Liittykä tämä flunssaan, menkkoihin vai olenko nyt saanut jonkun kivan suolistosairauden kaveriksi?
Kuudetta päivää maha kurisee ja pärisee heti aamusta, tulee menkkamaisia kramppeja, ensin oli ummetusta ja nyt sitten juoksen syytämässä semmoista tervakakkaa, ei ripulia muttei normaaliakaan. Mitään ei uskalla syödä tai juoda, ei lähteä mihinkään :( ! Ja perjantaina alkanut saikku (sanoin että mahatauti ) loppuu huomenna . Jee.
Tänään alkoivat menkat, mutta eivät ne ennen ole näin krampanneet eivätkä myöskään pistä suolistoa kurisemaan. Ollaan miehen kanssa kuumettomassa räkätaudissa ja lapsella vähän lämpöä, mutta muilla mahat kunnossa. Eli onko tämä nyt sitten joku loppuelämän kaveri? :( Joka päivä krampissa ja maha turvonneena. Ei perk...
Kommentit (8)
No tuskin kannattaa heti hätäillä mitään suolistosairautta. Ehkä olet syönyt jotain sopimatonta tai voi liittyä myös flunssaan. Mulla kyllä menkat aiheuttaa löysän vatsan myös.
Ootko käyttäny särkylääkkeitä flunssaan? Nekin voi rasittaa vatsaa.
En ole ottanut särkylääkkeitä, ei satu muualle kuin vatsaan. Viime yönä heräsin kun peräaukossa tuntui kouristava kipu mutten pystynyt ulostamaan, aamulla söin vain yhden jugurtin ja olin kohta kippurassa sohvalla! Olen kokenut norot ja influenssat, mutten ikinä mitään tälläistä ;/
a.p
Vatsa kurisee TODELLA kovaa, mies käski jo yöllä puoliksi leikillään ja puoliksi tosissaan sohvalle. Vasen kylki on kosketusarka ja maha turvonnut lähes raskausmahaksi. Ja tänään pitäisi viedä toinen lapsi parturiin ja toinen hammaslääkäriin kun mies lähtee kohta töihin!! pelottaa ja hävettää. Mutta en kai voi kotiinkaan eristäytyä. Eikun penkomaan mammahousut vintiltä ja menoksi.
a.p
Kipu peräaukossa/suolessa on kyllä tyypillinen Ibs-oire, samoin suoliston raju ääntely. Kokeile ylikypsäksi keitettyä riisiä ja kaurapuuroa mustikoilla. ibs tai ei, rauhoittaa mahaa. Ja piparminttutee! Ei kahvia.
Odota rauhassa, Jos kuukautiset loppuvat ja kuumeeton flunssa loppuu mutta mahavaivat ei, mene lääkäriin. Tällä hetkellä veikkaisin kyllä jotain pöpöä, jota vain muu perhe ei ole saanut.
Mulla on keliakia ja jokainen lieväkin flunssa saattaa vatsan huonoon kuntoon.