Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko vaatteita jotka on 100% polyesteria?

Vierailija
06.09.2017 |

Ostan vaatteita aika harvoin ja parin vuoden sisällä olen erehtynyt ostamaan näitä pölyesterituotteita. Toisessa takissa hihat meni ihan märiksi ajan kanssa kun kangas ei yhtään hengitä.

Eikö mitään muuta edullista ole tarjota kuin tätä luokatonta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka halppa osta se paska saa.

Vierailija
2/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla fleecetakki ja eikö tekniset kerrastot ole polyesteria...

Villaa ja puuvillaa suosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla polyesterihameita ja jotkut mustat suorat housut. Yläosat ei ole kivoja polyesterista. Joitain ohuita viskoosipaitoja on myös.

On mulla fleecetakki, mutta ei sitä voi käyttää liikkuessa ollenkaan, kun hiostaa.

Vierailija
4/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekoissa ja paidoissa silkkiä imitoidessaan polyesteri on ihan ok, kunhan ei myydä silkin hinnalla. Minulla tuo ei hiosta, mutta nuo vaatteet on kyllä usein tehty malliltaan ilmaviksi.

Vierailija
5/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi jotkut urheilurintsikat tai urheiluhousut olla polyesteriä tai muuta keinokuitua. Ja yksi satiinimekko ja paita. Muut vaatteet ovatkin sitten pitkälti luonnonmateriaalia. Kyllä puuvillaisiakin vaatteita saa edullisesti, mutta nekin useasti ovat ohutta ja huonolaatuista tavaraa. Halvalla ei saa hyvää, paitsi joskus. Kalliillakaan ei aina saa hyvää.

Vierailija
6/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
7/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää yhtäkään muovisekoiterättiä. Vain ja ainoastaan luonnollisia materiaaleja tähän taloon.

T. Kauluspaitamies

Vierailija
8/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
9/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Ihmetyttää, miksi polyesteristä ylipäätään tehdään mitään, kun se on niin epämukava materiaali. Ja polyesteriähän käytetään myös hieman kalliimmissa vaatteissa eli ei vain perus H&M:n vaatteissa. Esim. itse olen katsellut Zalandosta / Boozt.comista jotain kivaa syysmekkoa ja vaikka merkki olisi ihan ok (esim. Ralph Lauren tms) ja hinta parinsadan kieppeillä, niin silti materiaali on täyttä polyesteriä. Hyi.

Vierailija
10/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaapi jotkut urheilurintsikat tai urheiluhousut olla polyesteriä tai muuta keinokuitua. Ja yksi satiinimekko ja paita. Muut vaatteet ovatkin sitten pitkälti luonnonmateriaalia. Kyllä puuvillaisiakin vaatteita saa edullisesti, mutta nekin useasti ovat ohutta ja huonolaatuista tavaraa. Halvalla ei saa hyvää, paitsi joskus. Kalliillakaan ei aina saa hyvää.

Mitä satiinia? Polyestersatiinia, puuvillasatiinia, silkkisatiinua? Satiini ei ole raaka-aine vaan kankaan kudontatapa.

Vierailija
11/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta. Ihmetyttää, miksi polyesteristä ylipäätään tehdään mitään, kun se on niin epämukava materiaali. Ja polyesteriähän käytetään myös hieman kalliimmissa vaatteissa eli ei vain perus H&M:n vaatteissa. Esim. itse olen katsellut Zalandosta / Boozt.comista jotain kivaa syysmekkoa ja vaikka merkki olisi ihan ok (esim. Ralph Lauren tms) ja hinta parinsadan kieppeillä, niin silti materiaali on täyttä polyesteriä. Hyi.

Polyester on halpaa.

Vierailija
12/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin koko ketjun.

Kiitos kantaa ottaneille. Jotenkin vaan tuntuu että köyhäily huipussaan jos vaatteetkin on epämukavia. Tullut oikein kammo pölyesteriin tuosta takista mikä hiostaa kyynärät niin märiksi että voisi miltei vettä pusertaa kankaasta.

Sitten on vielä toinenkin halpispolyesteritakki joka ei oikeastaan ansaitse takin nimeä. Voi sen kanssa varttitunniksi johonkin piipahtaa.

Tästä lähtien ostan kunnollisia vaatteita, mutta mistä?

ap.(mies)

Vierailija
13/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö tehdään:

-polyesterlanka kestää ja saadaan käytännössä niin pitkiä kuituja kuin halutaan. Ompelukoneeseen EI pidä laittaa 100% puuvillalankaa, jota myös mm. Eurokankaassa myydään. Ydinlanka (polyesterydin, päällystetty puuvillalla) käy

-kestävyys -> lujittaa kuonnonkuituja sekoitetussa, joskin myös keskimääräinen lämmönsieto heikompi

(Mm. silitys, aina silitetään ja pestään herkimmän matskun mukaan)

-helppo muokata, vähemmän työvaiheita kuin monessa luonnonkuidussa (puuvillassa n. 50 käsittelyä keskimäärin)

-halpa tuottaa = laskee tuotteen hintaa =kuluttajat ostaa

Vierailija
14/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole tullut katsoneeksi mitä ovat. Katson ostaessa vain hinta- ja kokolappua.

Vierailija
15/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanteellinen takki hengittävyyden kannalta olisi villasekoitetta, vuori puuvillasilkkiä.

Vierailija
16/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta enää polyesterivaatteita just siksi, että hiostavat eivätkä hengitä yhtään. Pari kertaa olen tietämättömänä erehtynyt ostamaan ja ei koskaan enää. Paras oli H&M:ltä ostamani polyesterinen urheilutoppi, meinasin kuolla kun olin se päällä lenkillä :D

Vierailija
17/17 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaatteet on ihan tarkoituksella pääosin polyesterisiä, koska suosin arkipukeutumisessa teknisiä tai vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja vaatteita. Myös villaa ja villasekoitetta on paljon käytössä, kesällä myös pellavaa ja silkkiä. Puuvillan käytöstä olen luopunut joitain fanipaitoja lukuunottamatta, koska se on ulkona kastuessaan kamala materiaali ("cotton kills").

Paras materiaalivalinta riippuu aina vaatteen käyttötarkoituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä