Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatanko olla tyhmä, vaikka olen kaksi yliopistotutkintoa suorittanut?

Vierailija
03.09.2017 |

Olen siis tuplamaisteri, mutta tunnen itseni tyhmäksi. Onko se siis mahdollista?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen ihan keskimääräisen älykäs lukee maisteriksi ihan ilman suurempia haasteita.

Jos on hieman keskimääräistä tyhmempi, mutta ahkera ja työtäpelkäämätön niin varmasti onnistuu silloin myös. Tuskin huippuluokan arvosanoin menestyy, mutta pääsee läpi. Sehän riittää, että on se koko koulun kaikista surkein joka nippanappa pääsee vielä läpi kokeista. Jos kovalla työllä onnistuu pääsemään tähän niin silloin valmistuu maisteriksi.

Jos onnistuu saamaan yhden tutkinnon läpi niin ei vaadi sen suurempaa lahjakkuutta onnistua siinä myös toisen kerran. Aina vain parempi jos toinen tutkinto on samantyyppistä alaa. Aikaa se vaatii, ei älyä.

Tältä pohjalta sanoisin, että kyllä. On mahdollista olla tyhmä tuplamaisteri.

Vierailija
22/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, että vaikka olisi lukenut/koulutettu, tekee silti tämäntyyppisiä ajatusvirheitä:

"Tunnen asian X läpikotaisin, sen vuoksi olen kykenevä kommentoimaan myös asiaa Y, vaikka en tiedäkään siitä mitään."

"Olen opiskellut asiaa X pitkälle, ja tiedän, että siihen liittyy paljon tietoa ja syy-seuraus -suhteita. Silti asiassa Y riittää tiedoksi ja perusteluksi vain oma kokemukseni."

Nuo siis itseäni jaksavat aina yllättää, kun kyseessä on muuten ihan fiksun oloinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen olet.

Vierailija
24/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kai ihan normiälykäs, mutta pidän itseäni liian tyhmänä yliopistoon. Ehkä siis olenkin vähän tyhmä, sillä en tunnu pääsevän eroon oletuksesta, että yliopistoissa pärjää vain älykkäät ja, jos ei ole älykäs, niin ei ole edes oikeutta mennä sinne muiden aikaa ja yhteiskunnan rahoja tuhlaamaan. :/

Yliopisto on silkkaa puppua. Luet 3-5 tenttikirjaa, tentit ne ja saat suorituksen. Täyttä ulkoa lukemista.

Haluaisin nähdä miten tuo ulkoa lukeminen toimii esim. matikan tenteissä

Olethan opetellut matematiikan säännöt ja kaavat.

Ei niitä tarvitse opetella. Kaavat voi ja pitää aina tarkastaa jostain.

Ah lukio. Aika, jolloin uskoin vielä siihen että opiskelu kannattaa. Sitten hokasin, että matematiikan opiskelu oli sitä, että ostetaan maol, kopioidaan kaava ja lasketaan loput laskimella. Ei siinä paljoa älliä tarvinnut.

Sääliksi kävi niitä, joilla ei maolia ollut.