Kotipizzassa 4:n täytteen pizza 11,90 !?!
Samaten lankkupizza oli pari kesää sitten 9,90, nyt jo 13,90. Hieman lähtenyt hinnat käsistä. Johtohan noi hinnat määrää. Jos itse olisin yrittäjänä/työntekijänä, niin varmaan jo nolottaisi myydä tuohon hintaan noita pikkulättyjä (vaikka ihan maukkaita ovatkin).
Kommentit (54)
Täällä kotipizzan tasoa olevan Domino's ketjun bbq pizza 4.94 €. Suomessa asumisesta pitää vaan maksaa vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En käy ikinä kotipizzassa, kalliit ylihinnoitellut tuotteet, jotka uivat rasvassa ja annokset pieniä + mauttomia.
Onneksi asun pitsa-kaupunki Oulussa, jossa on varaa valita.
Oululaisen ei tosiaan kannata Kotipizzassa käydä, kun noilla hinnoilla hakee jo Pannusta paljon paremmat pizzat.
Muutaman kerran kuukaudessa? No ei kyllä tule käytyä kuin muutaman kerran vuodessa, jolloin on ihan sama mitä se lätty maksaa.
Vierailija kirjoitti:
On ne täytteet vaan niin harvassa...teen itse pizzani.
Kuuluu ollakin harvassa, koska kyseessä on pitsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä hinnannousu.. teen yhden pellillisen pizzaa lähes Kotipizzan hinnankorotuksella.
Lidlissä on taas juustot halventuneet, ja 1 kg:n kermajuuston saa taas alle 4 €, ja virolaista kermajuustoa 3 € / 750g. Ja jauheliha 3 € /700g. Juustokulut yhteen pizzaan noin 1 €, ja jauheliha 1,5 €. Tomaatit tai paprika 1 €. Vehnäjauhotaikina lähes ilmaista, eli tekee yhteensä noin 3,5 €. Tämä pizza on iso, sitä syö monta päivää.
Pizzan voi maustaa myös valkosipulilla, herkullista, sekin lähes ilmaista kaupassa per kynsi, kotipizzassa maksaa 1 € per lätty.
T. Lidli-mies.
Paljonko sä ottaisit hintaa siitä, että mä voin tulla koska tahansa, vaikka klo. 12.00-22.00 välisenä aikana sun kaupungin keskustassa sijaitsevaan liiketilaan tilaamaan sulta haluamani kaltaisen pitsan, ja sä hoidat vielä verovelvoitteesi tuosta pizzasta saadusta rahasta? Ja terveystarkastaja voi koska tahansa lyödä lapun luukulle, jos ei hommaa hoideta niin kuin kuuluu.
En osaa sanoa. Mutta varmaankin halvemmalla kuin Kotipizza, onhan niitä halvempia pizzerioita olemassa. Kyse nyt oli kuitenkin siitä miten itse voi säästää. Välikäsiä on liikaa Suomessa, jotka kuppaavat rahaa kun ulkoistaa jonkun tehtävän, jonka itsekin voi tehdä. Hintaa tulee useinkin moninkertaisesti.
T. Lidl-mies.
Tietenkin itse tekemällä säästää. Myös polkupyöräilemällä pääsee halvemmalla kuin taksilla ja pussikalja on halvempi vaihtoehto kuin ravintolassa juominen. Pitääkö tuo nyt ihan erikseen mainita?
Kyllähän tuo hinta rupeaa jo olemaan kipurajoilla. ei se silloin niin kirpaise jos itselleen vaan ostaa, mutta jos otetaan ne 3 pizzaa niin silloin kyllä yleensä käydään kebulassa.
Niissäkin nykyään 4 täytteen pizza maksaa 9 euroa, että kyllä on heilläkin hinnat nousseet.
Pafi faktaa. Kotipizzankin yrittäjä voi olla ulkomaalainen. Ne eivät ole aina siistejä. Oon ollut poikani kanssa ensimmäinen asiakas ja pöytiä ei oltu siivottu. Sekä on kotimaistenkin yrittäjien omistamia muitakin muitakin kuim Dennis.
Sisäinen devalvaatio toimii näin. Hinnat alkavat pikkuhiljaa tuntua kovemmilta ja kovemmilta.
Kymmen vuotta sitten tapahtui täsmälleen sama, mutta kun ihmisten tulotaso seurasi kehitystä, ei se ollut mikään ongelma.
Mua harmittaa kun kotipizzoissa ei ole enää sitä ihanaa tomaattikastiketta, se oli se juttu joka teki kotipizzasta maukasta.
