Mies, miksi et halua enää naistasi?
Täällä oli joku mies omaan parisuhteeseensa liittynen kysellyt naisilta syitä miksi nainen ei halua omaa miestään enää. Siitä tuli mieleeni tehdä vastaava kysely,mutta toisinpäin. Eli mies,mistä syistä et enää lämpeä puolisostasi? Mikä on etäännyttänyt sinut hänestä? Kyselen myös koska oma puolisoni on etääntynyt minusta rajusti,joten kaipailen näkökulmia mistä tällainen voi miehen silmin johtua.
Kommentit (549)
Henkinen yhteys puuttuu, ollaan ajauduttu erilleen joten ei seksikään silloin kiinnosta.
Puolison oma tyytymättömyys ulkonäköönsä mikä aiheuttaa tiuskimista, itsensä piilottelua ja negatiivista energiaa ympärille. Hän on lihonnut hoikasta noin 10 kg ja ei varsinaisesti mikään lihava. Painon mukana katosi itsevarmuus ja iloisuus.
Vierailija kirjoitti:
Käteenveto = max. 7 min riippuen vähän siitä, kuinka äkkiä löytyy sopivat jornot netistä. Sen jälkeen muihin puuhiin.
Seksi = vain jos lapset on jossain muualla, minimissään 45 min jonka jälkeen tuntee lähinnä syyllisyyttä, kun ei pane useammin. Seksistä on AINA keskusteltava jälkeen päin.
Juu ei ole aikaa tuohon. Päivät menee töissä (yli 10 h matkoineen).
Mitä mä just luin?
Tietenkin yksin tehtävät, omat puuhailut, kestää n. 10-max 20 min. Mutta olisin yhteisessä seksissä pettynyt jos mies ei muuhun pystyis kuin kymmeneen minuuttiin! Apua... parhaimmat miehet jaksaa koko yön eikä pysty pitään näppejään erossa.
Hyvänkin seksin jälkeen minulle tulee usein morkkis, kuten joku aikaisemminkin mainitsi.
Se on ihan hirveä fiilis.
Se on sekoitus häpeäntunnetta, pahaa mieltä ja toivottomuutta. Varmaan testosteronitasoilla on tekemistä asian kanssa. Kun seksin jälkeen käy nukkumassa, useimmiten kaduttaa ja tulee ajateltua, että seuraavaa kertaa tulee taas kaipaamaan lähipäivinä liikaa, ja lopulta koko paska fiilis tiivistyy ajatukseen, että olisi tämäkin touhu saanut jäädä tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänkin seksin jälkeen minulle tulee usein morkkis, kuten joku aikaisemminkin mainitsi.
Se on ihan hirveä fiilis.
Joku roomalainen runoilija taisi kirjoittaa jotenkin tähän tapaan:
Omnia animalia tristia post coitum, eli kaikki eläimet (?urokset, ihminen mukaan lukien) ovat surullisia panon jälkeen. What gives? Liittynee testosteroniin ja mäihän sisältämiin antidepressiivisiin yhdisteisiin.
Jos noin ei kävisi, miehet eivät muuta ajattelisikaan kuin panemista tai frunkkaamista?
Vastaus itselle: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12049024/
These data are consistent with the possibility that semen may antagonize depressive symptoms and evidence which shows that the vagina absorbs a number of components of semen that can be detected in the bloodstream within a few hours of administration.
Siis mies menettää noita, nainen saa jos ei käytetä kortsua?
No viimeinen oli täysi petturi, joten siitä oli pakko päästä eroon ( lähti onneksi itse ). Koko aikuisikäni ollut jossain suhteessa eri naisten kanssa ja pakko sanoa, että alkaa olemaan mitta täynnä. En tietenkään ole itsekään täydellinen, mutta tuntuu siltä, että järkevästi ja loogisesti ajattelevat naiset, joissa olisi edes kohtuullisesti sitä naisellista seksikkyyttä, ovat kaikki kadonneet markkinoilta.
No eipä se toisaalta mikään ihme ole...
Tällä palstalla miehen pitää olla vain nöyrä tossukka saadakseen yläpeukkuja, mutta kun kirjoittaa mitä oikeasti ajattelee niin alapeukkuja tulee
Oikeassa elämässä naiset eivät kyllä tossukoista välitä
Vierailija kirjoitti:
Vaimoa ei kiinnosta kuin raha. Aikanaan aloitettiin tyhjistä ja vaimo oli köyhistä oloista. Nyt 35 vuotta myöhemmin ollaan saatu hyvin omaisuutta yrittämisellä. Vaimolle kaikki pitää olla luxusta ja vaatimukset kasvaa ja vaimosta on tullut ahne ja pahansuopa. Jatkuvia riitoja ihmissuhteissa kun käytös on ylimielistä. Aika raskasta seuraa ja viihdynkin yksin tai kaverien kanssa. Kaveritkin on tosin vähissä kun tiedän että toiset välttelee minua vaimon takia. Kaikki lämpö on kadonnut. En himoitse, enkä halua. Ero voisi olla sotkuinen joten tää on ny tämmästä eikä mulla paljon vaihtoehtoja ole. Tässä mitään ruusuja olla kumpikaan.
Moni nainen täällä kirjoittaa utopiaa pyyteettömästä ikuisesta rakkaudesta, kun todellisuudessa monet parit ovat yhdessä vain taloudellisista syistä.
Naisen alapää haisee nykyään niin pahalle, että ei huvita panna saatikka nuolla sitä. Haju tarttuu myös voimakkaasti ja vaikka peseydyn niin silti tuoksuu ainakin se muna. Kaverikin kyseli, että olinko tullut suoraan kalareissulta kylään. Oli siinä pokassa pitelemistä. Nainen ei haista kuulemma mitään
Misu nalkuttaa. Pitäisi hoitaa koti, lapset ja kaikki paperityöt. Siltikään ei riitä. Niin ja pitäisi vielä jaksaa kuunnella sen huolet ja murheet ja tuon päälle vielä kiinnostua samosta telkkariohjelmista ja muista taidenäyttelyistä kuin se. Lisäksi pitäisi vielä kehua nykyistä enemmän. Eikä saisi juoda edes olutta. Pitäköön tunkkinsa ihan pian.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet on sairaita, vanhemmat ukot haluavat teini ikäisiä tai teinin näköisiä naisia,sairasta:/ ja itse eivät kuitenkaan ulkonäöllisesti ole mitään taivaan lahjoja kenellekään naiselle....
No eivät miehet seksuaalisuudelleen mitään voi, tuo on vain kylmä maailman fakta joka pitänyt paikkansa maailman sivu eikä muutu mikskään. Voihan sitä valehdella tai esittää muuta, mutta ei ole olemassa mitään evoluution aiheuttamaa kehitystä joka parantaisi miehet tästä sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kiinnostus tässä vähentynyt, kun toisen osapuolen panostus asiaan on housujen riisuminen ja heittäytyminen selälleen.
Voi ei, minä olen tällainen nainen. Esileikki ei oikein kiinnosta vaan haluan suoraan asiaan. Saan orgasmin yhdynnässä nopeasti enkä kaipaa mitään alkulämmittelyjä vaan kiihkeää menoa. Luulin että tällainen olisi miehen mieleen kun ei tarvitse ensin räplätä varttia ennen kuin pääsee alkuun. Mitenhän on tuon oman miehen laita..Ei ole ainakaan valittanut.
Rupes pihtariksi, koppavaksi ja lihoi 30kg.
Sänkyhommatkin vähenivät samaa tahtia lihomisen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei edes yritä taistella avioliiton eteen,näistä kommenteista suurin osa on naisia syyllistäviä ja mies ajattelee että oikeuttaa pettämisen,ihan kuin olis normaalia pettää sen takia kun ei ole seksiä.
Seksi sitä ja seksi tätä,kysymys ei ole rakkaudesta vaan pelkästä omista itsekkäistä himoista. Harva enää seksiä harrastaa rakkaudesta, pelkästään omista himoista.
Toki ymmärrän jos nainen ei halua tai lopettaa seksuaalisen puolen niin miestä,mutta monesti kukaan ei edes yritä jutella ongelmistaan,ei ole parisuhde terapiaa, eivätkä puolisot juttele enää kasvotusten et mikä mättää,sen sijaan mies ottaa helposti jonkun irtosuhteen nuorempaan....
Miehet sentään useimmiten yrittävät ratkaista parisuhteen ongelmia edes puhumalla, mutta aika harvalla naisella on henkistä kanttia edes keskustella seksiin liittyvistä asioista.
Edes sitä on vaikeaa myöntää, että parisuhteesta on tullut seksitön. Miksei nainen uskalla sitä edes MYÖNTÄÄ? Miksi? Jos edellisestä seksikerrasta on vuosi, miksi ei voi keskustella asiasta, myöntää, että ongelma on olemassa?
Moni nainen ilmeisesti on vain tyytyväinen siihen, että voi elää valheessa, kulississa. Valhetta valheen perään.
Turha yleistää, koska asia ei ole sukupuolisidonnainen. Esimerkkinä oma avopuolisoni, mies, jota ei ole seksi koskaan kiinnostanut. Alussa puoliväkisin ja selityksiä riitti. Lopetin tekemästä aloitteita kun tajusin, että olen niitä yksin tehnyt viimeisen puoli vuotta.
Ihanko teit puoli vuotta yksin aloitteita...
Mitäpä luulet sen olevan meillä miehillä. Kyllä, yleistän, koska tuo on meillä enemmän sääntö kuin poikkeus.
Ymmärrän täysin, että halut katoavat, jos olet ainoa joka tekee aloitteita. Olen ollut se aloitteentekijä lähes kaikissa suhteissani ja arvostan todella paljon niitä paria poikkeustapausta jotka ovat itsekin panostaneet.
Ymmärrän, että voi kyllästyä jos joutuu vain yksin tekemään aloitteita. Se minua ihmetyttää että mikä on ollut sitoutumisen aste parisuhteeseen, jos noin nopeasti luovuttaa. Jos nyt vuoden tai kaksi jaksaisi, niin olisi eri asia.
vanhakyynikko kirjoitti:
Kappas vaan, täälläkin on siis sensuuri.
Jatkan utelua: Millä kriteereillä modet poistavat ketjun kokonaiskuvaan nähden kohtuullisia, tosin enemmän kuin yhden lauseen sisältäviä kommentteja? Eikö lukutaito riitä ymmärtämään kokonaisuuksia?
Mitkä sanat ovat kiellettyjä?
Nainen muuttui vaihdevuosiin tultuaan täysin epäseksikkääksi olennoksi, on kuin vanha mummo.Hiukset harottaa ja hajukin on kuin vanhuksella. Pimppi on kuiva eikä herää eloon millään tempuilla. Ei paljon kiinnosta. Hyvää ruokaa tuo laittaa edelleen ja pesee pyykit. Ei viitsi ruveta eroamaankaan kun 30 vuotta on oltu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas kaikille Miehille vastauksista! Huomaa että syitä on monia. Päällisin puolin siis yleisimmin ulkonäön "repsahtaminen", ikävä käytös ja kylmyys ovat niitä syitä jotka saa erkaantumaan. Mutta tätäpä en tässä minun suhteessani ymmärrä! Minä olen kotona se joka hoitaa kaiken,ja teen sen kyllä mielelläni. En nalkuta, Mutta sanon kyllä että esim; voisitko laittaa tuon maitotölkin ihan sinne roskiin asti kiitos. Koti pyörii minun voimin. Myös lapset hoidan pääasiassa minä. Ja nekin hoidan mielelläni koska siksi olen kotona,vastasyntyneemme kanssa. Olin työelämässä ennen tätä,ja en halua että mies elättää minua. Haluan tienata oman rahani! Annan miehelle sen ajan levätä. Lapsesta jäi kyllä muutamia kiloja joita olen aika hyvin jo saanut omasta mielestäni karistettua,mutta silti olin painavampi kun aloimme seurustelemaan! Laihduin suhteen aikana yli 10kg! Pidän itsestäni huolta ja laittaudun päivittäin. Syön terveellisesti ja liikun mahdollisuuksien mukaan.Ja lapsi oli miehen toive jos joku sitä miettii! Hellyyttä ja rakkautta annan mielelläni ja otan sitä vastaan...taino ottaisin jos joku antaisi. Olen jo luovuttanut sen suhteen. Raskauden aikana teki miestäni niin paljon mieli koko ajan että ihan sattui, mutta mies vetäytyi täysin ja sillä tiellä ollaan vieläkin..En edes muista milloin olisi edes suukon antanut omatoimisesti. Omasta mielestäni olen kaikinpuolin kelpo kumppani, En ymmärrä mistä tämä kaikkoaminen. Kyllä ennen kelpasi niin että hyvä että rauhaa sai mieheltä..Pelkään jopa välillä että miehellä olisi toinen..tai että menin hänen silmissään nyt silti raskaudessa "pilalle". Sattuu tällainen...ja en ole puhunut hänelle. Tiedän että pitäisi mutta mitä pidempään aikaa kuluu,sitä korkeammaksi se muuri nousee. Tuntuu että olen jo niin solmussa etten tiedä mistä tätä alan purkamaan. Ja pelkään että jos avaan suuni,että mitä sieltä mieheltä kuulen...jos hän tosiaan sanoo että ei vain enää kiinnosta. Ja ei enää vain halua minua.
Ap
Olen kylläkin nainen mutta tuli mieleen yksi. Voisko olla niin, et jos sinä hoidat lapset ja muut juoksevat asiat, keskityt itsesi huoltamiseen jne. niim voisiko syy olla siinä, että mies kokee olonsa ulkopuoliseksi? ikäänkuin täysin etääntyneeksi? Miten teidän yhteinen aika, millaista se on? Onko yhteisiäkin harrastuksia ja puheen aiheita muu kuin lasten hoito ja juoksevat asiat? Ihan suoraan en voi sanoa mut kuvittelisin et mies varmaan kokee jäävänsä aika vahvasti sivuun arjessa ja emotionaalisesti. Ehkä myös kuvittelee tai näkee sinun olevan väsynyt mutta ei enää kykene tarjoamaan apua kun kokee ettei kuitenkaan kelpaa, koska teet itse asiat todennäköisesti "paremmin" (esim. kotityöt). Teetkö itse aloitteita miehen suuntaan? Läheisyys muuten, millaista se on? Ei se pelkkä ulkonäkö ihan realistisesti aina ole se ongelma jos henkistä yhteyttä ei ole tai toinen osapuoli kokee olevansa ilmaa ja syrjään työnnetty. Ihan vaan mietteenä.
Kai niillä on kun ovat rakastuneita, sitä paitsi rakkauteen kuuluu muutakin kuin seksi, ainakin ovat lääpällään toisiinsa ja se näkyy puheissa,eleissä:3 tosi söpöä ja ihanaa katsoa kun selvästi ovat oikeita toisilleen,nyt naimiisiin aikovat syyskuussa:3