelläni eläkkeelle, mutta töitä on tehtävä vielä 64,5 vuotiaaksi kun eläkeikään nousi.En millään enään jaksa motivoitua kun työ on muuttunut todella stressaavaksi jatkuvien muutosten vuoksi.Henkinen kuormitus on isompi kuin fyysinen jatkuvasta kiireestä johtuen.Töitä saa painaa ihan äärimmilleen ja työnantajalta tulee vain lisäkiristyksiä.Ja olen todella hyväkuntoinen kun ikäni olen urheillut, muttei silti motivoi työ ollenkaan.Lottovoittoa tässä odottelen.

Vierailija
14/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 58 v ja tarkoitus tehdä töitä vielä 20 vuotta. Eläke alkoi tänä vuonna ropista tilille (joku ikivanha itsemaksettava, vajaa tonni kuukaudessa), mutta koska terveyttä ja töitä riittää, niin mikä tässä on tehdessä.[/

On ero työllä ja työllä,raskasta ruumiillista työtä ei jaksa tehdä seittenkymppiseksi,näin se menee...

Vierailija
15/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jäädä osittaiselle varhaiseläkkeelle heti 61-vuotiaana.

Siivooja, 56 v.

Vierailija
16/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen bodari lintsas itsensä selkävaivoista sairaseläkkeelle. Ei tosiaan ollut kipeä enää eläkkeellä

Työkaveri sai osaeläkkeen kun väitti että muisti pätkii ja esitti että eksyy omassa kotikaupungissaan. Tekee muutaman päivän viikossa töitä ja loput huilaa kesämökillä.

Itse pidän tasaiseen tahtiin sairaslomia eri syistä. Pääasia että käy vähän töissä että säilyy palkoilla. Voihan se vähän työnantajaa ja kavereita vituttaa mutta ei voi mitään.

Vierailija
17/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57- vuotias ja ollut töissä 16-vuotiaasta, opiskelen välillä kaksi eri tutkintoa terveydenhuoltoalalla.Jäisin jo mielelläni eläkkeelle, mutta töitä on tehtävä vielä 64,5 vuotiaaksi kun eläkeikään nousi.En millään enään jaksa motivoitua kun työ on muuttunut todella stressaavaksi jatkuvien muutosten vuoksi.Henkinen kuormitus on isompi kuin fyysinen jatkuvasta kiireestä johtuen.Töitä saa painaa ihan äärimmilleen ja työnantajalta tulee vain lisäkiristyksiä.Ja olen todella hyväkuntoinen kun ikäni olen urheillut, muttei silti motivoi työ ollenkaan.Lottovoittoa tässä odottelen.

Joo, meidän pitäisi tehdä 70-vuotiaaksi asti töitä, ikä 40v., useita tutkintoja, kesätyöt aloitin 13-vuotiaana ja opiskelun ohella työskentelin of course koko ajan. Työttömyys kutsuu kun aikakello lyö 55v. Aivan sama millä elän, mutta en mene sorvin äärestä suoraan hautaan.

Vierailija
18/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen bodari lintsas itsensä selkävaivoista sairaseläkkeelle. Ei tosiaan ollut kipeä enää eläkkeellä

Työkaveri sai osaeläkkeen kun väitti että muisti pätkii ja esitti että eksyy omassa kotikaupungissaan. Tekee muutaman päivän viikossa töitä ja loput huilaa kesämökillä.

Itse pidän tasaiseen tahtiin sairaslomia eri syistä. Pääasia että käy vähän töissä että säilyy palkoilla. Voihan se vähän työnantajaa ja kavereita vituttaa mutta ei voi mitään.

Mua ärsyttää tuollaiset itsekkäät ja huijaavat vastuunpakoilijat, jotka elävät toisten verorahoilla. Toisaalta taas ihailen ja ymmärrän heitä, koska työelämä on usein peestä.

Vierailija
19/19 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 60v, sinkku, lapset muuttaneet ajat sitten.

Kun lapset olivat pieniä ja nuoria, olisin halunnut olla kotona. Ei ollut mahdollisuutta.

Nyt kun katselen tyhjiä seiniä tai tositv:tä, on kiva käydä töissä.

Miksi haluaisin jäädä kotiin odottamaan että tulee ilta ja pääsee nukkumaan?

Tämä nyt on hieman ilkeä kommentti, mutta kertomasi mukaan sinulla ei ole elämää työn lisäksi. Et osaa keksiä tai et ole kiinnostunut mistään. Muutenhan et väittäisi, että työn vastakohta on kodin tyhjät seinät.