Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieroitus Zopinox nukahtamislääkkeestä, unettomuus

Vierailija
03.09.2017 |

Vierottaudun Zopinoxista 4 vuoden käytön jälkeen, käytän enää 1/4:aa ja en saa nukuttua. Useina öinä nukun kaksi tuntia. Olo on kuin jyrän alle jäänyt huonounisten öiden jälkeen ja elämänhalu aika nollissa. En saa yöllä nukahdettua ja nukuttua kuin lääkkeellä, ja päivisin en saa nukahdettua ollenkaan joten kahden yön yöunillakin kidun iltaan asti. En edes aiemmin tiennyt, että näinkin vähillä unilla ihminen voi pärjätä. Tietenkin aika huonostihan sitä pärjää ja on tokkurainen olo.

Kokemuksia? Palautuiko unet lääkkeen jälkeen?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini.

Zopinoxista koukkuun vai?

Sitten sulla on narkkigeeni ja jäät koukkuun ihan mihinkä vaan....

Kannattais lopettaa kaikkien kolmioiden vetäminen ja viinan.

Rööki on sitten seuraava koukuttaja.

Oletkos itse kokeillut lopettaa unilääkkeet vuosien käytön jälkeen? Kysyn vaan! Muuten en olisi koukussa mutta en saa nukahdettua ilman lääkettä.

En käytä alkoholia, en käytä muita kolmiolääkkeitä enkä tupakoi ollenkaan.

Mä otin stellaa 10 mg joka ilta 8 vuotta. Sitten lääkärit alkoi tämän ei saisi käyttää tuollaista ja tyrkyttivät mirtsaa ja ketopriiniä. Kokeilin molempia ja totesin paskoiksi. Lopulta meni hermot ja jätin nukahtamislääkkeen kokonaan pois kun sen uusiminen meni niin vaikeaksi. Melkein vuoden olin kokonaan ilman enkä kokenut mitään viekkareita.

Alkuperäinen ongelma vaan vaati nielemään ylpeyden ja hakemaan uudestaan apua. Nyt käytän stelloja harvoin ja valvon paljon.

Vierailija
22/36 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini.

Zopinoxista koukkuun vai?

Sitten sulla on narkkigeeni ja jäät koukkuun ihan mihinkä vaan....

Kannattais lopettaa kaikkien kolmioiden vetäminen ja viinan.

Rööki on sitten seuraava koukuttaja.

Oletkos itse kokeillut lopettaa unilääkkeet vuosien käytön jälkeen? Kysyn vaan! Muuten en olisi koukussa mutta en saa nukahdettua ilman lääkettä.

En käytä alkoholia, en käytä muita kolmiolääkkeitä enkä tupakoi ollenkaan.

Sitä kutsutaan pieniannosriippuvuudeksi.

?

Pieniannosriippuvuus tarkoittaa riippuvuutta lääkkeestä tavanomaisia hoitoannoksia käyttäen.

Toisin sanoen lääke auttaa ja antaa hyvän hoitovasteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tyyppi, joka on syönyt monia lääkkeitä ja käyttänyt myös kokaiinia. En ole jäänyt perinteisellä tavalla koukkuun mihinkään aineeseen, en huumeisiin, en viinaan, en mihinkään tiettyyn lääkkeeseen. Myös masennuslääkkeitä olen lopettanut kuin seinään, enkä ole huomannut mitään.

Mut en saa nukuttua ilman lääkkeitä. Niinpä syön vuoroviikoin esim. Zopinoxia, sit vaihdan Mirtazapiiniin, sit otan Diapamia viikon, Ketipinoria viikon. Mirtazapiinia syön pisimpiä pätkiä, koska se kait vähiten koukuttaa. Mut ei mulla siis ole Zopinoxeista ja vastaavista, tai pameista tullut ikinä vierotusoireita sen viikon käytön jälkeen. Mulla pitää vaan olla joku nukahtamislääke aina. Tenoxiakin oon käyttänyt, mutta sitä vähän varon, sitä yleensä vaan silloin tällöin.

Olen siis koukussa nukahtamista helpottavin aineisiin, mutten mihinkään tiettyyn aineeseen. Enkä osaa sanoa, onko fyysinen vai henkinen koukku. Se, että joku tarvitsee nukahtamislääkkeitä, ei tarkoita, että hänellä olisi riippuvuusgeeni, joka johtaisi kaikenlaisiin koukuttumisiin. Uskokaa mua, mulla olisi ollut tilaisuus jäädä koukkuun kokaiiniin ja pameihin (siis päiväsaikaan tapahtuva käyttö) mut ei tullut.

Vierailija
24/36 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zopinox on lempi lääkkeeni

Vierailija
25/36 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän päihdelinkissä. Monella ollut hankaluuksia lopettaa. Onnistut kyllä:)

Vierailija
26/36 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vuosia tsolpideemia 10mg annoksella, toleranssi ei ole noussut ja nukun hyvin. Tai nukuin. Nykyään lääkäri painostaa lopettamaan ja tyrkyttää tilalle muita lääkkeitä. Mirtazapin ja ketipinor on kokeiltu jo aiemmin, ei enää ikinä kumpaakaan. Melatoniini ei auta, kokeiltu on.

Vierailija
27/36 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse joskus vierottautunut Opamoxista, jota käytin lähinnä iltaisin kun seuraavana aamuna täytyi nousta aikaisin. Oisinko pari vuotta vetänyt suht säännöllisesti.

Ekat yöt oli täyttä helvettiä, ei mitään mahdollisuutta että olis töissä kestänyt.

Olisi hyvä jos saisi vieroitukseen pari viikkoa vapaata ainakin. Tärkeintä olisi olla stressaantumatta unensaannista. Kello pois näkyviltä! Jos uni ei tule, niin otat vaan rauhallisesti, koeta luottaa siihen että pärjäät.

Tänä vuonna olen joutunut turvautumaan unilääkkeeseen ehkä neljä kertaa. Muuten iltaisin magnesium, B-vitamiini, melatoniini, 5 HTP ja gaba. Ainakin yhdessä toimivat, en osaa eritellä mikä olisi tehokkain.

Lisää nyt ainakin tuju annos magnesiumsitraattia ja B-vitamiinia (molemmat rauhoittavat hermostoa, magnesium on mieto lihasrelaksantti), eikö lääkäri ole antanut sulle melatoniinia?

Tsemppiä!

Vierailija
28/36 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse joskus vierottautunut Opamoxista, jota käytin lähinnä iltaisin kun seuraavana aamuna täytyi nousta aikaisin. Oisinko pari vuotta vetänyt suht säännöllisesti.

Ekat yöt oli täyttä helvettiä, ei mitään mahdollisuutta että olis töissä kestänyt.

Olisi hyvä jos saisi vieroitukseen pari viikkoa vapaata ainakin. Tärkeintä olisi olla stressaantumatta unensaannista. Kello pois näkyviltä! Jos uni ei tule, niin otat vaan rauhallisesti, koeta luottaa siihen että pärjäät.

Tänä vuonna olen joutunut turvautumaan unilääkkeeseen ehkä neljä kertaa. Muuten iltaisin magnesium, B-vitamiini, melatoniini, 5 HTP ja gaba. Ainakin yhdessä toimivat, en osaa eritellä mikä olisi tehokkain.

Lisää nyt ainakin tuju annos magnesiumsitraattia ja B-vitamiinia (molemmat rauhoittavat hermostoa, magnesium on mieto lihasrelaksantti), eikö lääkäri ole antanut sulle melatoniinia?

Tsemppiä!

Gaba ei edes ylitä veriaivoestettä. Luuletko että bentsoja edes käytettäisiin jos gaba lisääntyy aivoissa syömällä sitä purkista? Lisäksi magnesiumin unta edistävä vaikutus EI perustu lihaksistoon vaan sen keskushermostoa rauhottavaan, glutamaattia vaimentavaan ja bentsodiatsepiinireseptepreihin vaikuttavaan vaikutukseen.

Vierailija
29/36 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/36 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan unilääkkeen lopetukseen mahdollista saada sairaslomaa? Itsekin olen jokusen vuoden käyttänyt joko imovanea tai jotain bentsoa mutta lopettamiseen ei näytä olevan mahdollisuuksia.

Karkolla eli päihdepalvelusäätiöllä vieroitetaan myös lääkkeistä, eiköhän sieltä sairaslomaa kirjoiteta.

Vierailija
31/36 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei Zopinoxit vaikuta, päinvastoin ne piristää. Kyse voi olla psygolokisestakin asiasta.

Vierailija
32/36 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää menetä tehonsa pitkäaikaiskäytössä. Kai sä nyt ohjeen mukaan olet käyttänyt vain kolmena yönä viikossa?

Vierailija
33/36 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei Zopinoxit vaikuta, päinvastoin ne piristää. Kyse voi olla psygolokisestakin asiasta.

Paradoksaalinen vaikutus kai. Minulla sama, ja olen käyttänyt zopiklonia opamoxin kanssa PÄIVÄLLÄ. Nyt menossa vieroitus. Kummallisia oireita, raajat puutuvat, närästää, mutta yritän sinnitellä.

Vierailija
34/36 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on jos lopettaa Imovanen ja ottaa vian silloin pikku murusen lyhytvaik Stilnoctia ellei nukahda ja melatoniinia....?

Vierailija
35/36 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri kolmatta yötä ilman Zopinoxia. Pakko olla ilman kun alkaa tolet nousemaan ni ei auta enää nekään.

Kyllä käy kateeksi ihmiset jotka laittaa silmät kiinni ja kuorsaus alkaa.

Ja kyllä... Harrastan liikuntaa ja käyn töissä. Ehkä ADHD voi olla mutta koska ikää alkaa olla jo yli 40v, en ala sitä enää tutkituttamaan, mutta perillisillä sitä kyllä on.

Vierailija
36/36 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtzapin mulla pitää unessa. Ei auta nuhatamisessa. Aiheutti CK nousu. Lihaskivut ja krampit tosi kovat ,jos käyttää vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi