Olen kuuluisia jatkuvasti saikuttaja :). Miksi vihaatte minua töissä?
Pidän joka kuukausi viikon sairasloman.
Välillä otan myös pidempiä (3-5 viikon sairaslomia)
Otan yleensä pidemmän (5viikon) sairasloman 2-3 kertaa vuodessa.
Ja pidän joka kuukausi viikon sairasloman.
Syitäni ovat lievät flunssat joita esiintyy ainakin kerran kuussa.
Ja välillä minulla on melko suurta motivaation puutetta.
Silloin pidän suuremman sairasloman koska eihän se nyt ole hyvä työskennellä huonolla motivaatiolla.
Kesällä pidän 4 vkon kesäloman.
Lähdemme yleensä mieheni kanssa aina joulukuussa etelään viikoksi jolloin otan lomaa töistä.
Miksi vihaatte minua töissä?
Eihän se teiltä ole pois?
Minä olen asemassa johon kukaan ei halua.
Miksi vihaatte minua :)?
Kommentit (22)
Jaa, mää en käy työpaikalla edes kääntymässä.
Lomat aloitetaan aina saikulla. Samoin pitemmät pyhät.
Miten ihmeessä saat saikkuja noin paljon, kuka niitä kirjoittaa, eikö työpaikalla pomo ota puhutteluun/varhaisen puuttumisen keskusteluun?
Mikset vaan lopeta töitä, niin saat olla vapaalla niin paljon kuin lystäät ja paikkasi saisi joku sellainen, joka siellä töissä oikeasti olisi paikalla?
"Miksi vihaatte minua töissä?
Eihän se teiltä ole pois?"
Ei, se ei todellakaan ole meiltä pois, vaan lisätyötä meille. Säälittävää saikuttaa jokaisen pikkuflunssan takia. Mutta provohan tämä oli, ei kukaan tuollaisella saikuttelutahdilla selviäisi työpaikalla ilman että siihen puututaan.
Ap:n kuvaus on tarkka totuus kuntapuolen toiminnasta. Siellä saikuttajat tutkivat tarkkaan tesin, jotta osaavat käyttää kaikki saikut, mutta kuitenkin siten että palkanmaksu ei katkea. Suomen kestävyysvajeen syy löytyy julkiselta sektorilta. Nimim. Yksityiseltä julkiselle vaihtanut (ja näkemästään kauhistunut)
Suoraan sanottuna vituttaa tuollaiset lusmut. Miksi et eroa töistäsi ja anna paikkaasi jollekin, joka oikeasti haluaa olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan lopeta töitä, niin saat olla vapaalla niin paljon kuin lystäät ja paikkasi saisi joku sellainen, joka siellä töissä oikeasti olisi paikalla?
Tyhmä töitä tekee. Viisas pääsee vähemmällä.
Anna kun arvaan, ap, olet nainen?
Tämä on provo mutta näitä tyyppejä oikeastikin on.
Saikuttajalle tiedoksi että kun nykyisin harvassa on suojatyöpaikat niin joku muu joutuu ne sinun työt tekemään omiensa lisäksi. Pahimmillaan joku sellainen joka olisi oikeasti sairasloman tarpeessa mutta kun jonkun on saatava työt tehtyä.
Työnantajalle myös tulee sairasloma kalliiksi ja se on silloin jostain muusta pois.
Myös moni työtön ottaisi työpaikkasi mielellään jos sinua ei huvita.
No provohan tämä mutta vastataan nyt kun tämän ihmettelijöitä on oikeasti; Niin katsos kun se ei ole tosiaankaan meiltä muilta pois, vaan sen sijaan me joudutaan tekemään sunkin työt. Valitettavasti me ei kuitenkaan saada sun palkkaa, vaan se edelleen kilahtaa sun tilille vaikket tee töitäsi.
Epäreilu asetelma kiristää aina niiden hermoja jotka eivät saa voittoa siitä. Luonnonlaki.
Miksi teette toisten työt? Haloo.
Hakekaa saikkua. Siitäkin saa palkkaa ja ne sijaiset on jo palkattava. :D
Vierailija kirjoitti:
"Miksi vihaatte minua töissä?
Eihän se teiltä ole pois?"
Ei, se ei todellakaan ole meiltä pois, vaan lisätyötä meille. Säälittävää saikuttaa jokaisen pikkuflunssan takia. Mutta provohan tämä oli, ei kukaan tuollaisella saikuttelutahdilla selviäisi työpaikalla ilman että siihen puututaan.
Mitä selität? Itse olen varastolla töissä ja tiedän useita jotka todellakin saikuttavat samaan tahtiin kuin ap. Nyt kun oli yt:t pahimmille tarjottiin 4-6kk liksaa jos lähtivät itse pois. Ennen tätä on voinut ihan vapaasti saikutella kymmeniä vuosia ja esimies vaan sanoo 'tsemppiä' tms.
No en kait nyt viitsi erota työstäni, kun mielummin nostan kunnon palkkaa ja samalla pötkötän sohvalla saikulla kuin pötköttäisin sohvalla ja saisin vain jotain pientä kela-gold rahaa työttömänä.
Minä kyllä ihmettelen miten sitä sairauslomaa noin vaan "otetaan".. Itse selkäsairaana ja lähes liikuntakyvyttömänä olen saanut lomaa aina vain viikon kerrallaan elikä tiukassa on nämä loman saamiset olleet vaikka tarpeeseen ovat tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kuvaus on tarkka totuus kuntapuolen toiminnasta. Siellä saikuttajat tutkivat tarkkaan tesin, jotta osaavat käyttää kaikki saikut, mutta kuitenkin siten että palkanmaksu ei katkea. Suomen kestävyysvajeen syy löytyy julkiselta sektorilta. Nimim. Yksityiseltä julkiselle vaihtanut (ja näkemästään kauhistunut)
Olen julkisella töissä. Meidän yksikössä sairauspäivien määrä per työntekijä vuodessa on jotain 0.8 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä puolella työntekijöiden selkänahasta revitään rahat, jotka sitten kierretään veroparatiisien kautta muutamien harvojen taskuun. Julkisella puolella raha jaetaan tasaisesti kaikille. Mielummin rahoitan 100 ylipalkattua kunnan konttorirottaa, kuin yhtäkään sliippaletti-veronkiertäjää. Iso osa "yksityis"-firmoistakin kuppaa rahansa julkisista varoista.
No miksi töitä sityen on tehtävä se määrä, mitä nykyisin vaaditaan. Siksi, että talous kasvaisi. Ei se ole mikään syy olla ahkera. Ihmisten ehdoilla toimiva talous pärjäisi vähemmälläkin työmäärällä.
Jos joka ikisen pikku kurkkukivun tai tukkoisuuden takia jää saikulle niin eihän sitä muuta kerkeä tekemäänkään