Äänestys tytön nimestä!
Äänestäkää mielestänne kivoin vaihtoehto tytölle etunimeksi.
(Tuleva Isoveikka on Nooa.)
Vaihtoehdot:
Matilda
Mimosa
Aava
Kiitos avusta!!!
Kommentit (36)
Tuo on mielestäni kivoin noista ja myös lähinnä samaa tyyliä kuin Nooa.
Aava on mielestäni varsin tylsä nimi ja Mimosa taas liian erikoinen.
Kiitos ja kiva kun jaksatte kommentoida. Itse kun noita nimiä pyörittelee mielessään koko ajan niin menee jo ihan sekasin...
Matilda on minun kestosuosikki,joten ehdottomasti se :) kaunis nimi!!
Matilda Aava Mimosa olisikin jo ihan kiva koko nimi :D
Mimosa on minusta " liian herkkä" nimi,en oikein pidä sen prinsessamaisuudesta ja herkkyydestä,menee liian vaaleanpunaiseksi hattaraksi,toiseksi tai kolmanneksi nimeksi se on kyllä ihan suloinen :)
Aava on kanssa kiva nimi,se sopisi myös Nooan siskolle,mutta koska ehdolla on myös iki-ihana Matilda,niin se menee kyllä Aavan ohi :)
Matilda on minustakin tosi oikein söpö ja perinteisen hyvä nimi.
Mimosasta minä en tykkää, tulee Japani ja geishat siitä mieleen.
Aavasta en myöskään tykkää (niinkuin vakipalstailijat varmaan jo tietävätkin!!), yhtään.
Mutta mutta. Aavasta tuli mieleen Eeva! :o) Ihana perinteinen kaunis ja naisellinen, kansainvälinenkin ja sopisi Nooan siskolle kuin pisama poskelle! :o)
Eeva Matilde?
Nooa ja Aava olisi minusta aivan ihana sisaruskaksikko. Mimosan tai Matildan voisi sitten käyttää siinä vaikkapa toisena nimenä.
alan kyllä kallistua Matildan tai Aavan kannalle! Vaikka Mimosassakin on sitä jotakin...
Aava sopisi minusta paremmin Nooan kanssa, mutta muuten tykkään ehkä enemmän Matildasta.
Eeva on minustakin nätti, mutta löytyy turhan monta tuttavapiiristä.
Mielelläni kuulen lisää mielipiteitä!!!
Jos kerran pitäisit Eevasta ... ja M-kirjaimella alkavista niin miten olisi...
Eevi
Eve
Mona/Moona
Miina
Maana
Pidän molemmista, Matildasta ja Aavasta, mutta Matilda ehkä voittaa. Se on ihana naisellinen nimi ja sopii hyvin Nooan sisarukselle. Aavakin kyllä sopisi, mutta silti äänestän Matildaa.
Eevi- kaverin lapsi juuri kastettiin Eeviksi
Eve- tämä on aika kiva! ... ei kyllä vedä silti vertoja Matildalle
Mona/Moona-Tästä pidän paljon, mutta sukulainen
Miina-ei, vanha tuttava
Maana- ei, kummallinen
Olen muuten huomannut pitäväni paljon M:llä alkavista nimistä...
Aavasta en niin kovasti tykää, mutta ehkä soinnullisesti paras Nooan kanssa ;o)!!
Minun ääneni saa kuitenkin Mimosa..Nooa ja Mimosa on ihana parivaljakko myös, vaikket sitä varmaan hakenutkaan, että pitä sointua yhteen ;o)!!
muutama m-ehdotus vielä:
Meea
Miisa
Miira
Mette
Mila
Miila
Maikki
Minttu
Manta
Mandi
Maisa
Olisihan se isoa plussaa jos nimi sopisi veikankin nimeen...
Pidin Miisasta ja Mandista. voisihan nämäkin vielä laittaa harkintaan... :)
olen aivan ihastunut tähän nimeen!!
Matildasta tulee mieleen ihana pieni nainen joka käy kahvittelemassa ja kantaa pientä käsilaukkupussukkaa. :)
Matilda-nimen ääntämys alkaa reippaasti, mutta suipentuu loppua kohden kuin punattu pieni suukkosuu. Tästä taiasta pidän juuri tässä nimessä.
...saa Matilda. Mimosa tosiaan hiukan lässynlässy aikuiselle, toisena nimenä kyllä hyvä. Aava taas jotenkin.. Ehkä liiankin samantyyppinen Nooan kanssa. Mulla ainakin mielikuva heti nooan arkista aavalla merellä.. :/
Hmm.. Mitäs pidät nimestä Mirje?
glemei
mutta itse emme sitä antaneet, koska kävimme miettimään onko Matilda hyvä nimi kun lapsi on esim. 16v, 25v, 40v? Nykymaailmassa tietysti eri asia, koska nimiä on niin monenmoisia. Mutta itse en ehkä tällä hetkellä haluaisi, että nimeni olisi Matilda (olen 28v). Minusta Matilda on ihana vauvan ja pienen lapsen nimi, samoin vanhemman ihmisen nimi. Mutta tämä vain minun mielipide :)
Noista minä antaisin ääneni Aavalle. Sitä nimeä mietimme myös omalle tyttärellemme. On kertakaikkisen kaunis!
Itse kannatan Aavaa, joka sopisi mielestäni hyvin veikan nimen kanssa.
Minimaissi
koska on tarpeeksi erilainen veikan kanssa.
Aava on myös kaunis, mutta Matilda on erilaisempi, joka siis on mielestäni plussaa.
Mimosa -nimestä en pidä yhtään. Liian prinsessamainen.
Miisa, Mandi, Matilda ja Aava, eikö?
Noista järjestys menisi näin:
1. Miisa -> kiva ja reipas, vähän erilainen, muttei kuitenkaan liian erilainen
2. Mandi -> vanha suomalainen naisennimi, ajaton ja harvinainen vaikkakin ihan kiva nimi.
3. Matilda -> hauska ja vekkuli nimi, nuoren tai vanhan naisen nimi, mutta mites käy keski-ikäiselle???
4. Aava -> pliisu, kuten jo aikaisemmin sanoin. tämän ainoa hyvä puoli ois se, että sointuisi hyvin veljen nimeen, mutta halutako, että teidän lapset ois Tiku ja Taku???...
Mikään noista M-nimistä ei ole kovinkaan samanlainen veljen nimen kanssa, mutta minusta tämä ei ole mitenkään paha asia. Jos joskus tulee lisää lapsia, niin ei ainakaan ole mitään sarjaa, jota pitää yrittää väkisellä jatkaa vaan voi taas valita ihan sen nimen, joka on itsestä kaunis ja sopii juuri sille lapselle.
olen miettinyt joskus omalle lapselle, mutta se tyssäsi siihen kun päätin pysyä almanakan nimissä, aivan ihania nimiä.
Matilda-nimestä en pidä ollenkaan, makuasia.
Mimosa on pienelle prinsessalle söpö nimi, mutta jotenkin turhan hempeä minusta nimeksi, jonka pitäisi kestää kantajansa kasvun... Tämä tietysti vain minun näkemykseni. =) Aava taas ei ole yhtään minun makuuni.
Eli ääni kauniille Matildalle.