Tai onhan sitä, mutta niin olemattoman vähän ettei sitä edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haen pizzaa, haen sen Kotipizzasta. Ihan sama maksaako 9 euroa vai 13 euroa, varaa on. Mamulättyjä päin en edes katso, hyi v.
Eivätkö edes italialaisen mamun pizzat kelpaa?
Ottakaa huomioon että Kotipizzaketju itsessään vetää välistä rahat taskuun, koskee kaikkia ketjuravintoloita. Eli itse yrittäjälle ei paljoa jää käteen. Siksi hinnat on korkeat ja pizzat pienet että saisi itsensä firman avulla elätettyä ja palkat maksettua työntekijöille
Ei Kotipizzan hinnoissa ole mitään tolkkua. Kaksi pizzaa 3-4 täytteellä kotiinkuljetuksena 30 euroa... Taikinakin on pakastekamaa eikä samana päivänä tuoreena tehtyä. Ihan samat halvimmat tukkutäytteet siellä on kuin muissakin paikoissa. Erona vaan se, että niiden määrä on tosi niukkaan rajoitettu. Esim kirsikkatomaattitäyte (1 €) on kaksi tomaattia halkaistuna eli neljä puolikasta. Aika arvokkaita tomaatteja.
Nyt täytyy pitää kurssi nousussa eli voittoa tahkottava enemmän. Hinnat tosiaan noussut suunnilleen 1,5 euroa nyt hiljattain. Ei ole tainnut kuitenkaan liiketoiminnan pakolliset kulut kasvaa 15% samalla aikavälillä?
Huijarifirma, johon en rahojani enää vie. Hyväuskoiset "kotimaisuuteen" uskovat hölmöt saavat puolestani tuhlata rahansa. Minä luotan tuttuun iranilaiseen, jolla on täydet pisteet Oiva-raportoinnissa ja hinta-laatu parempi kuin voi toivoa.
Siinä vaiheessa, kun ketjupizzeriassa lätty maksaa lähes 15 euroa, menen mieluummin oikeaan ravintolaan pizzalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne täytteet vaan niin harvassa...teen itse pizzani.
Kuuluu ollakin harvassa, koska kyseessä on pitsa.
Joo, mutta noin vähillä täytteillä pohjalla, tomaattikastikkeella ja juustolla on iso merkitys.
Italialaisessa pizzassa on niukasti täytettä, esim. pari siivua kinkkua, mutta se on laadukasta, ei mitään tukusta haettua rouhetta.
Pohja on rapea, ei sellainen kuin Kotipizzan pullava pohja.
Yksi iso asia on tomaattikastike, jota italialaisessa pizzassa on suht runsaasti, Kotipizzassa tässäkin on alettu pihistellä.
Rasvaahan noihin on sitten jostain syystä saatu kaadettua ämpärillinen, en oikeen tiedä mistä se tulee.
Sopii ihmisille, jotka haluaa aina samaa. Sama konsepti kuin hampurilaisketjuilla.
Mieluiten sitä söis oikeen kunnollista pizzaa, mutta kotiinkuljetuksella niitä ei tahdo saada, ravintoloissa kyllä. Meillä on tosi hyvä, 15 vuotta pyörinyt turkkilaisten pitämä pizza, pitänyt pintansa Kotipizzan naapurissa ja laajentanut siinä missä Kotipizza pienensi tilojaan. Kertoo paljon ja tuolta saa kyllä ehdottomasti enemmän vastinetta rahalle kuin naapurin Kotipizzasta, vaikka sekin on joskus ihan hyvää - erilaista ja yltiörasvaista, mutta ihan jees jossain tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä hinnannousu.. teen yhden pellillisen pizzaa lähes Kotipizzan hinnankorotuksella.
Lidlissä on taas juustot halventuneet, ja 1 kg:n kermajuuston saa taas alle 4 €, ja virolaista kermajuustoa 3 € / 750g. Ja jauheliha 3 € /700g. Juustokulut yhteen pizzaan noin 1 €, ja jauheliha 1,5 €. Tomaatit tai paprika 1 €. Vehnäjauhotaikina lähes ilmaista, eli tekee yhteensä noin 3,5 €. Tämä pizza on iso, sitä syö monta päivää.
Pizzan voi maustaa myös valkosipulilla, herkullista, sekin lähes ilmaista kaupassa per kynsi, kotipizzassa maksaa 1 € per lätty.
T. Lidli-mies.
Paljonko sä ottaisit hintaa siitä, että mä voin tulla koska tahansa, vaikka klo. 12.00-22.00 välisenä aikana sun kaupungin keskustassa sijaitsevaan liiketilaan tilaamaan sulta haluamani kaltaisen pitsan, ja sä hoidat vielä verovelvoitteesi tuosta pizzasta saadusta rahasta? Ja terveystarkastaja voi koska tahansa lyödä lapun luukulle, jos ei hommaa hoideta niin kuin kuuluu.
En osaa sanoa. Mutta varmaankin halvemmalla kuin Kotipizza, onhan niitä halvempia pizzerioita olemassa. Kyse nyt oli kuitenkin siitä miten itse voi säästää. Välikäsiä on liikaa Suomessa, jotka kuppaavat rahaa kun ulkoistaa jonkun tehtävän, jonka itsekin voi tehdä. Hintaa tulee useinkin moninkertaisesti.
T. Lidl-mies.
Typerä vertaus, minkä tahansa ravintola-annoksen tekee kotona halvemmalla, mutta aina se pointti ei olekaan siinä. Teen ruokaa lähes joka päivä itse ja säästän siinä pitkän pennin, mutta joskus on vaan kiva päästä helpommalla ja olen kyllä siitä valmis maksamaan yrittäjälle, joka sen ruoan mulle asianmukaisesti valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
T. Lidli-mies.
Miten teet pitsapohjan, jotta se on kykenevä kilpailemaan pizzerioiden kanssa? Pelkillä lidlin vehnäjauholla, hiivalla, suolalla ja vedellä se ei onnistu, ei edes lidli-mieheltä
Vierailija kirjoitti:
Ei Kotipizzan hinnoissa ole mitään tolkkua. Kaksi pizzaa 3-4 täytteellä kotiinkuljetuksena 30 euroa... Taikinakin on pakastekamaa eikä samana päivänä tuoreena tehtyä. Ihan samat halvimmat tukkutäytteet siellä on kuin muissakin paikoissa. Erona vaan se, että niiden määrä on tosi niukkaan rajoitettu. Esim kirsikkatomaattitäyte (1 €) on kaksi tomaattia halkaistuna eli neljä puolikasta. Aika arvokkaita tomaatteja.
Nyt täytyy pitää kurssi nousussa eli voittoa tahkottava enemmän. Hinnat tosiaan noussut suunnilleen 1,5 euroa nyt hiljattain. Ei ole tainnut kuitenkaan liiketoiminnan pakolliset kulut kasvaa 15% samalla aikavälillä?
Huijarifirma, johon en rahojani enää vie. Hyväuskoiset "kotimaisuuteen" uskovat hölmöt saavat puolestani tuhlata rahansa. Minä luotan tuttuun iranilaiseen, jolla on täydet pisteet Oiva-raportoinnissa ja hinta-laatu parempi kuin voi toivoa.
Missä tehdään taikinat tuoreeltaan? Suurin osa ravintoloistakin, jotka myy pizzoja ottaa ne samat taikinapallot pakasteesta.
Kotipizza ei käytä halvimpia tukkukamoja. Voit vaikka itse kysyä yrittäjältä raaka-aineiden alkuperästä, jos tarkemmin tahdot tietää. Enemmän kotimaista kuin monissa muissa paikoissa.
Kyllä Kotipizzan pizzat ovat herkullisia, vaikka ei ole ollut pizzaa varaa ostaa vuosiin. Teen itse. Pohjan päälle tuunattua tomaattikastiketta, kinkkua, salamia, punasipulia, ananasta, sihihomejuustoa ja pizzajuustoa. Ja pizzan hinta alle 3 euroa kun aineksia jää yli vaikka toiseen pizzaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo hinta rupeaa jo olemaan kipurajoilla. ei se silloin niin kirpaise jos itselleen vaan ostaa, mutta jos otetaan ne 3 pizzaa niin silloin kyllä yleensä käydään kebulassa.
Niissäkin nykyään 4 täytteen pizza maksaa 9 euroa, että kyllä on heilläkin hinnat nousseet.
Minä asun yksin, mutta tuo hinta on noussut niin korkealle, että en pitsaa enää käy ostamassa, vaan teen itse. Jos noihin ulkomaalaisten pitämiin menen, niin otan kebabrullan, koska ei sellaista lihamöhkälettä tule kotona pelkästään itselle tehtyä. Noissa on muutenkin ravintoarvot kohdillaan pitsaan verrattuna, eikä maku ole yhtään huonompi.
Kotipizza on ylihinnoiteltua peruslättyä, niukasti täytteitä. Franchising sopii ihmisille, joiden mielestä kaikki geneerinen on hyvästä, yrittäjällä on tiukat normit, mitä noudattaa, tai itkee ja noudattaa. Ja 11,90 pizzasta on järkyttävä hinta, ei se niiiiiin hyvää ole.