Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epävarmuus ja itseinho ennen kuukautisia

Vierailija
03.09.2017 |

Ihan kamalaa. Aloitin koulun perjantaina ja olo täysin epävarma. Tunsin itseni maailman surkeimmaksi ihmiseksi, enkä osannut ollenkaan peittää oloani, jopa puhuin epävarmuudestani. Mietin jo että olen sekoamassa, kunnes tajusin että pirun kuukautiset!! Niiden pitäisi alkaa ihan minä hetkenä hyvänsä. Niin huono tuuri, että ne alkaa juuri nyt kun koulukin alkoi. Itsetunto maassa ei ole kiva tutustua kehenkään :( miten ihmeessä korjaan huonon ensivaikutelman minusta?

onko muillakin tämmöisiä oloja ennen menkkoja? Ja mikä näihin auttaisi? Itselläni nyt kuparikierukka koska olen herkkä hormoneille..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko todella ainoa :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hormonaalista ehkäisyä, mutta ihan sama mulla ennen menkkoja. Normaalia lienee.. Se onneksi menee aina ohi, tosin toistuu kuukausittain.

Vierailija
4/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on! tasan viikko ennen kuin kuukautiset alkavat koen itseni yhtäkkiä lihavaksi (osuttain totta turvotuksen vuoksi), rumaksi, tyhmäksi ja koen tavallisesti melko pienet vastoinkäymiset potenssiin kymmeneen, joka aiheuttaa varsinkin iltaa kohden 'räjähtelyitä'... Osaan onneksi säädellä näitä oloja, mutta uuvuttavaahan se on. Ja tuntuu, että nämä olit tulevat nyt kun olen yli 40, vieläkin aikaisemmin.

Ainakin jonkin verran olen saanut apua eräästä sahramituotteesta. Epätoivo ja negatiivisuus on jonkin verran lieventynyt.

Vierailija
5/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä syödä mahdollisimman terveellisesti, ulkoile, kevyt liikunta saattaa auttaa. Vältä alkoholia.

Vierailija
6/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös, tosin alkanut vasta nyt kun lähestyn neljääkymppiä. Osaan nykyään tunnistaa milloin nämä tunteet johtuvat hormoneista ja ikään kuin eristän ne itsestäni ajattelemalla, että ne eivät kerro siitä, millainen olen tai miten olen käyttäytynyt tai mitä muut ajattelevat minusta, vaan ihan vaan estrogeenin ja progesteronin puutteesta. Ja pakotan itseni käyttäytymään normaalisti vaikka hammasta purren niiden muutamien päivien läpi.

Kerran oli niin pahat oireet että tämä ei onnistunut vaan jouduin ihan hirveän tyhjyyden ja merkityksettömyyden valtaan, en pystynyt tsemppaamaan itseäni sieltä ylös ja se oli ihan hirveää. Myöhemmin tajusin että jostain syystä en ovuloinut siinä kierrossa lainkaan, todennäköisesti stressin ja ylirasityksen takia, mikä varmaan pisti hormonit ekstrasekaisin.

Vierailija
7/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It's called pms!

B6-vitamiini auttaa minua. 50-100 mg pahoina päivinä. Jos on vaikeat oireet, gyne voi kirjoittaa jopa parina päivänä kuukaudessa otattavan masennuslääkkeen. Mut muuten kannattaa yrittää vain muistaa noina päivinä, että et oikeasti ole maailman paskin ihminen, vaan kyse on hormonuen tekemistä tempuista. Nuo olot vaan sinnitellään läpi. Kannattaa olla itselleen armollinen noina päivinä: esim. liikuntaa, lepoa, vaikka elokuvien tuojottamista ja ystävien seuraa.

Vierailija
8/9 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko jaydess hormonikierukasta olla pms oireille apua? onko joku kokeillut?

Vierailija
9/9 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mut edelleen aiheellinen.  Mikä siinä on et ennen menkkoja tajuton itseinho iskee ja kaikki mitä tekee niin menee pieleen ja on maailman osaamattomin ihminen. 🤦🏼🤔

N32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi