Kielletty rakkaus kausi 2
Kertokaa mielipiteitä ensimmäisestä jaksosta?
Tylsä oli mun mielestä. Jätti kylmäksi, eikä Minkkinen osannut yhtään kysyä niitä oikeasti kiinnostavia kysymyksiä.
Miehessä kyllä tuntui olevan jotain outoa, huomasko muut? Tietääkö jotkut jotain?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mielipiteitä ensimmäisestä jaksosta?
Tylsä oli mun mielestä. Jätti kylmäksi, eikä Minkkinen osannut yhtään kysyä niitä oikeasti kiinnostavia kysymyksiä.
Miehessä kyllä tuntui olevan jotain outoa, huomasko muut? Tietääkö jotkut jotain?
Taidat olla Kalantilainen.
Joo mua kans ihmetytti se kalantilaisten kostonhimo. Olen itsekin pikkukylältä ja ei noin villiä menoa ollut.
Mies ilmeisesti työtön lähihoitaja. Ollut lukuisia kertoja kihloissa ja naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo mua kans ihmetytti se kalantilaisten kostonhimo. Olen itsekin pikkukylältä ja ei noin villiä menoa ollut.
Kuulosti kyllä tosi erikoiselta. Eikös eroaminen ja uuden löytäminen eron jälkeen ole kuitenkin aika yleistä ja mitä se niille pikkukyläläisille kuuluu?
Juontaja olisi voinut olla parempi. Ei kysynyt oikeita kysymyksiä, tuntui kuin ei olisi itse uskaltanut puhua niistä pariskunnan hankalista asioista. Välillä vaivaannuttavaa katsottavaa.
Minkkinen oli hyvä ja luonteva juontaja. Kurjaa pariskunnan puolesta, miten ovat joutuneet kiusatuiksi Kalannissa, ja Anne-Mari joutui jättämään synnyinkotinsakin kiusaamisen takia. Taas yksi todiste siitä miten ahdasmielisiä ja pahansuopia ihmisiä Suomesta löytyy. Masentavaa...
Jaksosta ei jäänyt oikein mitään käteen. Minkkinen kyseli outoja kysymyksiä ja haastattelut tuntuivat kiertävän kehää ja kaikki oli niin ympäripyöreätä.
Jäi täysin auki mikä tällä pariskunnalla oli se ongelma. Se, että kylillä puhuttiin? Miksi muuttaminen oli niin rankkaa? Vaikka lapsuudenkoti oli tärkeä niin miksi se kuitenkin katsotaan olevan se elämän pahin kolaus... aivan kuin joku olisi kuollut. Kyllä itsekkin olen joutunut lapsuudenkodistani luopumaan, mutta se on vain talo, muistot ovat päässäni ja elämässä katsotaan eteenpäin. Ei ole henkisesti hyvä ja tervettä jäädä suremaan mennyttä. Etenkään tuon mittakaavan kun tälläkin hetkellä Irma myrsky vie ihmisten koteja. Ilmeisesti kun pariskunnan entinen koti on edelleen pystyssä ja he ovat voineet itse valita muuttamisen (lopullinen päätös, vaikka kokivat kyläläisten painostaneen jollakin tapaa).
Lasu -ilmoitus on toki ikävä juttu, mutta jos se jää kalvamaan ja muutenkin nuo jutut ovat aiheuttaneet traumoja niin silloin on hyvä mennä avaamaan solmuja ammattiauttajalle. Tämä pariskunta on selkeästi jäänyt "loukkuun" näihin vanhoihin juttuihin.
Jaksossa ei myöskään avattu yhtään, miksi tämä nyt oli se "Kielletty rakkaus". Ihan vain pikkukylän mielipiteiden vuoksi? Pelkkä juoruilu ei tee suhteesta kiellettyä.
Oli myös outoa, ettei naimisiinkaan voitu mennä "näyttävästi" jonkun pikkukylän vuoksi? Onko se joku uskonlahko? Vai onko tämä pikkukylä koko tämän pariskunnan suku? Olisiko ainoat häävieraat sitten olleet koko tämä kylä.
Vai enkö minä vain ymmärrä nyt jotakin.
Jakso jätti siis tyhjäksi. Jaksosta ei ymmärtänyt mitään ja keskityttiin terapisoimaan pariskunnan ikäviä asioita. Esim. kuten tuo haudalla käynti. Miten se liittyi pariskuntaan? Haastateltava ulkopuolinen pikkukyläläinen oli selkeästi pariskunnan ystävä, joka harmitteli heidän poismuuttoaan. Eikö edes kadulta löytynyt ketään, joka oikeasti kertoisi, miksi näiden suhde nyt sitten oli niin tuomittava ja paha-asia?
Jos tämä uusi kausi on tämmöistä pintapuolista raapaisua niin ei kyllä kiinnosta seurata. Ensimmäinen kausi oli hyvä ja asioihin sekä syy-seuraus -suhteisiin paneuduttiin. Ja miten "kielletyt suhteet" vaikuttavat lähipiiriin ja ihmisten ennakkoluuloihin erinäisistä pariskuntatyypeistä.
Tässä jaksossa oli urheileva pariskunta, jotka sureva kotikunnalta poismuuttoa ja hokevat vain kuinka rankkaa oli tarkentamatta yhtään miksi oli rankkaa. Aikajanakin pomppii kun Minkkinen yrittää kysellä tapaamisesta yms jolloin hämmennyin kovasti kun mies hoki katselleensa 13 vuotiaana ollutta naistansa. Jäin heti pohtimaan, että oliko rakkaus ikäeron vuoksi kielletty kun asiaa ei avattu ja Minkkinen ei kysellyt asiasta mitään. (Esim. mikä miehen ikä oli silloin kun nainen oli 13v.) Nyökytteli vain.
Tästä pitkästä viestistäni huomaa, että jäi ärsyttämään ja olen pettynyt jaksoon. Siksi tulinkin googlettamaan, koska siitä ei saanut mitään irti. Tunti jaarittelua ilman punaista lankaa. Aivan kuin koko jakson rakennetta ja tarinan kulkua ei olisi suunniteltu lainkaan. Aikajanan sijaan saimme seurata määrittelemätöntä menneisyyttä ympäripyörein muisteloin. Katsoja sai itse asetella tapahtumia jotenkin loogisesti ja itse en ainakaan pysynyt perässä.
Hyvin kiteytetty! Minä jäin ihmettelemään, että miksi miehen lähisukukaan ei häihin osallistunut. Kiusasivatko hekin? Ilmeisesti eivät kuitenkaan ole paikkakuntalaisia. Jotain hämärää kyllä...
Oma siskoni osti 2 kuukautta seurustelleena talon poikaystävänsä kanssa. Kyllä me tätä ratkaisua kovasti kritisoitiin, mutta ei se nyt kiusaamista ollut. Että jos tämän ohjelmassa olleen mielestä olisi ollut, niin ymmärrän kyllä " kyläläisiä".
Ysin vastaus oli juuri niin kuin itsekin mietin tuota ohjelmaa katsoessa. Tunsin itseni jopa jotenkin hölmöksi kun uskoin, että mä en vaan tajua. En kyllä ymmärtänyt, miksi se oli "kielletty rakkaus"
Minäkin tulin tänne, kun en jaksanut katsoa tätä jaksoa edes loppuun, kun eivät puhuneet siitä, miksi se rakkaus oli kiellettyä. Se kun on vähän niin kuin se juttu tässä ohjelmassa! Ja alkoi mennä hermot siihen, kun mies puhui niin hitaasti ja piti pitkiä taukoja sanojen välillä.
Pitääkö tässä nyt odottaa, että nämä exät sitten soittavat lehdistölle tietonsa ja saadaan vasta sitten lukea, että mitä se mies oikein on tehnyt? Ei kokonainen kylä kauhistu, jos ei ole yhtään mitään mistä kauhistua.
Vierailija kirjoitti:
Huomasi.
Miksiköhän tämä pari on osallistunut ohjelmaan - nythän tilanne menee niin, että sen heidän nykyisen paikkakuntansa ihmiset alkavat varmasti tämän ohjelman jälkeen miettiä, että mikä tuossa oikein oli ongelmana ja varmasti löytyy joku, joka ottaa asioista selvää. Ja sitten kun juttu leviää, alkaa sama meno tälläkin paikkakunnalla. Ja sitten pitää taas muuttaa.
Miksi niitä nyt oikein sitten haukuttiin?
Mitä mies tehnyt eksilleen?
Mistä hyvästä lasu?