Työttömät: Millaista työtä haluaisitte tehdä?
Olisitteko valmiita ottamaan vastaan mitä tahansa työtä? Jos ei, niin mikä ei kelpaisi? Miksi?
Kommentit (24)
Kelpaisi itsenäinen päivätyö ihmisten parissa. Koulutus on terveydenhoitaja. Toki kelpaisi moooooni moni muukin, mutta suotta niitä tähän luettelemaan. Mihinkään mansikanpoimintaan, matkatöihin tai puhelinmyyntiin en lähtisi, enkä mihinkään missä itse työssä ei olisi mielestäni järkeä (esim. himpulapimpulahoidot) tai en voisi tehdä sitä kohtuullisen hyvin. Jos en täytä työkkärin ehtoja työttömyysetuudelle olen nurisematta ilman, mutta työ ei ole minun elämäni itsetarkoitus joten en todellakaan tee "mitä tahansa, missä tahansa".
Ihan mikä vaan työ kelpaisi jos vaan tunnit ja palkka olisivat kohdillaan. Sillä työllä pitäisi pystyä siis elämäänkin.
Lähes kaikki pysyvä käy, mutta ainuttakaan en saa. Enkä tule saamaan.
Jotain pieniä pätkäpestejä on ehkä mahdollisuus saada, mutta mitä hyötyä niistä on? Parinsadan euron korotus kuukausituloihin paei kertaa vuodessa ei pahemmin motivoi. Varsinkin kun nämä lyhyet pätkät eivät varmasti johda mihinkään suurempaan ja pysyvämpään.
Katotaas: en osaa ajaa autoa, olen huono numeroissa ja erittäin huono tyrkyttämään kellekään mitään. En ottaisi itseäni autokuskiksi, kassaksi enkä puhelinmyyjäksi, koska tulos olisi todennäköisesti kehno.
Sen sijaan voisin oikein hyvin ottaa vastaan fyysistä kuntoa vaativia töitä - jännä vaan, että kukaan ei niitä tahdo 5-kymppiselle naiselle antaa. Ei, vaikka olen elämäni parhaassa kunnossa juuri nyt. (Okei, nuorena juoksin lujempaa, mutta nyt osaan tehdä raskaat työt oikein, telomatta itseäni.)