Mikä on veriryhmäsi?
Uskotko veriryhmiin liittyviin hömpötyksiin ruokavaliosta tai luonteesta?
Kommentit (17)
0+
En usko mihinkään veriryhmän perusteella määräytyviin luonnejuttuihin.
B+
Eipä tule näin äkkiseltään mieleen, että olisin koskaan edes lukenut mistään veriryhmiin liittyvistä luonteenpiirteistä tai vastaavasta, eli en usko.
Hopeaverinen. Vähän kuin vampyyri!
Mikä on O-veriryhmän vallitseva luonteenpiirre?
Miksi -ap- kerää ihmisten terveystietoja? Ja mihin tarkoitukseen?
En tietenkään usko, enkä ole edes kuullut moisesta.
ab- eli tuo harvinaisin, 1%:n veriryhmä.
Suomalaisilla veriryhmätkin on aivan erilaiset kuin länsi-euroopan sivistysvaltioissa. Suomalaisia tutkitaan joinain luonnonoikkuina ja tääällä käydään ihmettelemässä nauru-saarilta lähtien.
Japanissa saatetaan jopa työhaastattelussa kysyä veriryhmää. MTV3: "Japanissa monet uskovat veriryhmän vaikuttavan vahvasti ihmisen persoonaan. Siellä veriryhmää tiedustellaan tiettävästi jopa treffipalstoilla tai työhaastatteluissa."
Veripalvelun lääkäri Castren sanoo myös haastattelussa, että veriryhmä voi vaikuttaa luonteenpiirteisiin:
"Veriryhmä saattaa vaikuttaa myös luonteeseen ja temperamenttiin."
https://www.studio55.fi/terveys/article/vaikuttaako-veriryhma-terveytee…
https://www.studio55.fi/terveys/article/veriryhmien-yleisyys-vaihtelee-…
Suomalaisten veriryhmäjakauma
VeriryhmäOsuus suomalaisista
A+38 %
A–6 %
B+15 %
B–2 %
O+27 %
O–4 %
AB+7 %
AB–1 %
Lähde: Veripalvelu
Vierailija kirjoitti:
Kuraverinen
Yhteensopivuuksien perusteella siniverinen on 0- ja kuraverinen AB+. Itse olen tietysti 0-.
A mutta en nyt millään saa päähäni onko + vai -
Todennäköisemmin + kun se taitaa olla yleisempi
Meillä koko perhe 0-, isäni oli 0+ ja äitini AB-
Sattumalta myös miniä on 0- joten perinne jatkuu lapsenlapsissa:) Tätä verta kun tarvitaan aina!
B mutta entäs tiiä olenko + vai -
En ole käynyt verikokeissa varmaan ikinä tai sitten olen ollut niin pieni etten muista, mutta ei ole ollut tarvetta enkä nyt äkkiseltään keksi missä se lukisi. Tottakai jossain tietokannoissa mutta näin kotoa ei taida mitään paperia löytyä ellei sitten jotain vanhaa neuvolakorttia tms.
Siniverinen!