Etävanhemmuus ja päivähoito
Onko etävanhemmalla työn vuoksi oikeus vaatia lähivanhempaa ottamaan lapselle kokopäivähoito?
Lähivanhempi tietää hyvin, että etällä ei ole lapsenhoito mahdollisuutta (etä on itse töissä), ja tästä huolimatta vaatii, että lapsi on hänellä ajat x.
Kommentit (23)
Etän ei ole mikään PAKKO ottaa lasta kun on töissä. Ei ole tapaamisvelvollisuutta, on vain lapsen oikeus tavata vanhempiaan. Joten lähi haistakoot pitkän paskelin, ja etä ottakoot lapsen silloin kun ITSE kykenee. Ei ole pakko ottaa vain siksi että lähi haluaa määrätä ja kontrolloida ja kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Etä maksaa puolet pk maksusta!
Ja ei, ei viitsi, eiku hitto, eihän etä voi itse vaikuttaa työaikoihinsa!Eli lähi voi pompotella etää mielensä mukaan, ja vaatia mitä ihmeellisempiä juttuja? Tässä tapauksessa vaatia, että lapsi on etän luona vaikka tietää, että se ei ole mahdollista. Mutta hei eihän se haittaa, lähillehän tämä vaan on bueno tilanne kun pääsee niskanpäälle, ja voi sanoa lastenvalvojalla, että etä jättää lapsensa heitteille, tai, että etä ei noudata mahdollista tapaamissopimusta.
Kiitos asiallisista vastauksista :)
Ei sil-lä lä-hi-van-hem-mal-la o-le mi-tään dik-ta-tuu-ri-mais-ta ra-ja-ton-ta val-taa vaa-ti-a e-tää ot-ta-maa maan las-ta luok-seen.
Lähi voi pompotella etää mielensa mukaan vain, jos tämä ei ole riittävän kattavasti selvää omista laillista oikeuksistaan. Etä on hyvä ja ottaa todellista vastuuta tilanteesta varaamalla ajan lastenvalvojalle, että tilanne on nyt tämä. Ja tämän jälkeen hän ottaa yhteyttä päivähoitoon, että hänellä on tarvettaa laajempaa päivähoitoon.