Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö pyöräilykypärää?

Vierailija
04.09.2017 |

Käytätkö?

T.AP

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, vaan katselen ympärilleni, ennakoin ja seuraan liikennettä.

Vierailija
2/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska se näyttäisi aika hassulta autoa ajaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, kun kypärättä ajaminen ei ole tangaistavaa.

Vierailija
4/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
5/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en aja kolareita.

Vierailija
6/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käytän. Ilman kypärää sama olo, kuin autoa ajaisin ilman turvavöitä.

Vierailija
7/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytän. Mun aivot on suojelemisen arvoiset. :)

Vierailija
8/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Kesällä ostin kypärän, mutta en oppinut pitämään. Usein jäi töihin päivän päätteeksi.

Vierailija
9/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pidän ja joskus en. Jos lähden pyörälenkille, niin silloin laitan aina päähän, mutta lyhyemmille matkoille en välttämättä laita tai jos olen menossa kaupungille tai muhuun, jossa hiukset pitää pysyä kunnossa. 

Vierailija
10/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pidän ja joskus en. Jos lähden pyörälenkille, niin silloin laitan aina päähän, mutta lyhyemmille matkoille en välttämättä laita tai jos olen menossa kaupungille tai muhuun, jossa hiukset pitää pysyä kunnossa. 

Kertokaa samalla sukupuoli ja ikä!

AP

Vierailija
11/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Menee hiukset lättänäksi. Enkä ole aikuisiällä enään kaatunnut pahasti.

Vierailija
12/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaupungissa, kun nopeudet on niin pieniä. Sama kuin käyttäisi juostessa kypärää.

Vierailija
13/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Fillari on minulle kulkuneuvo, ei urheiluväline. En käytä kypärää myöskään kävellessä tai autoa ajaessa.

Nainen, 36, Helsinki.

Vierailija
14/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, paitsi jos en halua kampauksen menevän pilalle. Lasten kanssa pyöräillessä kypärä on ihan ok pitää, itseasiassa lasten kanssa pitäisi kaikkien aikuisten ehdottomasti pitää kypärää ja näyttää sitä esimerkkiä, mutta töihin polkiessa jotenkin hävettää.. en tiedä miksi. Kai jotenkin kun olen vähän pullukka joka polkee vanhalla romulla, enkä mikään urheilullinen jolla huippufillari alla. Jotenkin omaan tyyliini ei vaan kypärä istu. Mutta en voi enää olla ilmankaan sitä, kun olen varma että sitten toteutuu Murphyn laki ja mä kaadun.

Joten jatkan yksinäni noloilua.

Vierailija
15/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän, paitsi jos en halua kampauksen menevän pilalle. Lasten kanssa pyöräillessä kypärä on ihan ok pitää, itseasiassa lasten kanssa pitäisi kaikkien aikuisten ehdottomasti pitää kypärää ja näyttää sitä esimerkkiä, mutta töihin polkiessa jotenkin hävettää.. en tiedä miksi. Kai jotenkin kun olen vähän pullukka joka polkee vanhalla romulla, enkä mikään urheilullinen jolla huippufillari alla. Jotenkin omaan tyyliini ei vaan kypärä istu. Mutta en voi enää olla ilmankaan sitä, kun olen varma että sitten toteutuu Murphyn laki ja mä kaadun.

Joten jatkan yksinäni noloilua.

Sitten vaan laitat aina sellaisen kampauksen, joka menisi pilalle, niin voit paremmalla omalla tunnolla olla ilman!

Vierailija
16/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamis, todellises pyöräilykaupungissa, kukaan ei käyttänyt kypärää. Ne ottaa niin rennosti. Ehkä tämä kuvastaa laajemminkin suomalaisten ja hollantilaisten asenne-eroa elämään. Suomalaisilla pelko, hollantilaisilla rentous?

Vierailija
17/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista pyörää mutta kun on aika vaihtaa lastenvaunulenkit polkupyörälenkkeihin, ostan sen kypäränkin (ja napadynamolampun sekä etukorin) samalla. Yhtälailla autossakin käytän turvavyötä, vaikken ikinä ole autolla kolaroinut.

Pyörällä olen sentään kaatuillut ja auton allekin jäänyt, en koe kypärän olevan turha tai nolo kapistus. Ihan samoin kai turvavöistäkin ajateltiin niiden ollessa uusi juttu.

Vierailija
18/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä pitää "järkevänä" mahdolliset riskit huomioonottaen, ennemmin vaikka nastat kenkiin talvikelillä.

Vierailija
19/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska naamani on niin taikinainen että leuan alla puristava remmi tekee naamastani almamaisen.

Vierailija
20/64 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pyöräilessä kypärä päässä!