Uupumuksen/masennuksen/ahdistuksen takia poissaolot
Mitä työnantaja sanoi? Kauanko olit poissa?
Itse olen kuukauden sairaslomalla ja psykologi, psykiatri käynnit tähän päälle. Sitten katsotaan jatkoa.. en edes ajatellut että pitäisi jäädä pois töistä. Lääkäri ei halua että menen. Pelkään että työnantaja pettyy, että uuvuin pahasti... Tyhmää ajatella niin?
Kommentit (15)
No varmasti pettyy, kun tuuraamisestasi tulee kuluja!
No mun entinen työnantaja nappasi lääkärin todistuksesta huolimatta perusteetta palkan pois. Toki tämä palautettiin, mutta sain nähdä ihan kamalasti vaivaa asian eteen muutenkin huonossa kunnossa. Edes työtodistusta en saanut asiallista, milloin oli päivämäärät väärin, milloin vuosiluvut. Vasta KOLMAS työtoditus oli oikein. Tätä toki sain odotella viikkoja. Silkkaa kiusantekoa tuo oli.
Meillä voi olla pois mutta siitä ei makseta. Työkaverin(reilu parikymppinen) isä kuoli suht yllättäen keväällä ja työnantaja ei maksanut 2 viikon sairaspoissaoloa :)
Työnantaja saa pettyä, mutta sinulla on silti oikeus ja velvollisuus hoitaa itsesi kuntoon. Paljon parempi vetää kerralla vähän henkeä, kuin sinnitellä pitkään äärirajoilla. Jälkimmäisessä tapauksessa joutuisit ehkä myöhemmin olemaan paljon pidempään työkyvyttömänä. Mielenterveysongelmat eivät ole yhtään sen vähempää oikeita sairauksia kuin vaikka murtunut nilkka tai keuhkoputkentulehdus.
Ahaaa.. eli en saa palkkaa tästä poissaolosta?
Ja ei tuuraaja tule maksamaan mitään kun ei tarvita sellaista erikseen palkata. Eikä kukaan joudu tekemään extraa.
No pitääkö mun mennä nyt kuitenkin töihin, vaikka lääkäri ei suositellut? En oikein tiiä mitä tehdä.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja ei tuuraaja tule maksamaan mitään kun ei tarvita sellaista erikseen palkata. Eikä kukaan joudu tekemään extraa.
No pitääkö mun mennä nyt kuitenkin töihin, vaikka lääkäri ei suositellut? En oikein tiiä mitä tehdä.. Ap
Saat palkkaa, ei työnantajalla ole oikeutta olla maksamatta.
Huonosti suhtautuivat. On eräs fyysinen sairaus ja sitten siihen liittyy mulla ahdistus + masennus. Diagnoosit on. Olin näiden yhteisvaikutuksesta vajaa 2vkoa saikulla ja työterveyslääkäri melkeinpä suuttui. Kävin siis työterveydestä hakee saikkua, mutta en saanut vastuutyöterveyslääkärille aikaa. No nyt olen tämän vastuulekurin syynissä ja käyn hänellä todella usein. Olen kertonut, että en jaksa enää ja en ihan oikeasti pääse aamuisin kunnolla ylös. Elämäniloa ei ole, fyysinen sairaus on pahana ja rajoittaa arjesta selviytymistä. Hän ei kuulemma saikkua kirjoita kun se vaan pahentaa. Työnantajalta sain myös moitteet kun olin pois ja oli minuun ns. pettynyt. Eli miksi olin näin kauan pois ja en "saa" enää olla. Että sellainen suhtautuminen meillä. Enpä olis pois ollut jos oisin voinut töihin mennä, mutta itkin ja tärisin ton kaks viikkoa + fyysinen sairaus oli tosi pahana ja en päässyt mitenkään esim. bussiin. En tiiä pitääkö ittensä tappaa vai miten sitä otettais vakavasti. Saan kyllä jutteluapua muualta kuin työterveydestä. Mut oon jo kertonut, että on paljon itsetuhoisia ajatuksia ja tosiaan harkitsen vaikka ja mitä.. Mut silti töihin vaan, työpäivät ihan tuskaa kun keskittymiskykyä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat palkkaa, ei työnantajalla ole oikeutta olla maksamatta.
Okei no hyvä tietää.. ap
Mitä työtä teet jos tuuraajan ei tarvita, eikä kukaan joudu ylimääräistäkään tekemään poisssollessasi? Miten siihen voi uupua jos työ ei ole siis käytännössä mitään?
Työuupumuksesta ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti suhtautuivat. On eräs fyysinen sairaus ja sitten siihen liittyy mulla ahdistus + masennus. Diagnoosit on. Olin näiden yhteisvaikutuksesta vajaa 2vkoa saikulla ja työterveyslääkäri melkeinpä suuttui. Kävin siis työterveydestä hakee saikkua, mutta en saanut vastuutyöterveyslääkärille aikaa. No nyt olen tämän vastuulekurin syynissä ja käyn hänellä todella usein. Olen kertonut, että en jaksa enää ja en ihan oikeasti pääse aamuisin kunnolla ylös. Elämäniloa ei ole, fyysinen sairaus on pahana ja rajoittaa arjesta selviytymistä. Hän ei kuulemma saikkua kirjoita kun se vaan pahentaa. Työnantajalta sain myös moitteet kun olin pois ja oli minuun ns. pettynyt. Eli miksi olin näin kauan pois ja en "saa" enää olla. Että sellainen suhtautuminen meillä. Enpä olis pois ollut jos oisin voinut töihin mennä, mutta itkin ja tärisin ton kaks viikkoa + fyysinen sairaus oli tosi pahana ja en päässyt mitenkään esim. bussiin. En tiiä pitääkö ittensä tappaa vai miten sitä otettais vakavasti. Saan kyllä jutteluapua muualta kuin työterveydestä. Mut oon jo kertonut, että on paljon itsetuhoisia ajatuksia ja tosiaan harkitsen vaikka ja mitä.. Mut silti töihin vaan, työpäivät ihan tuskaa kun keskittymiskykyä ei ole.
Huh.. mulla työterveydessä on otettu todella vakavasti ja sain ajan psykologille ja psykiatrille ja kaiken maailman jutteluapua. Pelottaa todella paljon vain työnantajan asenne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet jos tuuraajan ei tarvita, eikä kukaan joudu ylimääräistäkään tekemään poisssollessasi? Miten siihen voi uupua jos työ ei ole siis käytännössä mitään?
Riippuu täysin siitä, miten tai pikemminkin millä koodilla sairaus on kirjattu todistukseen. Kela ei maksa sairauspäivärahaa Z-koodeilla, mutta jos lääkäri on diagnosoinut masennuksen, ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Älä pelkää etukäteen sellaista, mitä ei välttämättä edes tapahdu. Ole huomenna yhteydessä työnantajaan (jos et jo tänään ollut), ja sittenhän ta:n asenne selviää. Murehdi vasta sitten, jos on aihetta. Tsemppiä ja voimia, kyllä sinä selviät.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole työuupumus. Ap
Älä mene töihin jos lääkäri kirjoittaa saikkua. Hoida itsesi kuntoon. Tämä sinnittely ei tosiaan oo kivaa ja itse ehdin toipua tossa parissa viikossa vain vähän, veikkaan että olisin paremmassa kuosissa joka suhteessa jos oisin saanut esim. kuukauden saikkua.
T: Se kenen työnantaja + työterveyshuolto aloitti saarnaamisen
https://munmennyt.blogspot.fi/ Käykää lukemassa muutama tämän uuden blogin teksteistä. Blogi yrittää antaa ihmisille toivoa eri asioissa ja antaa uusia neuvoja pärjäämään.