Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt kun kotitöitä jää miehelle mut ne on turhia?

Vierailija
08.09.2017 |

Eli loppuraskaus ja kaipaan miehen apua kotitöissä mutta ongelma siinä, että hänestä ne on turhia. Esim nyt petivaatteiden viikottainen tuuletus/ vaihto. Itse en enää jaksa tehdä. Mitäs nyt, jätetäänkö vaan tekemättä vai ahdistelenko miestä tekemään?

Miten muilla, kun itse ei enää jaksa/ pysty niin jääkö vaan tekemättä?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuuluisi tehdä noita hommia ihan ilman sinun raskauttasikin. Parisuhteessa kotityöt jaetaan tasan, tee se hänelle selväksi. Miksei hän ole aiemmin vaihtanut petivaatteita?

Miksi se on vaimo joka päättää että ne on vaihdettava viikon välein? Entä jos mies päättää että vaihdetaan 3 viikon välein, miksi se ei käy?

Eli kun mä nakkaan ne partsille ja pesen ne meidän lakanat, niin on liikaa jos mies puistaa ne petivaatteet ja laittaa lakanat takaisin? Minusta ei.

Ok. Oletetaan että teillä on 2 autoa. Miehen mielestä ne pitää pestä viikon välein, vaikka eivät sinusta näytä likaisilta. Onko liikaa vaadittu että vahaat ne autot kerran viikossa? Mieshän ne pesee.

Vierailija
22/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuuluisi tehdä noita hommia ihan ilman sinun raskauttasikin. Parisuhteessa kotityöt jaetaan tasan, tee se hänelle selväksi. Miksei hän ole aiemmin vaihtanut petivaatteita?

No meillä tosiaan tuuletetaan ne viikoittain ja vaihdan meidän petivaatteet, eli pesen ja kuivaan ja laitan takaisin. Lapsien en pese niin usein.

Toisaalta ihan helppo homma, parveke on yläkerrassa.

Mies teki eilen ja huomasi kuinka kova homma on hänelle.. Natisi ja kitisi ja oli vihainen. Minä olen sen tehnyt aina itse ja se on tehty kun on tehty.

Tietty jos ei ole tottunut tekemään, tuntuu se pahalta. Ei meillä ainakaan mies huomaa kuinka paljon teen. Luulee todellakin että teen ihan omaksi huvikseni kaiken laista.

"meillä tehdään näin" miksi ja kenen päätöksestä? Entä jos mies ei halua vaihtaa niitä viikon välein?

Eli kerron hänelle että hän voi tehdä asiat kun haluaa..

No mä imuroin ton yläkerran kerran viikkoon joten samalla tuuletetaan petivaatteet. Ja niiden puistelu parvekkeelta on jo liikaa hänelle.. No, taidan sitten vaan tehdä itse.

Kuten muutkin asiat. Hän vaan kertoo että ei noita tarvi tehdä ja sitten jätetään tekemättä.

Selvä.

Koitetaan tuota.

Minusta ei ole mitään tarvetta pestä hänen sukkiaan tai tehdä ruokaa päivittäin. Mäkki on oikein hyvää.

Eli kun täällä vastanneet naiset eivät olleetkaan samaa mieltä kanssasi, niin otat marttyyriasenteen. Pirttihirmu.

Eli mä en saa päättää mutta hän saa? Erikoista.

Etkö juuri kirjoittanut, että miehesi on se "lakanafanaatikko"? Kai hän sen tekisi, jos sillä olisi nyt niin iso merkitys hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä tosiaan tuuletetaan ne viikoittain ja vaihdan meidän petivaatteet, eli pesen ja kuivaan ja laitan takaisin. Lapsien en pese niin usein.

Mies teki eilen ja huomasi kuinka kova homma on hänelle.. Natisi ja kitisi ja oli vihainen. Minä olen sen tehnyt aina itse ja se on tehty kun on tehty.

Tietty jos ei ole tottunut tekemään, tuntuu se pahalta. Ei meillä ainakaan mies huomaa kuinka paljon teen. Luulee todellakin että teen ihan omaksi huvikseni kaiken laista.

"meillä tehdään näin" miksi ja kenen päätöksestä? Entä jos mies ei halua vaihtaa niitä viikon välein?

No mä imuroin ton yläkerran kerran viikkoon joten samalla tuuletetaan petivaatteet. Ja niiden puistelu parvekkeelta on jo liikaa hänelle.. No, taidan sitten vaan tehdä itse.

Kuten muutkin asiat. Hän vaan kertoo että ei noita tarvi tehdä ja sitten jätetään tekemättä.

Selvä.

Koitetaan tuota.

Minusta ei ole mitään tarvetta pestä hänen sukkiaan tai tehdä ruokaa päivittäin. Mäkki on oikein hyvää.

Vieläkään et vastannut kysymykseen. "meillä tehdään näin" vielä kerran: MIKSI JA KENEN PÄÄTÖKSESTÄ? Entä jos ei tehdäkään enää niin vaan erilailla?

Vierailija
24/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puhtaat lakanat vain omalle puolellesi. Siinä vaiheessa kun imetät ja maitoa valuu vauvan suusta tai rinnoista lakanoille tai vauvan vaippa vahingossa falskaa sänkyynne voit sinä siirtyä puhtaalle puolelle ja mies voi nukkua happaman maidon ja pissan tahrimalla puolella kerran puhdas sänky ei ole hänelle tärkeä asia.

Siinä sängyssä kuitenkin vietetään kolmannes elämästä niin kannattaa panostaa sängyn puhtauteen, raikkaasta sängystä on mukavampi noustakin ja puhtaat lakanat joka viikko on melko viaton ilo verrattuna moneen muuhun hurvittelutapaan.

Vierailija
25/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö sitten ole jo korkea aika jakaa nämä työt tasan, jos niitä ei vielä tähän mennessä ole jaettu? Parisuhteessa kodinhoito nyt vain kuuluu molemmille aikuisille. Älkää hyvät naiset ruvetko kotonanne ottamaan siitä päävastuuta, missään vaiheessa, sillä sitten saisitte kyllä jatkossakin tehdä hommat toisen puolesta.

No kyllä mä nää muut hommat köpöttelen ja töpöttelen päivän aikana, mut jos pyydän nyt kerran viikkoon sitä puistamaan petivaatteet partsilta, kun vatsan kanssa se on hankalaa, niin sekin saa olla liikaa..

Hommat mitä olen pyytänyt tekemään on just näitä mihin en vaan taivu. Mut ihan pienikin pyyntö on aina liikaa. Pyydänkö mä tosiaan liikoja?

Mies ei oikeasti tee paljon. Joo, hän tekee työpäivän ja tyhjää astianpesukoneen ja taittaa silloin tällöin pyykkiä ja on omasta mielestään parempi aviomies kuin useimmat muut jotka ei tee mitään, ja mitäs minä siihen sanoisin.. En mä kuitenkaan ihmeitä pyytele ja sekin on liikaa, ihan sillä että hänestä ne on turhia töitä.

Vierailija
26/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on vaimo joka päättää että ne on vaihdettava viikon välein? Entä jos mies päättää että vaihdetaan 3 viikon välein, miksi se ei käy?

Eli kun mä nakkaan ne partsille ja pesen ne meidän lakanat, niin on liikaa jos mies puistaa ne petivaatteet ja laittaa lakanat takaisin? Minusta ei.

Ok. Oletetaan että teillä on 2 autoa. Miehen mielestä ne pitää pestä viikon välein, vaikka eivät sinusta näytä likaisilta. Onko liikaa vaadittu että vahaat ne autot kerran viikossa? Mieshän ne pesee.

Ei pese. Minä pesen ja imuroin kun olen lasten kanssa ulkona. Mies vahaa 2* vuodessa.

Vierailija
27/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä miehen kanssa, ei petivaatteita tarvitse joka viikko vaihtaa. Eli sinuna jättäisin vaihtamatta.

Vierailija
28/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda puhtaat lakanat vain omalle puolellesi. Siinä vaiheessa kun imetät ja maitoa valuu vauvan suusta tai rinnoista lakanoille tai vauvan vaippa vahingossa falskaa sänkyynne voit sinä siirtyä puhtaalle puolelle ja mies voi nukkua happaman maidon ja pissan tahrimalla puolella kerran puhdas sänky ei ole hänelle tärkeä asia.

Siinä sängyssä kuitenkin vietetään kolmannes elämästä niin kannattaa panostaa sängyn puhtauteen, raikkaasta sängystä on mukavampi noustakin ja puhtaat lakanat joka viikko on melko viaton ilo verrattuna moneen muuhun hurvittelutapaan.

Ja tässä taas vedetään mutkat suoriksi. Tuskin se mies nyt haluaa aina nukkua likaisissa petivaatteissa ja vaihtaisi ne varmaan vaikka joka kolmas viikko. Tässä on nyt kyse siitä, et ap:lla on pakkomielle tuulettaa lakanat joka viikko ja miehen mielestä se on turhaa. Turhaa se on myös monen av:laisen mielestä.

Vierailija
29/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä.

Koitetaan tuota.

Eli kun täällä vastanneet naiset eivät olleetkaan samaa mieltä kanssasi, niin otat marttyyriasenteen. Pirttihirmu.

Eli mä en saa päättää mutta hän saa? Erikoista.

Etkö juuri kirjoittanut, että miehesi on se "lakanafanaatikko"? Kai hän sen tekisi, jos sillä olisi nyt niin iso merkitys hänelle.

Niin tai sitten huomaa että minä teen kun en jaksa kuunnella kiukkuamista.

Vierailija
30/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä taas vedetään mutkat suoriksi. Tuskin se mies nyt haluaa aina nukkua likaisissa petivaatteissa ja vaihtaisi ne varmaan vaikka joka kolmas viikko. Tässä on nyt kyse siitä, et ap:lla on pakkomielle tuulettaa lakanat joka viikko ja miehen mielestä se on turhaa. Turhaa se on myös monen av:laisen mielestä.

Eli miehelle joka ei oikeasti tee kotona juuri mitään, kun minä teen, saa olla liikaa jos pyydän puistamaan petivaatteet kerran viikkoon parvekkeen kaiteelta? Oikeasti?

Vierailija
31/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pese. Minä pesen ja imuroin kun olen lasten kanssa ulkona. Mies vahaa 2* vuodessa.

Kanssasi on turha jatkaa keskustelua kun et ymmärrä edes lukemaasi, sääliksi käy miestä joka elää kanssasi, tsempit hänelle.

Vierailija
32/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun menet töihin, tajuat että työviikon päätteeksi voi olla muutakin mielessä kuin jokaviikkoinen turha lakananvaihto-operaatio. Tuo autonpesuvertaus oli osuva.

Jos meillä on jompikumpi vanhemmista esim sairaana, niin silloin laistetaan kotitöistä eikä laiteta terveenä olevaa liian ahtaalle. Ja jos raskaana oleva ei saa lakanoita vaihdettua niin sitten se joka siihen pystyy, päättää ihan itse ajankohdan koska ne vaihtaa. Töpötä ja köpötä ihan rauhassa vaan.

Vierailija
33/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehelle joka ei oikeasti tee kotona juuri mitään, kun minä teen, saa olla liikaa jos pyydän puistamaan petivaatteet kerran viikkoon parvekkeen kaiteelta? Oikeasti?

Sinä olet sen roolin ottanut teidän perheessä. Sinä päätät milloin ja miten siivotaan. Koska miehelläsi näköjään ei ole ollut mitään päätösvaltaa näistä, niin sinähän siivoat.

Vierailija
34/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten raskaus estää petaamista.

Enkä ymmärrä miksi et voi hellittää. Vähemmän riittää

Vierailija
35/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanssasi on turha jatkaa keskustelua kun et ymmärrä edes lukemaasi, sääliksi käy miestä joka elää kanssasi, tsempit hänelle.

Auton vahaus on hei tuntien homma. Jos nyt lähdetään siitä. Et ole tainnut vahata koskaan autoa? Ja kyllä, minä pesen ja imuroin autot ja mies tekee tuon päivän kestävän vahauksen 2* vuodessa. Siksikö on väärin pyytää häntä puistamaan petivaatteet kerran viikkoon kaiteelta sisään?

Vierailija
36/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun menet töihin, tajuat että työviikon päätteeksi voi olla muutakin mielessä kuin jokaviikkoinen turha lakananvaihto-operaatio. Tuo autonpesuvertaus oli osuva.

Jos meillä on jompikumpi vanhemmista esim sairaana, niin silloin laistetaan kotitöistä eikä laiteta terveenä olevaa liian ahtaalle. Ja jos raskaana oleva ei saa lakanoita vaihdettua niin sitten se joka siihen pystyy, päättää ihan itse ajankohdan koska ne vaihtaa. Töpötä ja köpötä ihan rauhassa vaan.

No mä oon tehnyt sen työviikon päätteeksi. Ihan työn, kotitöiden ja muun päälle.

Vierailija
37/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten raskaus estää petaamista.

Enkä ymmärrä miksi et voi hellittää. Vähemmän riittää

Loppuraskaus, alle 2 kk jäljellä. Ja homma olisi puistaa petivaatteet kaiteelta. Minulla se ottaa vatsaan kun nojaan kaiteeseen.

Vierailija
38/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ällöttäisi nukkua kaksi viikkoa samoissa lakanoissa, hyiyäk.

Vierailija
39/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton vahaus on hei tuntien homma. Jos nyt lähdetään siitä. Et ole tainnut vahata koskaan autoa? Ja kyllä, minä pesen ja imuroin autot ja mies tekee tuon päivän kestävän vahauksen 2* vuodessa. Siksikö on väärin pyytää häntä puistamaan petivaatteet kerran viikkoon kaiteelta sisään?

Avainsana oli OLETETAAN. En edes viitsi antaa uutta absurdimpaa esimerkkiä kun vastauksesi siihen on "ensinnäkään meillä ei ole avaruusalusta.." jne. Hei hei ja jatka köpötystä.

Vierailija
40/88 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö sitten ole jo korkea aika jakaa nämä työt tasan, jos niitä ei vielä tähän mennessä ole jaettu? Parisuhteessa kodinhoito nyt vain kuuluu molemmille aikuisille. Älkää hyvät naiset ruvetko kotonanne ottamaan siitä päävastuuta, missään vaiheessa, sillä sitten saisitte kyllä jatkossakin tehdä hommat toisen puolesta.

No kyllä mä nää muut hommat köpöttelen ja töpöttelen päivän aikana, mut jos pyydän nyt kerran viikkoon sitä puistamaan petivaatteet partsilta, kun vatsan kanssa se on hankalaa, niin sekin saa olla liikaa..

Hommat mitä olen pyytänyt tekemään on just näitä mihin en vaan taivu. Mut ihan pienikin pyyntö on aina liikaa. Pyydänkö mä tosiaan liikoja?

Mies ei oikeasti tee paljon. Joo, hän tekee työpäivän ja tyhjää astianpesukoneen ja taittaa silloin tällöin pyykkiä ja on omasta mielestään parempi aviomies kuin useimmat muut jotka ei tee mitään, ja mitäs minä siihen sanoisin.. En mä kuitenkaan ihmeitä pyytele ja sekin on liikaa, ihan sillä että hänestä ne on turhia töitä.

Et nyt tainnut ihan ymmärtää. Kysyin sinulta, että miksi kotihommia ei alun alkaenkin ole jaettu teillä tasan. Ihmetyttää, miksi olet ottanut niistä päävastuun, teet niitä toisen puolesta ja joudut pyytämään toista tekemään hänelle kuuluvia hommia.

Minun ehdotukseni on, että keskustelet ongelmasta miehesi kanssa ja muistutat, että kodinhoito on puoliksi hänen vastuullaan. Niin parisuhteessa tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä