Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijaako ihmiset pituutensa hieman pidemmäksi???

Vierailija
04.09.2017 |

Miten on?
Kuinka pitkä oikeasti olet ja mitä ilmoitat kysyttäessä? Tuntuu, että netissä lukiessa ollaan niin pitkiä, mutta tuolla oikeassa maailmassa se ei niin näytä olevan.

Itse olen 169 cm pitkä ja tuntuu, että suurin osa naisista (ystäväpiiri, lapsien äidit, kauppakeskuksissa kävellessä, tapahtumissa ollessa jne.) naiset ovat minua järjestään lyhyempiä. Jos ovat mua pitempiä, ovat selvästi poikkeus. Eli suurin osa lyhyempiä eli lyhyempiä kuin 169 cm. Loput saman mittaisia tai pitempiä. Käytän aina lättäniä kenkiä.

Paperilla olen kuitenkin normaalipituinen ja osun lähes suoraan suomalaisten naisten keskipituuteen (joka on 167 cm), silti ulos mennessäni koen olevani pitempi muita.
Ja moni mies on kanssani saman mittainen, tämän huomaa esim. kaupan jonossa. Eli 170 cm pitkiä miehiä on paljon.
On jopa mua lyhyempiä miehiä tullut viikottain vastaan.
Asun pk-seudulla.

Kuinka pitkä sinä olet ja mikä on oma kokemuksesi?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

182cm ja ilmoitan 178cm. Saapahan huonoitsetuntoiset pituusulisijanaiset suodatettua. Yksi eron huomasi ja totesin vain, että oon kai sitten kasvanut armeijan mittauksen jälkeen

Vierailija
22/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jotkut "pyöristävät" pituutensa vähän reilummalla kädellä tyyliin 163cm->165cm, 167->170cm.

Eräs puolituttu, entinen Miss Suomi näyttää myös olevan noin 3-5cm missipituuttaan lyhyempi. Luulin että noissa kisoissa ollaan aika tarkkoja pituuden mittaamisessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 169 ja kyselijöille sanon joko sen tai 170cm.

Vierailija
24/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 154,7 ja ilmoitan pituudekseni 155.

Vierailija
25/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

181cm

Vierailija
26/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 181 cm kans.

Välillä olen tosi ylpeä pituudesta, silläjälikasvu harrastaa lajia, jossa pituus Ok.

Joskus kyllä ihmettelen, että miten ihmiset ovat noin hirveän lyhyitä😂

Vierailija
27/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla jotain 153 cm pitkä? Äiti on sitten ollut joku 150 cm ja isä 156 cm?

Vierailija
28/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempi mies, sitä enemmän se saa seksiä. Vaikka pidemmän miehen penis on tieteellisesti todistettu olevan keskiarvoltaan lyhyempi kuin lyhyemmän miehen peniksen pituus. 

Vierailija
29/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan uutena juttuna, että naiset voisivat kertoa olevansa pidempiä kuin ovat (ketju naisten pituuksista ja maakunnista ja siellä epäily huijaamisesta). Olen aina toivonut olevani lyhyempi kuin olen - miksi huijaisin siis olevani pidempi? Viimeksi tänään sadattelin, että pitkänä ihmisenä minulla on myös pitkät raajat. Sovitin syystakkeja, joissa kaikissa oli 5-10 cm liian lyhyet hihat.

Jos pituuttani kysytään, kerron sen, mikä se on. Se on viimeksi mitattu terveystarkastuksessa muutama vuosi sitten. Tähän ketjuun sitä on kai turha kertoa, kun aloituksessa on jo kerrottu, että kaikkien naisten on oltava alle 169 cm 😆.

Vierailija
30/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla jotain 153 cm pitkä? Äiti on sitten ollut joku 150 cm ja isä 156 cm?

Pituusgeenit tulee myös vähän pidemmältä suvusta eli vanhempien pituus ei ole ainoa mikä vaikuttaa.

Onhan noita 147-150cm pituisia aikuisia naisia, ihan normaalia vielä eikä oikeastaan mitenkään harvinaista varsinkaan Pohjois-Euroopan ulkopuolella.

Vierailija
31/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti 155 cm, isä 178 cm. Äidin suvussa kaikki naiset lyhyitä, miehet 170-185 cm.

Vierailija
32/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että moni ilmoittaa pituudekseen jonkun viimeisinä kouluvuosina tai miehet armeijassa mitatun luvun, ottamatta huomioon, että iän myötä on taipumus painua kasaan.

Minut on mitattu viimeksi jotain seitsemän vuotta sitten, työterveydessä halusin tietää minkä pituinen olen sillä hetkellä. Olin silloin 169-senttinen, mutta en tiedä olenko siitä ehkä mennyt jo kasaan.

Vierailija
33/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan tosi huono ihminen kun en edes tiedä tarkkaa omaa pituuttani. Joskus aikoinaan olin 178 cm. Mutta tuon aikaisen mittaamisen jälkeen on ryhti mennyt taatusti huonommaksi ja  hiuksia ei ole enää päälaella paino on kyllä  psynyt toistaiseksi hyvin vakiona. - Tosin sitä olen itse yrittänyt seurata; ei pääse repsahtamaan kun jos nousee niin otan, tai olen ottanut korjaavia askelia jollen heti niin pian punnitsemisen jälkeen ajatuksella, että jos päästän itseni lihomaan vuodessa kaksi kiloa, niin se on kymmenessä vuodessa kaksikymmentä, joten on parempi, että yritän estää sen kahdenkin "ylimääräisen" tulon.   

Vierailija
34/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä kokee helposti pidemmäksi kuin mitä oikeasti on. Jos siis joku toinen on täsmälleen yhtä pitkä, niin tuntuu, kuin itse olisi hieman pidempi. En ole varma, liittyykö se jollain tavalla näkökenttään vai onko se ennemminkin psykologinen juttu. 

Vierailija
35/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi? Itsellä äiti 164cm ja isä 184cm, oma pituus jotain 152cm.

Vierailija
36/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan 177 tai 178. Lukiossa mitattiin viimeksi ja oli muistaakseni jotain 178,8. Muistan ajatelleeni "älkää nyt viittikö, en mä nyt enää voi olla kasvanut". Päälle puoli senttiä oli siis tullut lisää, johtui kyllä varmaan ryhdin kohentumisesta.

Ei kauheasti minua pidempiä tai edes samanpituisia naisia tule vastaan. Olen tottunut myös olemaan monia miehiä pidempi. En kyllä hirveästi mieti toisten pituutta, paitsi taekwondotreeneissä kun pitää ottaa huomioon kokoero sparrikaveriin. :)

N27

Vierailija
37/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

145, ilmoitan 145. Miksi valehdella lun se näkyy kuitenkin heti?

Vierailija
38/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 182 cm nainen ja lupaan, etten ole koskaan harrastanut itseni pidemmäksi ilmoittamista :) Sen sijaan arvelisin, että noin 90% miehistä, jotka ilmoittavat olevansa 180 senttisiä, ovat alle sen. Minulla on kyllä tosi hyvä ryhti ja seison aina suorana, joten lysyttäjät vaikuttavat entistäkin lyhyemmiltä.

Vierailija
39/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi? Itsellä äiti 164cm ja isä 184cm, oma pituus jotain 152cm.

Niin, mun äiti on 160cm, isä 175cm, mun pikkuveli 180cm, pikkusisko äidin pituinen ja minä 145cm. Geenit ovat hassuja eivätkä ole vain vanhempien vaan jopa kaukaisempienkin sukulaisten peruja.

Vierailija
40/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahingossa valehdellut olevani 180 cm. Mutta nuoruusajoista itsetunto ja ryhti parantunut niin oikeasti olen 184 cm.

Kaikki pitkiä tyttöjä kummastelevat sukulaissetämiehet ja -naiset vois lähettää maata kiertävälle radalle. Heidän takiaan yritin koko nuoruuteni kyyristellä. Nyt sanon omille kauniille, pitkille tytöilleni miten upeita he ovat <3