Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lapsi jaksamaan kun opettaja on kiusaaja

Vierailija
08.09.2017 |

Lapsella vika vuosi menossa ja yhdessä aineessa hän on joutunut opettajan silmätikuksi.

Lapsi on liian hiljainen, liian varovainen, oppii väärin, tekee väärin, on vääränlainen. Suomeksi: ei näyttele oppivansa oikealla tavalla, ei esitä "panostavaa oppilasta" eikä mielistele ja nuoleskele narsistista opettajaa, joka on nyt sitten jakanut luokan hoviksi, jossa on lempioppilaat, keskikasti ja huonot oppilaat.

Oma lapsemme on tipahtanut kympin oppilaasta seiskan tasolle vajaassa kuukaudessa.

Koulu ei auta, vaan jättää lapsen sinne yksin. Yritetty on.

Nyt pitäisi jotenkin kotoa käsin auttaa lasta jaksamaan tämä vuosi. Arvosanaa ei tarvitse ottaa, kosla kyseessä a2-kieli.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori kävi nyt seuraamassa tuntia "eikä havainnut mitään".

Juu, ihan niin kuin harjaantunut kiusaaja ei osaisi hillitä sitä kiusaamistaan kun saa ennakkovaroituksrn milloin rehtori on paikalla.

Vierailija
22/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan ruotsinope oli tuollainen. Vilmaviestiä tuli jatkuvasti ja valitusta.

Sitten aloin soittelemaan tuolle opettajalle. Soitin tarkoituksella hätääntyneellä äänellä että mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu, en ole koskaan aiemmin saanut pojasta tällaista postia, onko siellä joku hätänä???

Jo muuttui ääni kellossa, poikani oli yhtäkkiä oikein mukava poika jne...

Soitin jokaisen viestin jälkeen seuraavana päivänä kouluun ja pian ne loppuivat.

Poika vaan naureskeli että joo, Irma on vähä tuollainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapselle, että vika on opettajassa eikä hänessä. Jotkut ihmiset nyt vain ovat epäreiluja. Heitä tulee vastaan myöhemminkin elämässä, joten nyt tilanteen voi nyt ottaa harjoittelun kannalta. Koska arvosanaa ei ole pakko ottaa, opettajan ilkeilyllä ei ole vaikutusta myöhempään elämään. Tulevaisuudessa kuitenkin ratkaisee se, mitä lapsi oikeasti osaa. Luokkakaveritkin varmasti näkevät, että jotakuta kohdellaan epäreilusti. Eihän tuo kivaa ole, mutta jotkut toiset oppilaat joutuvat kestämään tuollaista kohtelua luokkakavereiltaan joka ikinen koulupäivä. Nyt voitte kuitenkin lohduttautua sillä, että tämän kouluvuoden jälkeen lapsen ei enää tarvitse olla opettajan kanssa tekemisessä.

Minäkin suosittelen oppitunnin äänittämistä. Näin saatte vähän painavampaa todistetta rehtorille.

Vierailija
24/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ope muita oppilaita kohtaan samanlainen vai onko sinun lapsesi ainoa silmätikku? Jos muilla on samanlaista, niin voitte ottaa porukalla yhteyttä rehtoriin. Tulee enemmän painoarvoa silloin. Todella kurja tilanne kyllä. Mistä tuollaisia opettajia aina löytyykin? Minullakin oli ala-asteella vastaavanlainen käsityön opettaja. Toinen käsityön opettaja oli vielä pahempi, joten en voinut edes vaihtaa :D Onneksi se numero ei vaikuttanut mihinkään kun ei ollut lukuaine. 

Voisitko sopia kyseisen opettajan kanssa tapaamisen ja yrittää keskustella hänen kanssaan asiasta kasvotusten? Kysy suoraan että mikä siellä oikein on ongelmana ja miksi itkettää lasta.

Vierailija
25/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ope muita oppilaita kohtaan samanlainen vai onko sinun lapsesi ainoa silmätikku? Jos muilla on samanlaista, niin voitte ottaa porukalla yhteyttä rehtoriin. Tulee enemmän painoarvoa silloin. Todella kurja tilanne kyllä. Mistä tuollaisia opettajia aina löytyykin? Minullakin oli ala-asteella vastaavanlainen käsityön opettaja. Toinen käsityön opettaja oli vielä pahempi, joten en voinut edes vaihtaa :D Onneksi se numero ei vaikuttanut mihinkään kun ei ollut lukuaine. 

Voisitko sopia kyseisen opettajan kanssa tapaamisen ja yrittää keskustella hänen kanssaan asiasta kasvotusten? Kysy suoraan että mikä siellä oikein on ongelmana ja miksi itkettää lasta.

Narsistitutkani heiluu ja kovaa. Juurikin tuo lukkiutunut tapa jolla hän jo jakson alussa on jakanut sen ryhmänsä onnistujiin, epäonnistujiin ja harmaaseen massaan.

Ja ne selitykset. Hän selitti mm että syy siihen että lapseni on tipahtanut hänen kanssan innokkaasta kympin oppilaasta itkeväksi seiskan oppilaaksi johtuu siitä, että oppikirja vaihtui.

Samaten minä kuulemma olen huono äiti, kun en hyväksy sitä, että lapseni on lahjaton.

Siis oikeesti sairas ihminen kyseessä.

Vierailija
26/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae toinen opettaja. Ole iloinen, että on viimeinen vuosi. Arvosanoilla on merkitystä joten etsi äkkiä joku vaihtoehto, että voi saada hyvät arvosanat.

Ei ole koululla tarjolla toista opettajaa. Ainoat vaihtoehdot on lopettaa koko aine tai jaksaa lyllertää tuolla.

Arvosanaa ei tarvitse a2-kielessä ottaa. Pelko on kyllä se, että tämä simputus heijastuu muuhun jaksamiseen.

Ap

Tämä neuvo perustuu omakohtaiseen kokemukseen, tosin lukiosta, kyseessä myös kieltenopettaja, tosin B-kieli (englanti): olin ollut ko aineessa koko yläasteen ja lukio ekan 10:n oppilas. Lukion tokalle opettaja vaihtui ja hän vaan vihasi mua, syy ei ikinä mulle selvinnyt. Numero tippui 8:siin, vaikka koearvosanat oli edelleen 9-10. YO-kirjotuksissa sitten kirjoitin (täysillä pisteillä) L:n, niin openkin oli pakko luovuttaa ja antaa lukion päästötodistukseen 9, koska hänen uskottavuutensa opettajana olisi mennyt, jos todistuksessa olisi ollut 8, ja hän olisi sen mun oikaisuvaatimuksen jälkeen joutunut korjaamaan kuitenkin. Se naama, kun hän joutui tämän mulle numeroiden korotustilaisuudessa sanomaan! Paras palkinto ikinä! Ei samaa suosittelen, nyt vaan ihan huippuarvosanat joka kokeesta ja akka (oletan, että kyseessä on keski-ikäinen, vanhapiika naisopettaja, mulla oli ainakin) vaikeuksiin... 

Mikä ihme on numeroiden korotustilaisuus?! :0 t. ylioppilas vuodelta 2001

Vierailija
27/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae toinen opettaja. Ole iloinen, että on viimeinen vuosi. Arvosanoilla on merkitystä joten etsi äkkiä joku vaihtoehto, että voi saada hyvät arvosanat.

Ei ole koululla tarjolla toista opettajaa. Ainoat vaihtoehdot on lopettaa koko aine tai jaksaa lyllertää tuolla.

Arvosanaa ei tarvitse a2-kielessä ottaa. Pelko on kyllä se, että tämä simputus heijastuu muuhun jaksamiseen.

Ap

Tämä neuvo perustuu omakohtaiseen kokemukseen, tosin lukiosta, kyseessä myös kieltenopettaja, tosin B-kieli (englanti): olin ollut ko aineessa koko yläasteen ja lukio ekan 10:n oppilas. Lukion tokalle opettaja vaihtui ja hän vaan vihasi mua, syy ei ikinä mulle selvinnyt. Numero tippui 8:siin, vaikka koearvosanat oli edelleen 9-10. YO-kirjotuksissa sitten kirjoitin (täysillä pisteillä) L:n, niin openkin oli pakko luovuttaa ja antaa lukion päästötodistukseen 9, koska hänen uskottavuutensa opettajana olisi mennyt, jos todistuksessa olisi ollut 8, ja hän olisi sen mun oikaisuvaatimuksen jälkeen joutunut korjaamaan kuitenkin. Se naama, kun hän joutui tämän mulle numeroiden korotustilaisuudessa sanomaan! Paras palkinto ikinä! Ei samaa suosittelen, nyt vaan ihan huippuarvosanat joka kokeesta ja akka (oletan, että kyseessä on keski-ikäinen, vanhapiika naisopettaja, mulla oli ainakin) vaikeuksiin... 

Etkö nyt tajunnut, että lasta ei kiinnosta esittää hikipinkoa, niin tuskinpa sellainen aidostikaan on.

Saadakseen 10 kielestä ei tarvitse olla hikipinko, kunhan kuuntelee tunnilla ja tekee läksynsä.

Vierailija
28/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö nyt tajunnut, että lasta ei kiinnosta esittää hikipinkoa, niin tuskinpa sellainen aidostikaan on.

Saadakseen 10 kielestä ei tarvitse olla hikipinko, kunhan kuuntelee tunnilla ja tekee läksynsä.

Lapsi oli toisen opettajan ryhmässä viime keväänä ja hän sai kympin tästä kielestä.

Nyt kuulemma on lahjaton.

Tämä simputtava ope pitää näille hovinsa tähdille mm kirjakerhoa eli ne panostavat oppilaat käy lainaamassa häneltä kirjoja ja nuoleskelee ja mielistelee kaikin tavoin. Huijaavat sitten selän takana, tekevät käännöksetkin tietokoneella.

Vierailija
29/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että jos ilmoitan koululle jo nyt että lapsi aio otta aineesta arvosanaa. Näin ehkä se mielenkiinto simputtaa vähenisi kun mitään valtaa ei oikeasti ole, millä pitää näpeissään.

Vierailija
30/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä ihme on numeroiden korotustilaisuus?! :0 t. ylioppilas vuodelta 2001

Kirjoitusten jälkeen pidettiin suullisia tenttejä, joissa saattoi käydä korottamassa päästötodistukseen tulevaa numeroa nin halutessaan. Toki halusin enkun edes suurinpiirtein sille  tasolle, mikä osaaminen oli. Samoin kurssien perusteella mulla oli ka. historiasta 9.4 eli todistukseen oli tulossa 9. Sen kävin tenttimässä 10:iin. Ja kaveri oli saamassa todistukseen ka 9.9, kun liikunta oli 9, kaikki muut  aineet 10. Kävi sitten juoksemassa Cooperin johonkin tiettyyn rajaan, niin sai siitäkin 10:n ja päästötodistuksen keskiarvoksi puhtaan 10. 

Vierailija
31/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsi oli toisen opettajan ryhmässä viime keväänä ja hän sai kympin tästä kielestä.

Nyt kuulemma on lahjaton.

Tämä simputtava ope pitää näille hovinsa tähdille mm kirjakerhoa eli ne panostavat oppilaat käy lainaamassa häneltä kirjoja ja nuoleskelee ja mielistelee kaikin tavoin. Huijaavat sitten selän takana, tekevät käännöksetkin tietokoneella.

Just. Reksi pistää tietenkin päätä piiloon pensaaseen ja toivoo, ettei hän joutuisi korjaamaan tota tilannetta. Vaikka sekin sattuu, (olemalla erilainen jne) niin ehkä mä miettisin, että jospa hankkisin sen mahdollisuuden tenttiä ranska, ja lapsi pois niiltä tunneilta. Osoitus reksille, että "koska et hoida hommiasi sillä on seurauksia oppilaille. Saatan avautua tästä myös ip-lehtiin..."

Vierailija
32/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että jos ilmoitan koululle jo nyt että lapsi aio otta aineesta arvosanaa. Näin ehkä se mielenkiinto simputtaa vähenisi kun mitään valtaa ei oikeasti ole, millä pitää näpeissään.

Niin ja perustelet sillä, että totta kai haluaisitte sen ottaa mutta sinä et halua katsella lapsesi itkevän tunneilla opettajan takia ja itsetunnon menevän tällaisen takia pakkaselle ja olet itseasiassa tästä niin helvetin vihainen, että aiot soittaa ip-lehdet lävitse. Aioit tai et.

Vierailija
33/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulu saarella ja Itä-Helsingissä? Taidan tietää kenestä on kyse.

Vierailija
34/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä niin ottaisin kovat keinot käyttöön.

Lapsi kuvaa tunnin. Sitten kyselyt muilta lapsilta miten kokeneet tilanteen, onko kenties heitä kiusattu?

Sitten itse juttelisin niin kauan rehtorin kanssa että tekee asialle jotain. Ja mahdollisesti hänen esimiehelleen jos ei mitään tapahdu.

Asia on tosi inhottava ja vakava. Nimimerkilä Opettajan kiusaama, ja kyllä se romutti itsetuntoa ja vaikutti vielä vuosienkin päästä.

Jokaisella on oikeus saada opiskella rauhassa!

Vierailija
35/35 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehtori kävi nyt seuraamassa tuntia "eikä havainnut mitään".

Juu, ihan niin kuin harjaantunut kiusaaja ei osaisi hillitä sitä kiusaamistaan kun saa ennakkovaroituksrn milloin rehtori on paikalla.

Vastaa sille rehtorille, että hyvä juttu. Asiahan hoituu sitten sillä että rehtori istuu kaikilla tämän kiusaajaopettajan tunneilla. Jos ei onnistu, niin asiaan on löydettävä jokin muu ratkaisu. Ja jos asia yritetään vain lakaista maton alle, ja opettajan annetaan jatkossakin kiusata oppilaita, niin otat yhteyttä ylempään tahoon (ja myöskin teet niin!).