Vieroitus Zopinox nukahtamislääkkeestä, unettomuus
Vierottaudun Zopinoxista 4 vuoden käytön jälkeen, käytän enää 1/4:aa ja en saa nukuttua. Useina öinä nukun kaksi tuntia. Olo on kuin jyrän alle jäänyt huonounisten öiden jälkeen ja elämänhalu aika nollissa. En saa yöllä nukahdettua ja nukuttua kuin lääkkeellä, ja päivisin en saa nukahdettua ollenkaan joten kahden yön yöunillakin kidun iltaan asti. En edes aiemmin tiennyt, että näinkin vähillä unilla ihminen voi pärjätä. Tietenkin aika huonostihan sitä pärjää ja on tokkurainen olo.
Kokemuksia? Palautuiko unet lääkkeen jälkeen?
Kommentit (36)
Melatoniini.
Zopinoxista koukkuun vai?
Sitten sulla on narkkigeeni ja jäät koukkuun ihan mihinkä vaan....
Kannattais lopettaa kaikkien kolmioiden vetäminen ja viinan.
Rööki on sitten seuraava koukuttaja.
Väh. 10 Mg melatoniinia hyvissä ajoin.
Pyydä Atarax. Väsyttävä allergialääke, jota voi käyttää unettomuuteen, 1 tabletti illalla riittää. Toimii mulla parhaiten (kokeiltu on kaikki mahdolliset nukahtamis ja masennuslääkkeet tätä ennen)
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini.
Zopinoxista koukkuun vai?Sitten sulla on narkkigeeni ja jäät koukkuun ihan mihinkä vaan....
Rööki on sitten seuraava koukuttaja.
Oletkos itse kokeillut lopettaa unilääkkeet vuosien käytön jälkeen? Kysyn vaan! Muuten en olisi koukussa mutta en saa nukahdettua ilman lääkettä.
En käytä alkoholia, en käytä muita kolmiolääkkeitä enkä tupakoi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole aikas paljon?! Kannattaa kokeilla pienellä annoksella, toimiiko. Jossain luki, että isommista ei enemmän hyötyä, mutta haittavaikutuksia voi olla jättiannoksista.
Onkohan unilääkkeen lopetukseen mahdollista saada sairaslomaa? Itsekin olen jokusen vuoden käyttänyt joko imovanea tai jotain bentsoa mutta lopettamiseen ei näytä olevan mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan unilääkkeen lopetukseen mahdollista saada sairaslomaa? Itsekin olen jokusen vuoden käyttänyt joko imovanea tai jotain bentsoa mutta lopettamiseen ei näytä olevan mahdollisuuksia.
Yritin töissä sinnitellä vähennyksen ajan, mutta eihän siitä sitten tullut mitään. Olen itse nyt sairaslomalla masennus diagnoosilla. Käyttäessäni lääkettä olin töissä. En tiedä olisinko halunnut purkaa Zopinoxin pois, mutta lääkäri sitä ehdotti (enemmän kylläkin voisi sanoa että painosti kun olen niin nuorehkokin että ei kai sitä unilääkkeitä). En ala kokeilla uusia lääkkeitä, kun en ole päässyt edellisestäkään eroon. Eikä huvittaisi siirtyä seuraavaan, kun yhdestä päästy vaivan avulla irti vaan odotella tulisiko luonnollinen uni takaisin. Olen kokeillut jotain unettomuuteen monta vuotta sitten huonolla kokemuksella. Sittemmin ehdotettu Ataraxia ja doksapiinia. Ja masennukseen jotain. En ole masentunut jos nukun jonain päivänä hyvin! Jos tämä unettomuus tästä menee vielä kauheammaksi en tiedä sitten. Aika sieltä mistä aurinko ei paista on unettoman elämä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin töissä sinnitellä vähennyksen ajan, mutta eihän siitä sitten tullut mitään. Olen itse nyt sairaslomalla masennus diagnoosilla. Käyttäessäni lääkettä olin töissä. En tiedä olisinko halunnut purkaa Zopinoxin pois, mutta lääkäri sitä ehdotti (enemmän kylläkin voisi sanoa että painosti kun olen niin nuorehkokin että ei kai sitä unilääkkeitä). En ala kokeilla uusia lääkkeitä, kun en ole päässyt edellisestäkään eroon. Eikä huvittaisi siirtyä seuraavaan, kun yhdestä päästy vaivan avulla irti vaan odotella tulisiko luonnollinen uni takaisin. Olen kokeillut jotain unettomuuteen monta vuotta sitten huonolla kokemuksella. Sittemmin ehdotettu Ataraxia ja doksapiinia. Ja masennukseen jotain. En ole masentunut jos nukun jonain päivänä hyvin! Jos tämä unettomuus tästä menee vielä kauheammaksi en tiedä sitten. Aika sieltä mistä aurinko ei paista on unettoman elämä. Ap
*Doksepiinia siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä mirtazapiinia, olen ite nukkunut sillä hyvin. Ja kärsin itse aika vaikeasta unettomuudesta. Ei aiheuta riippuvuutta, auttaa masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten se vasta tokkurainen olo onkin. Jos ihminen ei nuku 1-2 mg melatoniinilla, niin ei se nuku sitten isommallakaan määrällä.
Hei, ap! Oletko kokeillut ihmetabua nimeltä magnesium? Mene apteekkiin
/luontaistuotekauppaan ja pyydä magnesiumia. Ohjeessa on että 1 tabletti, mutta itse otan 2-3. Lääkäreiden mukaan pienestä yliannostelusta ei haittaa. Tosin magnesiumoksidi saattaa aiheuttaa löysää vatsaa. Magnesiumsitraatti itselläni ei aiheutata vatsan löystymistä. Magnesiumia on siis eri muotoista. Kyllä ne apoteekissa tietää.
Oikeesti. Halpa kokeilu, ei jää koukkuun. Ainoastaan ihmettelee, että uni tulee. Perustuu magnesiumin lihaksia rentouttavaan ominaisuuteen. Se on kumma juttu että kun päässä kiristää, lihakset kiristyy ja kun lihakset rentoutuu, päässäkin rauhoittuu.
Oikeesti 2: nukahtamislääkkeistä on todella työlästä vieroittatua.. Vieroitusoireet saattavat keskeyttää lopetusaikeet. Vähennä nukahtamislääkkeen annostusta todella hitaasti pitkän ajan kuluessa, niin onnistuu paremmin.
Oikeesti 3: vaikka vieroitus on työlästä, se vaiva kannattaa nähdä. Tutkimustenkin mukaan pitkäaikainen nukahtamislääkkeiden käyttö vaikuttaa muistiin ja kognitiivisiin kykyihin.
Jos haluat kokeilla, magnesiumin ja e-epan sanotaan vaikuttavan myös masennukseen. B-vitamiini olisi hyvänä tukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini.
Zopinoxista koukkuun vai?Sitten sulla on narkkigeeni ja jäät koukkuun ihan mihinkä vaan....
Rööki on sitten seuraava koukuttaja.Oletkos itse kokeillut lopettaa unilääkkeet vuosien käytön jälkeen? Kysyn vaan! Muuten en olisi koukussa mutta en saa nukahdettua ilman lääkettä.
Sitä kutsutaan pieniannosriippuvuudeksi.
Totta monet nukkuu hyvin melatoniinilla,minä en.Lääkärini on määränyt muita korvaavia lääkkeitä nyt nukun Tenoxin puolikkaalla hyvin koko yön ongelma oli aioinaan lyhyet unet.Ajattelin kokeilla myös melatoniinia lisäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini.
Rööki on sitten seuraava koukuttaja.Oletkos itse kokeillut lopettaa unilääkkeet vuosien käytön jälkeen? Kysyn vaan! Muuten en olisi koukussa mutta en saa nukahdettua ilman lääkettä.
?
Olen kokeillut melatoniinia maksimissaan 3 mg. Vähän ehkä alkaa haukotuttaa, mutta en minä sillä nuku sen paremmin ja nukahdan vasta Zopinoxilla. Käytän e-epaa ja D vitamiinitabletin otan päivittäin. Syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa sen verran, kun huonojen yöunien jälkeen jaksaa. Vaikka haluaisinkin liikkua enemmän, eivät yöunet ole sillä ainakaan parantuneet, kun rupesin enemmän liikkumaan. Kahvia en juo enkä muutenkaan kuluta kofeiinipitoisia juomia.
Voisin kokeilla magnesiumia nyt ensihätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini.
?
Pieniannosriippuvuus tarkoittaa riippuvuutta lääkkeestä tavanomaisia hoitoannoksia käyttäen.
Mä jätin nukahtamislääkkeen (stella tai stilnoc) ottamalla harvemmin. Söin niitä monta vuotta ja 10 mg riitti ettei koskaan tarvinut nostaa annosta. Monta unetonta yötä siinä oli kun vähensi lääkettä. Perusongelma on vieläkin ettei saa nukahdettua. Se reseptin uusiminen meni niin vaikeaksi että siksi lopetin nukahtamislääkkeen käytön.
Menossa oxaminista ja zopinoxista vieroitus.
Kyllästyin sumuiseen oloon.
Ei ole oireetonta, muttei ihan kamalaakaan.
Vp ja syke nousee, tärinää, ahdistuskohtauksia, unettomuutta. Kaikki helpottuvat pienellä määrällä lääkettä, mistä tietää olevansa koukussa.
Ox. tole syntyy parissa viikossa. Zop ei ole niin paha.
Näiden kanssa kannattaa olla todella varovainen.
Hirvein olo tulee, kun ottaa unilääkettä eikä silti nuku.
Itsellä on toleranssi kasvanut Zopinoxiin en saa unta puolikkaalla enkä yhdellä.
Pitää ottaa yleensä 3tablettia että auttaa.
Kyllä palautui, aluksi oli hankalaa. Meni pari kuukautta että unet palasi samanlaisiksi kuin lääkkeellä. Itsellä Imovane jota käytin 6v. Ei ikinä enää unilääkkeitä...