Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia Lumo-asunnoista?

Vierailija
06.09.2017 |

Mitä hyvää ja mitä huonoa?

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkisältään sanoisin, että kalliita. Siisteydestä tai muusta viihtyvyydestä en tiedä.

Tsekkaile, ettei vaan tule mitään ötököitä hinnan mukana.

Niitä saa tsekkailla muutti minne vaan. Hyvä varoitus kumminkin!

Vierailija
102/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkisältään sanoisin, että kalliita. Siisteydestä tai muusta viihtyvyydestä en tiedä.

ok sille joka saa asumistukea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumolla pilvenpiirtäjä Kalasatamassa merinäköaloin jne. Miten lie asuuko siellä 70 % asumistukilaisia vai työssäkäyviä ilman tukia 70 %. 

Vierailija
104/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaihtoehto väliaikaiseen asumiseen oman talon rakentamisen ajaksi. Rahaa pitää olla kyllä omasta takaa.

Vierailija
105/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumolla pilvenpiirtäjä Kalasatamassa merinäköaloin jne. Miten lie asuuko siellä 70 % asumistukilaisia vai työssäkäyviä ilman tukia 70 %. 

Jatkuvaa bilettämistä, hississä yrjöä ja sontaa. Siitä voit päätellä millaista porukkaa talossa majailee.

Vierailija
106/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaihtoehto väliaikaiseen asumiseen oman talon rakentamisen ajaksi. Rahaa pitää olla kyllä omasta takaa.

Häh? Iso osa lumoasukkaista on tukien varassa elävää porukkaa.

Vierailija
107/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksihän ne on kalliita, iso osa asukkaista nauttii erinäisiä tukia.

Vierailija
108/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä edellistä kommenttiani.

Kävin katsomassa vielä vuokria. Lumo näyttää vuokraavan talossani nyt yksiöitä samaan tai korkeampaan hintaan, kuin mitä itse maksan kaksiostani. Vuokrasin oman asuntoni ennen, kuin talo siirtyi Lumolle ja noin kaksi vuotta sitten.

Oho, onko tavallistakin?

Siis samassa talossa joku maksaa eri hintaa kuin toinen?

Asuin itse nuorena nuorena VVO:lla. Muuttaessani asuntoon se oli älyttömän, suoraan sanoen pas.ainen.

Kauhea homma siivota. Yksiö ilman parveketta. Ikkunat länteen.

Kiva asunto, jos olisi ollut parveke ja jotain remonttia olisi tehty. Tästä on kauan aikaa. Tuskin nykyään kukaan suostuisi muuttamaan asuntoon, missä on tupakoitu sisällä, hella ja kylpyamme kuin suoraan kaatopaikalta. Tai ainakin sinne kuuluvia.

On, täälläkin minä maksan 100€ enemmän kuukaudessa asunnostani, mitä kaverini, joka muutti samaan rappuun täällä.

Minä en tajua tätä.

Ja ilmanvaihto on ilmeisesti säästösyistä poissa päältä, on kuuma ja hiki valuu.

Aivan surkeaa on tämä kojamokoijareiden homma

Vierailija
109/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiössä jossa asun, ei voi olla helteellä. Lämpötila kaikista ohjeista mitä on annettu tuuletuksesta ym. huolimatta hipoo 40astetta. Pakko olla aina helteillä sukulaisilla paossa. Onneksi on paikkoja minne mennä.

Onnistuisiko jos pyydän vuokran alennusta kesäkuukausilta, jolloin en asunnossa ei voi asua?

Tällä on tällä hetkellä noin 30 astetta, koska ilmanvaihtokone ei ilmeisesti pyöri. Parhaillaan ollut 36 astetta sisälämpötila.

Kysyppä sitä vuokran alennusta, veikkaan että et tule sitä saamaan.

Onneksi löysin uuden kämpän ja pääsen eroon näistä huijareista

Vierailija
110/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksihän ne on kalliita, iso osa asukkaista nauttii erinäisiä tukia.

Saattaa olla niinkin, mutta esim. meillä 2 lastamme, aikuisia ja työssäkäyviä, asuvat molemmat Lumon asunnoissa, eri kaupungeissa. Molemmat asunnot tosi siistejä ja hyvin varusteltuja, taloyhtiöt tosi hiljaisia. Kumpikin maksaa asuntonsa vuokransa ihan itse. Taitaa olla kateellisten höpöhöpöjuttuja nuo haukkumiset pääosin..

Vierailija
111/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatama varmaan ok paikka asua, kauppakeskus monine liikkeineen, terveyskeskus, hammashoitola, merta, isoisän siltaa pitkin mustikkamaalle, uimaranta jne, Korkeasaari ja lyhyt metromatka stadiin. Siellä on kalliita omistuskämppiä, Lumoa ja kai Satokin, opiskeluasuntoja, onko säätiöillä, HEKAa, mitä muuta. Ne korkeat rakennukset, yksi Lumon ja muut omistuskämppiä? vai. 

Vierailija
112/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksiössä jossa asun, ei voi olla helteellä. Lämpötila kaikista ohjeista mitä on annettu tuuletuksesta ym. huolimatta hipoo 40astetta. Pakko olla aina helteillä sukulaisilla paossa. Onneksi on paikkoja minne mennä.

Onnistuisiko jos pyydän vuokran alennusta kesäkuukausilta, jolloin en asunnossa ei voi asua?

Tällä on tällä hetkellä noin 30 astetta, koska ilmanvaihtokone ei ilmeisesti pyöri. Parhaillaan ollut 36 astetta sisälämpötila.

Kysyppä sitä vuokran alennusta, veikkaan että et tule sitä saamaan.

Onneksi löysin uuden kämpän ja pääsen eroon näistä huijareista

Pitääpä kysyä.

Meillä on myös porukka vaihtunut rauhallisesta ja itse vuokransa maksavista mistään piittaamattomiin suurperheisiin. Pieniä asuntoja, mutta näyttää yhdellä perheellä olevan useita kämppiä talossa vuokrattuna. Melkoista ramppaamista ovelta ovelle. Ovipuhelinta ei voi pitää päällä kun sen soittoon herää öisin näiden ramppaajien ansiosta.

Vierailija
113/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
114/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
115/150 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää keskustelu ei tuu näkyviin? Nostetaan. Ehdin päättää vielä minne muutan ensi kuussa.

Vierailija
116/150 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tää keskustelu ei tuu näkyviin? Nostetaan. Ehdin päättää vielä minne muutan ensi kuussa.

No, tämä on kuin kasvihuone tää mun kämppä edelleen.

Vierailija
117/150 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuta enää ikinä Lumon kämppään. Vuokra nousi jatkuvasti ja asiakaspalvelu sekä huolto oli täysin luokatonta. Muutin pois heti kun pystyin.

Vierailija
118/150 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en muuta enää ikinä Lumon kämppään. Vuokra nousi jatkuvasti ja asiakaspalvelu sekä huolto oli täysin luokatonta. Muutin pois heti kun pystyin.

Samasta syystä lähden minäkin, ei näiltä onnistu mikään muu, kuin täysin älyvapaa vuokrien korottaminen

Vierailija
119/150 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Luoja miten hirveää! Kaiken lukemani jälkeen kadun nyt, että ehdin jo allekirjoittaa vuokrasopimuksen ja muutto on pian. Varmaan on muutettava pois heti vuoden jälkeen kun sopimus mahdollistaa.

Varmasti kohdekohtaista tai mä olen asunut nyt kahdessa Lumon talossa, eikä ole ollut mitään ongelmaa. Siistejä ja rauhallisia taloja. Viat on käyty korjaamassa heti.

Vierailija
120/150 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lumon kämpät oikeasti näin karmeita? Kävin katsomassa yhtä, ja pidin siitä, onneksi en ole vielä sanonut ottavat asuntoa. Kyseessä aika uusi talo Espoossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi