mitä luulet kuoleman jälkeen tapahtuvan?
synnytkö uuudelleen,muututko tähtipölyksi vai pääsetkö taivaaseen?
Kommentit (60)
En ole ajatellut paljon asiaa. Tämän hetkiset barbaariset saatananpalvontarituaalit lähipiirissäni ja missä asun ovat estäneet ajattelemasta asiaa. Olen varmaan ihmiskunnassa mutta en ole nähnyt vielä miten koska te ette ole nähneet minua.
Pyrin olemaan ihmiskunnassa mahdollisen pitävästi en halua oikailla mutta on vähän vaikea hahmottaa mitä näen seuraavassa elämässäni. Tämä häiritsee elämääni joka sekunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumis mätänee, ellei sitten ole tuhkattu. Seuraava jännä kysymys?
Ruumis mätänee ja antaa elämän useille hajoittajille kuten esim. Madoille ja sienille jne, jotka taas ovat jonkun toisen ruokaa, elämä ei lopu. Se vain vaihtaa muotoaan. Alkaa alusta. Tuhkauksessa muutama asia jää välistä, mutta toimii kuitenkin lannoitteena jos ei muuta.
Juuri näin... mutta, mitä tapahtuu sille energille, mitä meissä on. Siis sille mikä vapautuu kuolinhetkellä? Universumin energia on vakio.
Se on juurikin se 33grammaa. Se energia yhtyy valoon ja jatkuu ikuisuuden valossa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ajatellut paljon asiaa. Tämän hetkiset barbaariset saatananpalvontarituaalit lähipiirissäni ja missä asun ovat estäneet ajattelemasta asiaa. Olen varmaan ihmiskunnassa mutta en ole nähnyt vielä miten koska te ette ole nähneet minua.
Pyrin olemaan ihmiskunnassa mahdollisen pitävästi en halua oikailla mutta on vähän vaikea hahmottaa mitä näen seuraavassa elämässäni. Tämä häiritsee elämääni joka sekunti.
Really? Mee nukkuun.
Tiedossa on sitä samaa mitä oli ennen syntymääkin 😊 Eli ei mitään
En usko, että kuoleman jälkeen on mitään. Aivotoiminta lakkaa, eikä ihmistä ole enää ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaaseen menen rakkaideni perässä.
Joo, mutta kristinuskon opetusten mukaan menet sinne - jos Jeesus suo - vasta viimeisenä päivänä, kun Jeesus jakaa menoliput Taivaaseen ja Kadotukseen. Toistaiseksi Taivaassa ovat vain Isä, Poika ja Pyhä henki.
Niin. Toisaalta ikuisuus on ajaton ja jos kuoleman jälkeen joutuu odottamaan tavallaan, niin sitä ei tiedä, koska sitä aikaa ei enää ole. Eikös Raamatussa jossakin kohtaa sanota, että pyhät pääsevät ensin eli kaikki jo edesmenneet uskovat kuitenkin? Nuo ovat asioita, joita ne voi ymmärtää, mutta uskon Jeesuksen kautta kuitenkin pääseväni taivaaseen heidän luo, jotka myös uskoivat eläessään ja sen uskon minulle opettivat.
Mites ne kaikki ihmiset jotka eli ennen ziisusta, mitkä mahikset taivaaseen, mitä näkiksiä?
Vierailija kirjoitti:
synnytkö uuudelleen,muututko tähtipölyksi vai pääsetkö taivaaseen?
Ei tapahdu mitään. Elämäni vain loppuu ja läheiset jatkaa elämäänsä.
t. ateisti
Minä näen tulevaisuuden nyt. Minä olen ihmiskunnassa ja kuolen vanhuuteen sekä minut annetaan olla rauhassa eikä minun näkemystä kerrota koska minut annetaan olla rauhassa. Tarvitsen paremman ympäristön jotta voin puhua tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumis mätänee, ellei sitten ole tuhkattu. Seuraava jännä kysymys?
Ruumis mätänee ja antaa elämän useille hajoittajille kuten esim. Madoille ja sienille jne, jotka taas ovat jonkun toisen ruokaa, elämä ei lopu. Se vain vaihtaa muotoaan. Alkaa alusta. Tuhkauksessa muutama asia jää välistä, mutta toimii kuitenkin lannoitteena jos ei muuta.
Juuri näin... mutta, mitä tapahtuu sille energille, mitä meissä on. Siis sille mikä vapautuu kuolinhetkellä? Universumin energia on vakio.
Ei kuolinhetkellä mitään vapaudu, mutta ruumiin mädäntyessä tai palaessa energia vapaantuu. Vähän sama kuin koivopölkyn kanssa. Kun puu kaadetaan niin energia pysyy puussa, se vapautuu vasta palaessa tai lahotessa.
Siihen löytää jokainen vastauksen, kunhan avaa Raamatun ja alkaa lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Siihen löytää jokainen vastauksen, kunhan avaa Raamatun ja alkaa lukemaan.
Voi kuule, satukirjasta ei mitään tieteeseen liittyvää löydä.
Uskontohömppää vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää maapallolla eläminen on taivas, sitte alkaa todellinen kurimus kaikille. Miks me muuten kartetaan kuolemaa viimeiseen asti jo ihan vaistomaisesti?
Hehe. Ehkä siksi, että jos eliöille ei olis kehittynyt eloonjäämisvaistoa, meistä yksikään ei olis pyöriny täällä enää pitkiin aikoihin :)
Elämä jatkuu toisessa muodossa. Ruumiista tulee ravinteita elämän kiertokulkuun. Tai sitten sitä reinkarnoituu joksikin koppakuoriaiseksi. :D
Vierailija kirjoitti:
On helpompaa ajatella kuoleman jälkeistä olotilaansa, kun ajattelee olotilaansa vuosi ennen syntymää. Samanlaista oli ja on ennen ja jälkeen tätä vaihetta, jota elämäksi sanomme. Eli ei niin kerrassaan yhtään mitään.
Olen samaa mieltä. Tämä on loogista päättelyä. Mitä järkeä elämässä on, siis miksi tänne tullaan on käsittämätöntä, kuten maailmankaikkeus muutenkin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tosiaan palaamme sinne missä ei ole mitään, ja hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kristinuskon opetusten mukaan menet sinne - jos Jeesus suo - vasta viimeisenä päivänä, kun Jeesus jakaa menoliput Taivaaseen ja Kadotukseen. Toistaiseksi Taivaassa ovat vain Isä, Poika ja Pyhä henki.
Kristinuskossa ei alun perin mainittu mitään taivaasta ja siitä, että jeesus nousisi sinne. Vanhassa testamentissa jeesus vain haudattiin. Uuteen testamenttiin lisättiin taivaat sun muut lupaukset, että rikkaat kirkonmiehet saivat ihmiset vapaaehtoisesti talutusnuoraansa.
Ja missähän kohtaa Vanhassa testamentissa Jeesus haudattiin?
Toivottavasti menen taivaaseen enkä toiseen paikkaan, ja tapaan Jeesuksen ja edesmenneet läheiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
Jeesus sanoi toiselle niistä ryöväreistä jotka hänen kanssa ristiinnaulittiin.
Toiselle, entä se toinen ryöväri?
En nyt tiedä onko tämä kysymys jotenkin ilkkuva.
Jeesuksen rinnalla oli kaksi ryöväriä joista toinen ryhtyi pilkkaamaan muiden mukana Jeesusta ja toinen sanoi uskovansa Jeesuksen olevan Jumalan poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa ei alun perin mainittu mitään taivaasta ja siitä, että jeesus nousisi sinne. Vanhassa testamentissa jeesus vain haudattiin. Uuteen testamenttiin lisättiin taivaat sun muut lupaukset, että rikkaat kirkonmiehet saivat ihmiset vapaaehtoisesti talutusnuoraansa.
Ja missähän kohtaa Vanhassa testamentissa Jeesus haudattiin?
Niinpä, VT vastaa Jeesuksen ennenaikaista elämää ja siellä puhutaan vain ja ainoastaan Messiaan tulosta. Jeesusta ei mainita sanallakaan VT:ssä. VT sisältää nämä tarinat Aatamista ja Eevasta, Nooan arkki, Kuningas Daavid ja Salomot ym. Moosekset ja Joosefit ja Abrahamit.
223
Pimeys, syntymä, elämä, kuolema, pimeys.
Menen taivaaseen tai Valhallaan.