Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä kertaa joogaan

Vierailija
05.09.2017 |

Menen ensimmäistä kertaa joogaan, mitä tulisi huomioida? Mitä mukaan? Minulla on oma matto, mutta siinäpä hankkimani varusteet. Sopivat vaatteet löytyvät myös, mutta onko muuta mitä tarvitsen vielä?

Menen myös ensimmäist kertaa ryhmäliikuntaan joten tavat ovat minulle uudet. Tunnit pidetään lähellä olevassa koulussa, salissa varmaan? Miten sinne oikeaan paikkaan osaa mennä? Onkohan siellä jotain lappua edes tms mistä voisi katsoa? Koulu on minulle tuntematon, en ole koskaan käynyt siellä, joten en tiedä missä on mitäkin.

Muita neuvoja?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varot ettet pieraise ettei tarvitse lähteä kesken kaiken pois.

Vierailija
2/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varot ettet pieraise ettei tarvitse lähteä kesken kaiken pois.

Ei vaan pieraisu kannattaa hoitaa alta pois jo ekalla kerralla. Kaikki piereskelee joogassa, muuta on ihan turha väittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pieraisenko kunnon turauksen heti alkuun niin se on sitten alta pois vai pidätänkö? Ap

Vierailija
4/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pieraisenko kunnon turauksen heti alkuun niin se on sitten alta pois vai pidätänkö? Ap

Älä pidättele! Mutta oikeasti, varmaankin sinne koululle menee muitakin seesteisen näköisiä naisia, joilla on tehotukkanuttura ja kainalossa trendikäs joogamatto, seuraat vain heitä pukkariin ja sieltä saliin. :) Mukavaa joogaa! Minun pokkani ei pitänyt. Mutta se oli minun vikani, ei joogan. En vaan osannut ottaa vakavasti ja keskittyä. 

Vierailija
5/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista suhtautua joogaan jumppana. Älä hurahdin siihen henkiseen puoleen koska se voi johtaa pahimmillaan psykoosiin.

Vierailija
6/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tehotukkanutturaa, enkä varmaan näytä seesteiseltä vaan ennemmin hermoromahduksen partaalla olevalta. Siksi valitsin joogan, mitä vaan, että pääsee 1,5h omaan rauhaan. Ap

Vierailija
7/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista suhtautua joogaan jumppana. Älä hurahdin siihen henkiseen puoleen koska se voi johtaa pahimmillaan psykoosiin.

Hyvä tietää, kiitos! Psykoosi ei nyt sovi aikatauluihin. En millään pysty nyt irrottamaan aikaa sairaalassa makoiluun. Eli ei henkistä puolta, vain jumppaa. Ap

Vierailija
8/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogasin yhden syksyn kauan sitten. Pelottavinta oli kun mieleen alkoi pulpahdella ihmeellisiä muistikuvia lapsuudesta yms. Jotain henkimaailman juttuja joogassa on koska missään muussa rentoutumisessa en ole joutunut samanlaiseen tunnelmaan.

Vierailija
9/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joogasin yhden syksyn kauan sitten. Pelottavinta oli kun mieleen alkoi pulpahdella ihmeellisiä muistikuvia lapsuudesta yms. Jotain henkimaailman juttuja joogassa on koska missään muussa rentoutumisessa en ole joutunut samanlaiseen tunnelmaan.

Oliko edes hyviä lapsuusmuistoja?

Vierailija
10/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tiukahkot vaatteet jotka pysyvät paikallaan kun olet ylösalaisin eivätkä valu niskaan tai joiden kaula-aukot eivät paljasta koko rintavarustustasi kun olet esim. kontillasi.

Suhtaudu itseesi ja joogaasi hyvä tahtoisella hyvittuneisuudella. Jooga in raskasta ja vaikeaa ja ensimmäiset askeleet ovat vaikeita. Siinä kuitenkin pääsee alkuun aika nopeasti mutta alkuun tulee aika nopeasti tutuksi omien fyysisten rajoitustensa kanssa.

Vierailija
11/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tiukahkot vaatteet jotka pysyvät paikallaan kun olet ylösalaisin eivätkä valu niskaan tai joiden kaula-aukot eivät paljasta koko rintavarustustasi kun olet esim. kontillasi.

Suhtaudu itseesi ja joogaasi hyvä tahtoisella hyvittuneisuudella. Jooga in raskasta ja vaikeaa ja ensimmäiset askeleet ovat vaikeita. Siinä kuitenkin pääsee alkuun aika nopeasti mutta alkuun tulee aika nopeasti tutuksi omien fyysisten rajoitustensa kanssa.

Hyväntahtoisenla huvittuneisuudella

Vierailija
12/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväntahtoisella! Vähän kuten oikeinkirjoitukseen :)

Vierailija
13/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta löytyy entuudestaan kaapista semmoinen joogatoppi, vartalonmyötäinen, joten uskoisin sen olevan hyvä :) ap

Vierailija
14/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta löytyy entuudestaan kaapista semmoinen joogatoppi, vartalonmyötäinen, joten uskoisin sen olevan hyvä :) ap

Joo, vatralonmyötäinen on hyvä :)

Vierailija
15/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se henkinen puoli joogassa on erikoista. En ole kovin henkevä ihminen, ja minusta tuntuu vähän oudolta kun joogatunnilla (kuntosalini järjestämillä, eli ei ole mikään erillinen joogakeskus vaan joogat ovat osa ryhmäliikuntatarjontaa salilla) osa ohjaajista tuo tosi vahvasti esille sitä henkistä puolta, kaikkea ihme "höpinää" ja välineitä, äänirautoja ja valoja heijastavia ihme vempaimia yms joiden tahtiin pitää öristä ja saada yhteyttä johonkin sisällään. :D Juu, en tiedä näistä paljoa. Yleensä tuollaisilla tunneilla olen vaan keskittynyt omaan itseeni, rentoutumiseeni ja hyvään olooni. En käy joogassa sen hengellisen puolen takia vaan ajattelen sen kehonhuoltona ja toisaalta osa joogatunneista on myös aika raskaita, käy ihan treenistä. Joogassa saa kyllä ihanalla tavalla "yhteyden itseensä", kun keskittyy siihen miltä oma keho tuntuu. Mutta tuosta varsinaisesta hengellisyydestä siinä en oikein välitä.

Eli omat vinkkini:

1) mukavat vaatteet ja matto, siinä apuvälineet joita tarvitset. Joissain asennoissa viltti voi olla tarpeellinen.

2) Keskity tekniikkaan, mutta älä stressaa liikaa, asennot alkavat sujua kun vähän aikaa käyt. Kuuntelet vain ohjaajaa ja teet parhaasi mukaan niin että hyvältä tuntuu.

3) Rentoudu, yritä "tyhjentää mielesi" kaikesta muusta. Ajattele vain itseäsi. Nauti siitä miltä kehossasi tuntuu.

4) Jos hengellinen puhe ei tunnu omalta, sulje siltä korvasi. Turha nauraa tai tuhahdella, sen kun keskityt omaan itseesi ja annat puheen mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. 

Vierailija
16/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga on ihanaa! Olen käynyt nyt n 10 kertaa, ja voi luoja että on parempi olo ja olen notkeampi kuin koskaan! :D Oikeasti aivan mahtavaa. Niissä rentoutusosioissa mulla alkaa joskus valua kyyneleet (mutta pidätän ne), jotenkin siinä on vaan niin hyvä olla ja herkistyn. En ole missään psykoosissa tai muutenkaan hullu. Mukavat vaatteet, matto ja vettä mukaan.

Vierailija
18/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt kolmessa eri paikassa joogassa, missään ei ole hatha-joogassa puhuttu mitäään henkisiä juttuja. Ohjaaja on selittänyt mitä tehdään ja mitkä sen liikkeen vaikutukset ovat, esim. tämä liike vahvistaa erityisesti selkää, tämä asento on rentoutus- ja lepoasento. Alkurentoutuksessa ollaan lähinnä keskitytty hengittelemään rauhallisesti ja rentouduttu lihas lihakselta. Mua ei tosin myöskään henkiset jutut haittaa ollenkaan, päinvastoin tykkään ja varsinkin chakra-jooga on ollut aivan mahtavaa, sanoisin jopa, että elämääni mullistavaa. Ja pelkästään positiivisessa mielessä. Uskovaisilla on aina niitä omia kuvitelmiaan, ei niistä kannata piitata tässäkään yhteydessä.

Ainakin mun joogatunneilla on aloitettu ihan alkeista, ei ole ollut vaikeaa millään tavalla. Kehitys tapahtuu nopeasti verrattuna muihin lajeihin ja perusliikkeet oppii nopeasti ja kun niistä toistetaan jatkuvasti, ne jää myös mieleen. Kannattaa joogata myös kotona, niin saa kaiken hyödyn irti. Mukavia joogaharjoituksia ap!

Vierailija
19/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tehdä liikkeet omaa kehoa kuunnellen. Älä katso miten hienosti vieruskaveri venyy ja yritä samaa, vaan tee niissä rajoissa joissa itse pystyt ja mikä tuntuu vielä hyvältä.

Vierailija
20/39 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi, tässähän tuli jo paljon hyviä juttuja esille! Ihanaa, vieläkö löytyy ajatuksia? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan