Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätämuonan varaaminen

2017 SOTA ALKAA ?
04.09.2017 |

Mitä todennäköisimmin ydinsota alkaa nyt syksyllä niin oletteko jo hankkineet selviytymis ruuan ja lääketarpeet kotiinne ?

Kommentit (231)

Vierailija
1/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ei ole haittaa vaikka jotain oliskin ja 1000€ käteistä. Agrigaatti jne

Vierailija
2/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on kotivara aina. Paitsi vettä en säilö kun ei oo tilaa =( luotan siihen et varoitusaikaa on sen verran et ehtii pari saavia täyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ladannut koneelle Vauva-palstan sivuja kuutiokilometreittäin, joten selviän kyllä pahimman yli.

Lisäksi Lenin-patsaallani on aurinkolasit, ettei Hän häikästäydy pahimman sattuessa!

Vierailija
4/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. En tiedä sodista mutta vararuokaa pitäisi olla pakkasessa/kuivaruokana/säilykkeinä niin että pärjäisi muutaman viikon niillä jos tarpeen. 

Ja niistä on hyöty jos suuressa perheessä tulee vatsatauti/influenssa, joka innostuu kiertää jokaisen perheenjäsenen. 

Mutta tuntuu olevan monella aika huono ruokavalio, jääkaapissa lähinnä valo ja syödään joko raflassa tai haetaan jotain valmista kaupasta. Enkä sano että niissä on mitään huonoa vaan tuo on toimintana heikkoa kotitalouden huoltamista. 

Vierailija
5/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös Jodi tabletit. Viranomaiset antavat sitten määräyksen milloin niitä syödään.

Ne voivat pelastaa Lapsesi kun ydinsota alkaa

Vierailija
6/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin käydä hakemassa naapurin YH äidiltä sapuskat. Niinkuin tähänkin asti. Kai se on jotenkin varautunut. En tiiä. 

Vierailija
7/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uusi supilakki, joten odottelen ydintalvea rauhallisin mielin.

Vierailija
8/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasäilykkeet ovat hyviä. Tokmannilla oli lihasäilyke tarjouksessa. Myös pastaa eli makaroonia kaappiin.

Sellainen maks kuukauden setti löytyy heti. I am ready.

Vierailija
9/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanina minulla on kuivattuja härkäpapuja ja linssejä. Onko muita ehdotuksia ?

Vierailija
10/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just. En tiedä sodista mutta vararuokaa pitäisi olla pakkasessa/kuivaruokana/säilykkeinä niin että pärjäisi muutaman viikon niillä jos tarpeen. 

Kuule, kun sota alkaa, niin pakastimet on poissa pelistä aika äkkiä. Kuivamuonaa, säilykkeitä yms. pitäisi olla, sillä sähkönjakelu on taatusti hyvin ongelmallista. Ruoka pitää valmistaa nuotiolla/puuhellalla/kaasulla.. Maitojauhetta, kahvia, teetä, säilykkeitä, jauhoja, sokeria, suolaa jne..

Vierailija
11/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niistä on hyöty jos suuressa perheessä tulee vatsatauti/influenssa, joka innostuu kiertää jokaisen perheenjäsenen. 

Mutta tuntuu olevan monella aika huono ruokavalio, jääkaapissa lähinnä valo ja syödään joko raflassa tai haetaan jotain valmista kaupasta. Enkä sano että niissä on mitään huonoa vaan tuo on toimintana heikkoa kotitalouden huoltamista. 

Ja minkähän tuomiopäivän skenaarion takia kotona pitäisi olla parin viikon ruoat?

Vierailija
12/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RamboKutonen kirjoitti:

Lihasäilykkeet ovat hyviä. Tokmannilla oli lihasäilyke tarjouksessa. Myös pastaa eli makaroonia kaappiin.

Mitens makaronin valmistus ilman sähköhellaa on funtsittu?

Vierailija
13/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkapissani on tällä hetkellä kaksi inkivääriä, puoli pakettia voita ja 1 pullo sitruunamehua. Kuivakaapissa on kaakaojauhetta, teetä, sokeria, kaakaonibsejä, oliiviöljyä, kookosöljyä ja 1 pullo sitruunamehua. Huoneenlämmössä on 6 kpl kananmunia. Siinä minun hätävara.

Vierailija
14/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten tämä asia on joillekin niin vaikea käsitellä, että tästä ei yksinkertaisesti saa asiallista keskustelua aikaiseksi. Aina on ängettävä vitsailemaan ja vähättelemään näihin ketjuihin. Onko kyse jonkinlaisesta omien ongelmien kieltämisestä, nämä asiat pelottavat jostain syystä ja siksi asiaa yritetään vitsailla vähemmän pelottavaksi? Jos myöntää, että toisten jutuissa voi olla ihan järkevääkin ajatusta mukana, joutuu samalla myöntämään, että ne omat pelot voivat käydä toteen?

Minä en usko ydinsodan alkamiseen, mutta silti pidän kotivaraa erittäin järkevänä ja hyvänä asiana ja toivoisin, että siitä voisi keskustella asiallisesti järkevien ihmisten kesken. Suomen kansallinen suositus on vähintään 1-2 viikon kotivara, olisi mielenkiintoista kuulla, miten muut ovat tuon järjestäneet?

Vierailija
15/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RamboKutonen kirjoitti:

Mitens makaronin valmistus ilman sähköhellaa on funtsittu?

Eiköhän wikihowssa kerrota miten tehdään nuotio.

Vierailija
16/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

veggerijaana kirjoitti:

Vegaanina minulla on kuivattuja härkäpapuja ja linssejä. Onko muita ehdotuksia ?

Ilman sähköä niiden keittäminen on vaikeata, vai onko ne säilykkeenä?

Vierailija
17/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veggerijaana kirjoitti:

Ilman sähköä niiden keittäminen on vaikeata, vai onko ne säilykkeenä?

Sanoitkin niiden olevan kuivattuja, huomasin vasta nyt.

Vierailija
18/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivamuona varastoni

hernekeitto 4 purkkia, 

tomaattismurskaa 5 prk, 

Makaronia 5 pss

maitojauhe 2 pakettia (laktoositon)

Näkkileipää 2 pakettia

Kaurahiutale 2 pussia

nauta-sika säilyke 4 prk

3 x 10 litran kanisteria vettä varten, tulitikku puntti, ensiapulaukku (keskikokoinen) , taskulamppu

kahden henkilön talous (eläkeläisiä). Tavoitteena että pysymme hengissä n. 4 viikkoa kun esim. ydinsota tai muu vastaava on käynnissä.

Vierailija
19/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan usko ydinsotaan, mutta pienempien tenkkapoiden varalta pidän toki kotivaraa ruokineen, juomineen, tarvikkeineen, joditabletteineen...

Aggregaatti puuttuu toistaiseksi. Se pitää kyllä saada hommattua tässä joskus.

Kotivara on arjessakin erittäin mukava olla. Ei tarvitse juuri koskaan lähteä jonnekin ABC:lle hakemaan herkkuja tai muita elintarvikkeita, tai jos sairastuu tai väsyttää niin pärjää hyvin kotosalla.

Vierailija
20/231 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme siis kerrostalossa  ( Jalmari Vaan ) niin olen tehnyt metalli ämpäristä tulenteko keittimen. Tavallaan grillin siis.

Polttopuut otamme keittiön puisista kalusteista. Ostetaan sitten uudet kun sota tmv. on ohi ( Toivotaan että ei tarvitse )

Muistakaa että kriisiaikana elämä muuttuu selviytymiseksi ja hengissä pysymiseksi. Kukaan ei tule sinua auttamaan välttämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi