Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko työpaikan oman tien kulkija?

Vierailija
05.09.2017 |

Tai yksinäinen susi? Työ hoituvat hyvin ja siihen on intoa, mutta laumasieluutta ei ole pätkääkään. Uskallat olla eri mieltä, tehdä korjausehdotuksia ja kestät kritiikin ja olla se ei pidetty henkilö.

Olen yksi sellainen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla työkavereidesi näkemyksiä sinusta.

Vierailija
2/7 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Hämmästyttää yli 50v-naiset, joilla ei ole edessä päin minkäänlaista omaa mielipidettä. Näitä riittää ainakin hoitoalalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, ja eläkkeelle siirretty.

Vierailija
4/7 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa sanottiin, että tietää olevansa ei suosittu. Ja ei töissä olla miellyttämässä työkavereita.

Vierailija
5/7 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen juuri tuollainen kuvailemasi. Mutta silti en koe olevani ei pidetty. Kammoksun kaikenlaisiin kuppikuntiin kuulumista, joten olen yksin, mutta en yksinäinen. Lisäksi annan työlle vain sen ajan, joka siellä työpaikalla vietetään, en siis ota töitä kotiin. Tunnen kyllä kuuluvani työyhteisööni, vaikka henkisesti olen vapaa, sitoutumaton. Olen jopa yltiörohkea tässä vapaudentunteessani, jos joutuisin työstäni pois syystä tai toisesta, niin ei sekään olisi mikään maailmanloppu.

Vierailija
6/7 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa sanottiin, että tietää olevansa ei suosittu. Ja ei töissä olla miellyttämässä työkavereita.

Joo-o, mutta se on aloittajan näkemys itsestään työkaverien silmissä. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten työkaverit kokevat aloittajan työkaverina. Mitä tekemistä miellyttämisellä on tässä asiassa?

Vierailija
7/7 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai yksinäinen susi? Työ hoituvat hyvin ja siihen on intoa, mutta laumasieluutta ei ole pätkääkään. Uskallat olla eri mieltä, tehdä korjausehdotuksia ja kestät kritiikin ja olla se ei pidetty henkilö.

Olen yksi sellainen.

Olen tämmöinen. Olen myös hyvin asiakeskeinen. Minun on vaikea samastua sellaiseen, kun ihmiset eivät halua tietää, miten joku asia "oikeasti on" siis perusteluinen päivineen vaan riittää, että "tämä asia on näin, koska Pirjo sanoi niin vuonna 1995" tai koska "asia X on AINA näin" (vaikka maailmassa voi tulla poikkeuksiakin).

Huomaan, että itse välillä saan "vastarannan kiisken" roolin ja yritän kyllä vältellä sitä, suhtaudun asiaan tietoisesti. Mutta itseäni ei haittaa, jos joku suuttuu minulle eri mieltä olemisesta, huvittaa ennemminkin. Nämä piirteet ovat syvällä persoonassani, pelkästään tarve tulla hyväksytyksi porukassa eivät heti muuta niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä