Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehtosopimus

Vierailija
04.09.2017 |

Onko mitään syytä, etteikö aivan perusmuotoista avioehtosopimusta pysty normijärjellä varustetut ihmiset itse laatimaan ja rekisteröimään? Täytyykö aina kääntyä juristin puoleen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/7 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin, tai siis minä tein, ihan itse avioehto avioeron varalta. Kelpasi maistraattiin, joten kait se sitten on tehty oikein. Meillä on kaikki omaisuus hankittu yhdessä ja kummankin vanhemmat oli elossa siinä vaiheessa, joten tilanne oli kaikinpuolin simppeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näitä erilaisia sopimuksia voisi tehdä ihan kuka tahansa, niin juristien vuosikausien yliopistokoulutus taitaa olla ihan turhaa? Näin ei kuitenkaan ole. Näihin sopimuskonepalveluihin on syytä suhtautua suurella varauksella. Jokainen saa tietysti tehdä minkälaisen sopimuksen haluaa, mutta sitten KUN joku asia myöhemmin ilmenee olevan pahasti pielessä, on turha itkeä.

Sopimusmalleja sisältäviä kirjoja on iät ja ajat  ollut saatavilla mm. kirjastoista. Sopimuskoneet tuovat nämä asiakirjamallit nyt digiaikaan, mutta ei kenestäkään tule juristia tai edes pätevän asiakirjan laatijaa, vaikka hän saisikin jonkun asiakirjamallin tai sitä vastaavan alustan käyttöönsä. Olennaista on tietää mitä kirjoittaa, kenelle kirjoittaa ja vastaavasti mitä ei kirjoita.

Juridisessa asiakirjassa on tärkeintä sen sisältö ja kieliasu. Näitä ei voi kone laatia. Jokainen tapaus on ainutlaatuinen omine ominaispiirteineen. Kaikki mikä tuntuu olevan kovin helppoa, ei välttämättä sitä ole.

Vierailija
4/7 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä menisin juristille tekemään tommosen sopimuksen.

Vierailija
5/7 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin, tai siis minä tein, ihan itse avioehto avioeron varalta. Kelpasi maistraattiin, joten kait se sitten on tehty oikein. Meillä on kaikki omaisuus hankittu yhdessä ja kummankin vanhemmat oli elossa siinä vaiheessa, joten tilanne oli kaikinpuolin simppeli.

Maistraatti ei mitenkään tarkista sopimuksia, virheet tulevat esiin vasta siinä tilanteessa kun sopimusta tarvitaan.

Vierailija
6/7 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se sika mies pellolle jos röyhkenee alkaa ehdottelemaan avioehtosopimusta. Uusia miehiä on kyllä jonoksi asti.

Vierailija
7/7 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Oikotien Sopimuskonehan on tosi fiksu. Siellä on ilmaiseksi mitä tahansa erilaisia sopimuksia, valtakirjat, lahjakirjat, kauppakirjat ym. Tein tuolla kauppakirjan ja oli tosi näppärä. Siinä on sähköinen allekirjoituskin ja yksityishenkilöille ilmainen. Oli arkistoitunutkin itsestään!  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme