Suomen kamalin tuppukylä
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta miten seko ketju...
Niinpä. Olis pysyny paljon asiallisempana, jos savitaipalelaiset ei olis tulleet mustamaalaamaan normaaleja ihmisiä. :/
Ristiina. Mitään et voi ostaa ilman, että koko kylä tietää ja vieraspaikkakuntalaiset saavat yöelämässä turpiinsa.
Ap, Jos otsikko on "Suomen kamalin tuppukylä" niin silloin se tarkoittaa, että ihmiset voivat kertoa mielipiteensä suomen pahimmasta tuppukylästä.
Ensi kerran laita selkeämpi otsikko, kuten "Savitaipale on perseestä"'
'
Jokainen voi miettiä omaa käytöstään. Miten suhtautuu muihin ihmisiin. Osaako käsitellä omaa kateuttaan niin,ettei aiheuta omalla käytöksellään tuhoa toiselle jne.jne.
Tämä ketju olisi jo kuollut, jos vain Savitaipaleen tuntevat vastaisivat!
Vierailija kirjoitti:
Parikkala
Sisäsiittoinen paikkakunta, jossa kyräileviä, ylimielisiä asukkaita. Karjalaisesta iloisuudesta ei tietoakaan, vaan savolainen kateus ja ulkokultaisuus säteilee kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikin savitaipalelainen näyttää ihan hevoselta. Opiskeli teologiaa Helsingissä. Todella ruma ja typerä ihminen, vanhemmat taisi olla sisaruksia. Muitakin kokemuksia on, mutta olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia.
Eicääää, hevonen ja sen kolme kaveria löysi paikalle alapeukuttamaan. :'D Painukaa, pliis, takas Savitaipaleelle haisemaan.
Eicäääää, ooox 13-v???????????? Vai 31-v joka yrittää nuorisokieltääääää????? :'D
Vierailija kirjoitti:
Ap, Jos otsikko on "Suomen kamalin tuppukylä" niin silloin se tarkoittaa, että ihmiset voivat kertoa mielipiteensä suomen pahimmasta tuppukylästä.
Ensi kerran laita selkeämpi otsikko, kuten "Savitaipale on perseestä"'
'
Siitäkin voi olla eri mieltä, et se on toisen mielestä ihan pillusta. :)
Yllättävän moni tuppukyläkandidaateista tulee Etelä-Karjalasta. Joutseno, Parikkala, Savitaipale ainakin. Onko Etelä-Karjalan Suomen tuppuisin maakunta? Taitaa olla.
Aah, nyt löytyi mieluinen ketju!
Sattuipa perheeni vuosia sitten ollessani yläaste-ikäinen muuttamaan Savitaipaleelle töiden perässä (siis oikeasti, töiden!). Oltiin aluksi oikeasti innoissamme kun ajateltiin, että jes, uusia paikkoja ja uusia kavereita. Ei oltu koskaan koko kylästä kuultukaan.
Melkein saman tien alkoi koulu, ja minä menin yläasteelle ja sisko ala-asteelle. Eipä mennyt kuin pari viikkoa kun kiusaaminen ja syrjiminen alkoi; enkä se ollut ainoastaan minä, jota kiusattiin, vaan myös siskoani ja vanhempiani. Siis oikeasti kiusattiin.
Paras ja sekopäisin tilanne oli oikeastaan ihan pari viikkoa muuton jälkeen se, kun olin pyytänyt yhtä luokkakaveria koulun jälkeen käymään ja hengaamaan. Sanoi, että käy ensin kotona. Odottelin, eikä kuulunut, ja soitin sitten jonkin aikaa odoteltuani. Se ämmä vastasi puhelimeen ja sanoi: "Sori äiti sano etten saa olla sun kaa". :DD Sen jälkeen räjähti, ja olin KOKO PERHEINENI sitten sellanen maalitaulu että oksat pois.
Se sisäsiittoisuus tuntui kyllä luissa ja ytimissä, ja anteeksi vaan, se myös näkyi. En ole eläessäni nähnyt niin vastenmielisiä ihmisiä.
Onneksi olin fiksumpi, enkä saanut mitään traumoja. Tai ehkä vähän siinä mielessä, koska koko kokemus tuhosi siihen ikään sopivasti kauniin maailmankuvani, kun sain tietää että sellaisia ihmisiä on oikeastaan olemassa. :D
Sonkajärvi. Opin nopeasti vihaamaan sitä, kun sinne 7-vuotiaana piti muuttaa, ja se viha ei ole 34 vuodessa ainakaan laantunut.
Mulla asuu sukulaiset yhdessä tämmöisessä tuppukylässä, itse olen asunut koko elämäni pk-seudulla. Tuntuu että ollaan aina vähän ulkopuolisia kun sinne mennään, heitä ei oikeastaan kiinnosta mitä meille kuuluu, puhuvat vain oman kylänsä asioista. Tulee hirveän ulkopuolinen olo siellä, pitävät meitä ihan toiselta planeetalta olevina, kun asumme isossa kaupungissa. Että ymmärrän heidän tuskaansa jotka ovat tällaiselle paikkakunnalle joutuneet ulkopuolisina muuttamaan, on varmasti vaikea sopeutua.
Jep. Ilmajoki on hirvein. Jos haluat kohdata pohjalaisuuden sen kauheimmassa muodossa, suosittelen lämpimästi vierailua.
Vierailija kirjoitti:
Aah, nyt löytyi mieluinen ketju!
Sattuipa perheeni vuosia sitten ollessani yläaste-ikäinen muuttamaan Savitaipaleelle töiden perässä (siis oikeasti, töiden!). Oltiin aluksi oikeasti innoissamme kun ajateltiin, että jes, uusia paikkoja ja uusia kavereita. Ei oltu koskaan koko kylästä kuultukaan.
Melkein saman tien alkoi koulu, ja minä menin yläasteelle ja sisko ala-asteelle. Eipä mennyt kuin pari viikkoa kun kiusaaminen ja syrjiminen alkoi; enkä se ollut ainoastaan minä, jota kiusattiin, vaan myös siskoani ja vanhempiani. Siis oikeasti kiusattiin.
Paras ja sekopäisin tilanne oli oikeastaan ihan pari viikkoa muuton jälkeen se, kun olin pyytänyt yhtä luokkakaveria koulun jälkeen käymään ja hengaamaan. Sanoi, että käy ensin kotona. Odottelin, eikä kuulunut, ja soitin sitten jonkin aikaa odoteltuani. Se ämmä vastasi puhelimeen ja sanoi: "Sori äiti sano etten saa olla sun kaa". :DD Sen jälkeen räjähti, ja olin KOKO PERHEINENI sitten sellanen maalitaulu että oksat pois.
Se sisäsiittoisuus tuntui kyllä luissa ja ytimissä, ja anteeksi vaan, se myös näkyi. En ole eläessäni nähnyt niin vastenmielisiä ihmisiä.
Onneksi olin fiksumpi, enkä saanut mitään traumoja. Tai ehkä vähän siinä mielessä, koska koko kokemus tuhosi siihen ikään sopivasti kauniin maailmankuvani, kun sain tietää että sellaisia ihmisiä on oikeastaan olemassa. :D
Ikävä kuulla. Tuollaisia ne savitaipalelaiset vain on. :/ mutta toivottavasti tajuat, että olet paljon kauniimpi, älykkäämpi ja arvokkaampi kuin savitaipalelaiset. Helsingissä ei olisi kohdeltu noin.
Pertunmaa