Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijaako ihmiset pituutensa hieman pidemmäksi???

Vierailija
04.09.2017 |

Miten on?
Kuinka pitkä oikeasti olet ja mitä ilmoitat kysyttäessä? Tuntuu, että netissä lukiessa ollaan niin pitkiä, mutta tuolla oikeassa maailmassa se ei niin näytä olevan.

Itse olen 169 cm pitkä ja tuntuu, että suurin osa naisista (ystäväpiiri, lapsien äidit, kauppakeskuksissa kävellessä, tapahtumissa ollessa jne.) naiset ovat minua järjestään lyhyempiä. Jos ovat mua pitempiä, ovat selvästi poikkeus. Eli suurin osa lyhyempiä eli lyhyempiä kuin 169 cm. Loput saman mittaisia tai pitempiä. Käytän aina lättäniä kenkiä.

Paperilla olen kuitenkin normaalipituinen ja osun lähes suoraan suomalaisten naisten keskipituuteen (joka on 167 cm), silti ulos mennessäni koen olevani pitempi muita.
Ja moni mies on kanssani saman mittainen, tämän huomaa esim. kaupan jonossa. Eli 170 cm pitkiä miehiä on paljon.
On jopa mua lyhyempiä miehiä tullut viikottain vastaan.
Asun pk-seudulla.

Kuinka pitkä sinä olet ja mikä on oma kokemuksesi?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selkänikaman murtumisen jälkeen enää 158-senttinen. Aiemmin olin 162-senttinen. Ilmoitan tietenkin oikean pituuden. Pitäisin itseäni outona, jos en ilmoittaisi.

Vierailija
42/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen näyttää oikeaa pituuttaan pidemmältä, jos hänellä on pieni pää/kasvot. Silloin hänen mittasuhteensa ovat ikäänkuin "pidemmät" ihmisen mittasuhteet. Aasialaiset ovat tajunneet tämän ja pitävät tärkeänä kauneuskriteerinä kasvojen kokoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla jotain 153 cm pitkä? Äiti on sitten ollut joku 150 cm ja isä 156 cm?

Missä sinä valitsit oman pituutesi? Minäkin olisin mielelläni valinnut muutaman sentin lisää. Voisin oikeastaan käydä hakemassa pituutta hieman lisää heti, jos vain joku kertoisi mistä. Harmittaa olla esimerkiksi omaa isääni reilu kymmenen centtiä lyhyempi. - Onnekseni sentään ihan niin paljon lyhyempi en ole äitiäni.

Mutta mikä vielä mukavampaa on, että ainakin toistaiseksi voin kulkea omilla jaloillani, enkä esimerkiksi pyörätuolilla. Olisi myös ilahduttavaa, jos päässäni olisi pysynyt omat hiukset, koska kaljuuntumisenkin osa katsoo olevan kokonaan omaa syytäni, koska vanhempani ja kaikki sisarukseni ovat tuuhea hiuksisiaihan.  

Onneksi elämäni ei ole vain pituudestani saati hiuksistani kiinni. Jos ja kun joku saa tyydytystä minun pituuteni tai kuantaloni halveksumisesta niin mitäpä siinä sitten.

Itse toivon, että osaan ja kykenen niihin askareisiin ja töihin, joihin voin ja pystyn itse tarttumaan ja toimimaan, sen sijaan että hirveästi hukkaisin ylimääräsistä energiaa ja aikaa itse sääliin ja voivotteluun, niide asioiden osalta, joille en juurikaan voi mitään.

Epäilemättä suurimman halveksunnan ja pituudesta  ja kaljuuntumisestani nillittämisen olen kohdannut tällä palstalla.

Vierailija
44/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin julkkiksilla on usein +5cm egolisää listatuissa pituuksissaan!

Vierailija
45/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vahingossa valehdellut olevani 180 cm. Mutta nuoruusajoista itsetunto ja ryhti parantunut niin oikeasti olen 184 cm.

Kaikki pitkiä tyttöjä kummastelevat sukulaissetämiehet ja -naiset vois lähettää maata kiertävälle radalle. Heidän takiaan yritin koko nuoruuteni kyyristellä. Nyt sanon omille kauniille, pitkille tytöilleni miten upeita he ovat <3

Juuri näin minäkin teen!

T. Pitkien tyttöjen äiti

Vierailija
46/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm ja tuntuu että valtaosa olisi minun mittaisia, mutta töissä olen viime aikoina vähän tarkastellut asiaa ja todennut että nuoret naiset ovat pitempiä kuin minä, 20-30v.

Mittasinkin itseni töissä kun aloin miettiä, olenko lyhentynyt, mutta mitta oli pysynyt.

-Hoitsu 50v

Vierailija
47/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiossa 174,5cm ja ilmoitin 175cm. Nykyään, 31 vuotiaana, olen 177,5cm (muutama päivä sitten mitattu) ja en enää tiedä mitä ilmoittaa... Minulla epäillään akromegaliaa.

Vierailija
48/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

183cm ilmoitan,

kotimittauksessa olin 182.

Voi olla iän myötä pituus lähtenyt.

Kaupungilla olen aina päätä pitempi muita, nykyään nautin siitä,

nuorempana minua yritettiin saada häpeämään pituuttani.

Usein tulee vastaan minunpituisiani nuoria, kerran yksi nuori nainen kassajonossa oli selvästi minua pitempi, siitä tuli hyvä mieli, uusi pitkä sukupolvi on kasvamassa.

Miehet usein huijaavat pituutensa, ovat niin kilpailuhenkisiä.

N47

Vierailija
49/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukiossa 174,5cm ja ilmoitin 175cm. Nykyään, 31 vuotiaana, olen 177,5cm (muutama päivä sitten mitattu) ja en enää tiedä mitä ilmoittaa... Minulla epäillään akromegaliaa.

Ei kai noin lyhyellä sitä voi olla?

Vierailija
50/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperilla olen kuitenkin normaalipituinen ja osun lähes suoraan suomalaisten naisten keskipituuteen (joka on 167 cm), silti ulos mennessäni koen olevani pitempi muita.

Ja moni mies on kanssani saman mittainen, tämän huomaa esim. kaupan jonossa. Eli 170 cm pitkiä miehiä on paljon.

Finrisk 2012 tutkimuksen mukaan 25-74 vuotiaiden naisten keskipituus suomessa on 164.

Vierailija
51/51 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noin lyhyellä sitä voi olla?

Öö, olen naiseksi hyvinkin pitkä ja toiseksi akromegaliaa sairastava aikuinen ei yleensä kasva niinkään pituutta vaan jalat, kädet, leuka ja nenä kasvavat.