Mistä mä tiedän, mikä sähköyhtiö ja -sopimus kannattaa valita?
Otanko vaan halvimman, minkä hintavertailusta löydän? Mistä tiedän, paljonko siihen tulee siirtomaksua päälle?
Tällä hetkellä on Helenin perussähkö, joka on mielestäni aika kallis, ja laskusta varmaan puolet on siirtomaksua.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Otanko vaan halvimman, minkä hintavertailusta löydän? Mistä tiedän, paljonko siihen tulee siirtomaksua päälle?
Tällä hetkellä on Helenin perussähkö, joka on mielestäni aika kallis, ja laskusta varmaan puolet on siirtomaksua.
Eihän sun siirtomaksu mihinkään muutu, vaikka ostaisit energian mistä hyvänsä. Siirron osuuden näät nykyiseltä laskultakin... Ja jos kerrostalossa asut, niin siirto voi olla jopa yli puolet sähkölaskusta, mutta sitä et pysty kilpailuttamaan.
sahkonhinta.fi -sivustolla pystyt tekemään vertailuja, kunhan pidät mielessä, että monet yhtiöt tarjoaa halvempia määräaikasia sopimuksia, kun kysyy niiltä suoraan tarjousta.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut Helsingissä, niin siirtomaksu on sama kuin Helenin laskussa ja siirrosta vastaa Helen. Lopun voit kilpailuttaa. Itse en ole koskaan jaksanut vaihtaa pois Heleniltä pienen hintahyödyn vuoksi. Toinen sähköntoimittaja tarkoittaisi kahta laskua ja epävarmuutta hintoihin ja toimituksiin.
Epävarmuutta toimituksiin??? =D Jaa kuin?
Kilpailuttaja.fi saa Heleniltä ~4c/kWh ja 0 €/kk määräaikaisen sopimuksen (1v).
En ole edullisempaan törmännyt, tosin niitä kusetuslafkojahan on muutama jatkuvasti vaihtuvilla nimillä, jotka lupailee edullista hintaa, mutta salakavalasti sitten nostavat niitä hiljalleen ja kusettavat joka välissä jos pystyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut Helsingissä, niin siirtomaksu on sama kuin Helenin laskussa ja siirrosta vastaa Helen. Lopun voit kilpailuttaa. Itse en ole koskaan jaksanut vaihtaa pois Heleniltä pienen hintahyödyn vuoksi. Toinen sähköntoimittaja tarkoittaisi kahta laskua ja epävarmuutta hintoihin ja toimituksiin.
Epävarmuutta toimituksiin??? =D Jaa kuin?
Et ilmeisesti ole koskaan asioinut kahden firman kanssa, jolloin molemmat syyttävät toisiaan eikä kukaan ota vastuuta? En tarkoita tässä mitään kehitysmaatyyppistä sähköjenkatkeilua...
Siirtoa ei tosiaan voi kilpailuttaa vaan se tulee mistä tulee. Energian voi ja totta hemmetissä se kannattaa kilpailuttaa. Itse otin halvimman ja ihan huomattava säästö vuositasolla vaikka asuntoni on pieni ja lämpiää kaukolämmöllä. Voin vaan kuvitella millaisia säästöjä tulisi sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Kaksi laskuakin tulisi joka tapauksessa koska Elenia eriytti siirron ja energian. Enkä koe lisääntynyttä laskujen määrää ongelmaksi kun ne verkkopankkiin tulee.
Otat yhtiön, jossa kuukausiperusmaksu on 0e/kk. T
urha maksu kun 0e/kk löytyy helposti.
Maksat vain kuluttamastasi sähköstä ja lisäksi sähkön siirtomaksua.
Kuukausiperusmaksua älä enää maksa, kolmantena maksuna.
Vierailija kirjoitti:
Siirtoa ei tosiaan voi kilpailuttaa vaan se tulee mistä tulee. Energian voi ja totta hemmetissä se kannattaa kilpailuttaa. Itse otin halvimman ja ihan huomattava säästö vuositasolla vaikka asuntoni on pieni ja lämpiää kaukolämmöllä. Voin vaan kuvitella millaisia säästöjä tulisi sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Kaksi laskuakin tulisi joka tapauksessa koska Elenia eriytti siirron ja energian. Enkä koe lisääntynyttä laskujen määrää ongelmaksi kun ne verkkopankkiin tulee.
Mulla on sopimus Energia 247 kanssa jolla on kuukausimaksu 0 eur. Siirto mulla on hävyttömän kallis, Elenia on hintava mutta sitä vaan ei voi vaihtaa.
Kiitos vastauksista! Olen elämässäni yhden sähkösopimuksen tehnyt, ja valitsin vain sen, minkä nimen tiesin, eli Helenin. Nykyisessä sopparissa ei siis ole kuukausimaksua, mutta hintaa joku 6-7 c/kWh, en nyt muista tarkkaan. Löysin sähkönhinta.fi sivustolta halvimmat keskimäärin 1,89 c/kWh, voiko todella olla noin iso ero?
Ap