Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat! Miten suhtaudutte muiden kotibileisiin?

Vierailija
04.09.2017 |

Moikka! Olen pitämässä synttäribileet ensi viikonloppuna. Olen juuri muuttanut uuteen asuntoon enkä oikein tunne naapureita. Mietin, että kuinka järkevää on laittaa ilmoitustaululle lappu siitä, että olen pitämässä juhlia? Lähdemme baariin joka tapauksessa klo 23, joten hiljaisuutta emme ole rikkomassa. Onko teille enemmän OK että naapurissa remutaan, jos siitä on ilmoitettu etukäteen? Lähinnä mietityttää se, että jos joku sitten laittaa tekstiviestin joskus jo klo 19 että laittakaa musiikkia pienemmälle, niin vainoharhailen koko loppuillan eikä kenelläkään ole kivaa.

Eli siis lappu vai ei ja jos niin minkälainen?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi bilettäjät ovat lähtökohtaisesti perseestä. Tässä rapussa perseili eräs nuorehko pariskunta vuosia ennen kuin muuttivat pois. Niillä saattoi olla bileissä parikinkymmentä henkeä kerrallaan ja älämölö ja ulkona röökillä juokseminen kerrostalossa oli raastavaa.

Vierailija
42/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ns. koputtelijat. Niitä tuntuu löytyvän kanssa joka rapusta. Mikä mielensairaus on koputella varsinkin aamulla varhain. Tahallaanko pitää herättää vielä muut jotka voisivat nukkua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se on silleen, että jos pippalot jatkuvat hiljaisuuden jälkeen kutsutaan naapuritkin messiin.

Siinä samalla on helppo tutustua niihin.

Vierailija
44/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohteliasta laittaa lappua, että bileet on ja että VIIMEISTÄÄN hiljaisuuden aikaan kaikki melu on nollassa. Jos olisit oikein kiva naapuri, niin bilemesta vaihtuisi baariin jo ENNEN hiljaisuutta. Koska jos tarkoitus on että baarin lähetään kello 23:00, niin siinä rappukäytävällä kuuluu ihanasti hyvässä bilefiiliksessä olevia ihmisiä, jotka eivät enää välitä äänenvoimakkuuden säätämisestä, ja pois lähdetään tietenkin ovet monta kertaa paukkuen. Ja jengi tietenkin kerääntyy ulkosalle vielä tupakoimaan ja rallattelemaan, ennen kuin päästään vihdoinkin lähtemään. 

Vierailija
45/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin varautua siihen että valituksia saattaa oikeasti isännöitsijältä tulla jos hiljaisuus aikaa ei noudateta. Jos useampi asukas päättää valittaa saattaa häätö olla seuraus. Myös poliisit voivat ilmaantua oven taakse kun tilanne on päällä jos joku ei halua seuraavaa arkipäivää odottaa valittaakseen isännöitsijälle.

Vierailija
46/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani saa olla tuparit, läksiäiset jne silloin tällöin, ei haittaa vaikka ääntä kuuluisi "virallisen" hiljaisuuden jälkeenkin jos se ei ole jokaviikonloppuista. Tällöin olisi kiva jos siitä olisi ala-aulassa lappunen niin tietäisi eikä ihmettelisi. Vaikka kerrostalossa asuukin niin ei se tarkoita sitä, etteikö koskaan saisi irroitella :)

Toki rappukäytävästä äänet kuuluvat selvästi ja ymmärrettävää, että pikku maistissa ei se oman äänen volyymi ole aina järkevimmällä tasolla, mutta ei siihen kukaan kuole.

Sitä paitsi elämänilon ääniä on mukava kuulla kaiken synkistelyn, kyttäämisen, äkäilyn ja vahtaamisen sijasta!

Terv Nainen 53 vee kerrostalossa

Vierailija
47/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ns. koputtelijat. Niitä tuntuu löytyvän kanssa joka rapusta. Mikä mielensairaus on koputella varsinkin aamulla varhain. Tahallaanko pitää herättää vielä muut jotka voisivat nukkua?

Mä en kyllä ole sellaisiin törmännyt. Mutta samat hiljaisuusajat kaikkea mekkalointia koskee.

Vierailija
48/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta tuli mieleeni vanha ihmetys, kun olin juuri muuttanut nykyiseen asuntooni. Laitoin pienehkön kerrostalon ilmoitustaululle naapureita varten lapun, että olen pitämässä pienet tupaantuliaiset päivänä X klo 22 asti (kun hiljaisuus alkaa), ja että tulkaa ovelle mikäli meteli häiritsisi. Vain 3 kaveriani oli siis kylässä. Niin seuraavana päivänä se lappu oli revitty pois, kulma vain jäljellä roikkumassa ilmoitustaulun nastassa. Onko joissain taloyhtiöissä kiellettyä laittaa vastaavia lappuja rappukäytävään, vai mikähän tässä oli logiikka? Anteeksi vähän off-topic.

Vierailija
49/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 20-30-vuotiaiden pitää pitää juhlia, joissa musiikki soi täysillä? Eikö siinä iässä voi kutsua ystävät syömään ja lähteä aikaisin baariin jos halua on?

Vierailija
50/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, itse asun arvoalueella jossa naapurit huomattavat jo siitä, jos joku imuroi sunnuntaina. Jos täällä järjestäisi juhlat vaikka sitten lapun kanssa (varsinkin juuri muutettuaan!), niin varmasti olisi koko kerrostalollinen ihmisiä aiheuttamassa vaikeuksia. Ja kun ovat rikasta ja vaikutusvaltaista väkeä, niin niitä vaikeuksia tosiaan tulisi. Mutta tällaisen viiteryhmän takia muutinkin tänne :-)

Vierailija
51/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani saa olla tuparit, läksiäiset jne silloin tällöin, ei haittaa vaikka ääntä kuuluisi "virallisen" hiljaisuuden jälkeenkin jos se ei ole jokaviikonloppuista.

Näistä kommenteista tuppaa unohtumaan se, että siellä kerrostalossa voi olla vaikka 50 asuntoa. Jos kaikki vuorotellen alkavat pitää juhlia jotka kestävät hiljaisuuden jälkeenkin, siitä tulee joka viikonloppuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi