Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Laskuihin menee 80% tuloista?

Vierailija
07.09.2017 |

Olen pienituloinen yh ja jouduin työttömyysaikanani ottamaan velkoja pärjäämiseen + olen sortunut osamaksuilla ylläpitämään perusarkea vaikeassa tilanteessa.
Tilanne on varmaankin se, että on jätettävä vaan jotain lainoja maksamatta, koska en työn määräaikaisuuden takia saa mitään järjestelylainaakaan mistään. Olen jo yhdistellyt kalliilla koroilla ja nyt ei enää pysty.
Jätänkö suosista nuo lainat maksamatta ja menetän luottotietoni, vai onko jollakin jotain ehdotuksia? En pääse siis velkajärjestelyyn, enkä saa mitään takuusäätiönkään lainoja varmaan, koska määräaikainen työ.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini saa varmaan opintotukea joo. Mun yliopistossa aloittanut nuori saa opintotukea alle 40 euroa/kk. 

Vierailija
22/31 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokraan menee jopa puolet työssäkäyvän tuloista, on aika muuttaa halvempaan asuntoon. Teinikin lähtee nopeammin pesästä kun joutuu elämään ahtaammin.

Muutimme jo halvimpaan, mikä löytyi ja pieni oma tila molemmille. Teini käy ammattiin valmistavaa koulua ja vain pieni yksiö olisi halvempi. Miten siellä voisi elää? saa toki sen opintorahan 93 euroa kuussa, jonka käyttää henkilkohtaisiin hygieniatarvikkeisiin. Kyllähän ihminen vaatteitakin tarvitsee ja muuta, joten älkäät nyt kuvitelko, että se 200 e riittäisi kaikkeen meille molemmille kuussa.

Jos saisin vakituisen työpaikan niin voisin saada lainaa, jolloin olisi helpompaa ja toivon jopa, että saisin paremman työpaikan. Niitä nyt on täälläpäin kovin vähän tarjolla ja työn perässäkö muuttaisin yksin ja teini jäisi kouluun yksin tänne? Kaikkea voin toki harkita, mutta kovin vaikealta tuntuu ajatella suuria muutoksia, kun niitä on muutenkin tässä jo ollut eron takia. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa ruoka-apua "leipäjonosta", mahdollisiin tytön harrastuksiin voi hakea tukea pelastakaa lapsilta tai Hope-yhdistykseltä, josta voit hakea myös esim. avustusta jouluun tai tyttösi voi joskus päästä vaikka leffaan tms. Mainoslehtien jakamista voi tehdä tyttösi ja tästä tienata varmaan ainakin yli 100e kuussa ja sillä kattaa omia menojaan.

Vierailija
24/31 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pankista lainaa kysynyt? Vaikka et koko summaa saisikaan, niin jos osankin saisit halvemmalla korolla. Jotkut pankit myöntää, vaikka ei vakituista työtä olisikaan.

Noita kalliskorkoisia lainoja saa maksaa ikuisuuden, eikä ne silti tunnu lyhenevän koskaan.

Eivät varmasti myönnä lainoja, jos ei ole takaajia. Ja nykyään kukaan ei takaa kenenkään lainoja. Vanhempani eivät suostu osallistumaan. ap.

Vierailija
25/31 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokraan menee jopa puolet työssäkäyvän tuloista, on aika muuttaa halvempaan asuntoon. Teinikin lähtee nopeammin pesästä kun joutuu elämään ahtaammin.

Muutimme jo halvimpaan, mikä löytyi ja pieni oma tila molemmille. Teini käy ammattiin valmistavaa koulua ja vain pieni yksiö olisi halvempi. Miten siellä voisi elää? saa toki sen opintorahan 93 euroa kuussa, jonka käyttää henkilkohtaisiin hygieniatarvikkeisiin. ap.

Teini käyttää 93e/kk henkilökohtaisiin hygieniatarvikkeisiin??????? Järjetön summa pelkästään tuollaiseen.

Vierailija
26/31 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutimme jo halvimpaan, mikä löytyi ja pieni oma tila molemmille. Teini käy ammattiin valmistavaa koulua ja vain pieni yksiö olisi halvempi. Miten siellä voisi elää? saa toki sen opintorahan 93 euroa kuussa, jonka käyttää henkilkohtaisiin hygieniatarvikkeisiin. ap.

Teini käyttää 93e/kk henkilökohtaisiin hygieniatarvikkeisiin??????? Järjetön summa pelkästään tuollaiseen.

Anteeksi piti lisätä siihen, että ostaa myös vaattensa sillä rahalla, joista kirppareilta kaiken, mitä löytyy. ap.

Vierailija
27/31 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pankista lainaa kysynyt? Vaikka et koko summaa saisikaan, niin jos osankin saisit halvemmalla korolla. Jotkut pankit myöntää, vaikka ei vakituista työtä olisikaan.

Noita kalliskorkoisia lainoja saa maksaa ikuisuuden, eikä ne silti tunnu lyhenevän koskaan.

Eivät varmasti myönnä lainoja, jos ei ole takaajia. Ja nykyään kukaan ei takaa kenenkään lainoja. Vanhempani eivät suostu osallistumaan. ap.

Sulla kuitenkin on määräaikainen sopimus, niin uskon, että voit saada jonkin verran lainaa pankistakin. Nykyään ei enää käytetä henkilötakaajia.

Aina kannattaa kysyä! Korko on huomattavasti vähemmän kuin näillä rahoitusyhtiöillä.

Vierailija
28/31 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen yh ja jouduin työttömyysaikanani ottamaan velkoja pärjäämiseen + olen sortunut osamaksuilla ylläpitämään perusarkea vaikeassa tilanteessa.

Tilanne on varmaankin se, että on jätettävä vaan jotain lainoja maksamatta, koska en työn määräaikaisuuden takia saa mitään järjestelylainaakaan mistään. Olen jo yhdistellyt kalliilla koroilla ja nyt ei enää pysty.

Jätänkö suosista nuo lainat maksamatta ja menetän luottotietoni, vai onko jollakin jotain ehdotuksia? En pääse siis velkajärjestelyyn, enkä saa mitään takuusäätiönkään lainoja varmaan, koska määräaikainen työ.

Jätä lainat maksamatta ja koita saada ne ulosottoon. Nimittäin muuten luotonantajat laittavat sinut sellaiseen löysään hirteen, jossa maksat niitä loppuikäsi. Maksaa se ulosottokin, mutta eivätpä ehdi kasvaa hirveitä korkoja jo ennen sinne päätymistä. En osaa sanoa miten se tapahtuu, mutta ota yhteyttä velkaneuvojaan (varaudu pitkiin jonoihin).

Itse olen ollut nyt kahdeksatta vuotta uo:ssa ja vieläkin tulee laskuja myös perintäyhtiöiltä, joissa peräävät vajaat kymmenen vuotta sitten maksamatta jääneitä pikkulaskuja, jotka tällä välin ovat kasvaneet sadoiksi ja jopa tuhansiksi euroiksi. Olisin ehdottomasti halunnut ne jo silloin samaan uo-pottiin, jos olisin tajunnut.

Vierailija
29/31 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sinulle 3 vaihtehtoa:

a) Vähennä menoja

b) Hanki lisää tuloja

c) Tyydy kohtaloosi

Vierailija
30/31 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei saa ottaa lainoja eikä luottoja! Niillä saa itsensä hyvin nopeaa kuseen, kuten olet varmasti huomannut.

Vierailija
31/31 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys kunnalliseen talous- ja velkaneuvontaan, googlella löytyy yhteystiedot. He osaavat varmasti käydä läpi tilannetta kanssasi ja antaa hyviä neuvoja, se on maksuton palvelu. Sinne pitää varata aika ja saatat joutua jonottamaan, mutta soita heti tänään jo. Älä ainakaan ala jättää laskuja maksamatta ennen kuin viimeinenkin kivi on käännetty että saat ylläpidettyä luottotietosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi