Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vialla, kun mulle ei meinaa kelvata oikein mikään asunto?

Vierailija
03.09.2017 |

Olen löytänyt pari ihan hyvää, mutta aina on joku vika: ei parveketta, rumat tapetit tms. Nykyinen kotikaan ei ole mikään hienoin eikä todellakaan käytännöllisin, joskin sijainti on mitä parhain. Mitä tehdä?
Tuntuu, että turhaan mä siellä asuntonäytöissä juoksen, jos en osaa priorisoida asioitani siten että kämpän valinta onnistuisi.
Mulla on yksi lapsi joten kärsin tästä, koska valitsemattomuus vaikuttaa myös häneen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla päässä tietty kuva ihanneasunnostasi. Parvekkeen puuttuminen on minulle iso miinus, mutta tapetit voi aina vaihtaa. Sijaintia ei voi muuttaa, mutta melkein kaiken muun voi. Et tosin kertonut, onko kyseessä omistus- vai vuokra-asunto.

Vierailija
2/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Asunnot ovat niin kalliitakin, että haluaa vaihtaa parempaan eikä menettelevään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika voi olla hyvin arkinen, kuten hinta, mutta esitän silti sinulle yhden kysymyksen?

Millainen oli oma lapsuutesi? Jouduitko muuttamaan usein? Oliko sinulla lämmin ja oikea "koti"?

Sanotaan, ettäihmiset, jotka ovat juurettomia, eivät ole tyytyväisiä missään. He etsivät koko elämänsä kotia eri taloista. Koti löytyy kuitenkin ihmisen sisältä.

Vierailija
4/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa ja vaihda tapetit. Kysy minkäkokoista remppaa on mahdollista tehdä. Muuta mieleiseksesi

Vierailija
5/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika voi olla hyvin arkinen, kuten hinta, mutta esitän silti sinulle yhden kysymyksen?

Millainen oli oma lapsuutesi? Jouduitko muuttamaan usein? Oliko sinulla lämmin ja oikea "koti"?

Sanotaan, ettäihmiset, jotka ovat juurettomia, eivät ole tyytyväisiä missään. He etsivät koko elämänsä kotia eri taloista. Koti löytyy kuitenkin ihmisen sisältä.

Lapsuuteni asuin maalaistalossa, en joutunut muuttamaan koskaan. Koti oli kotoisa ja oikean tuntuinen. Olen miettinyt, että ehkä haluaisin asua maaseudulla nyt aikuiseksi tultuani ja siksi en nyt enää sopeudu... Raha- ja elämäntilanne ei kuitenkaan anna ihan myöten muuttaa maaseudulle. Ap

Vierailija
6/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet omistusasuntoa hakemassa niin ainakin minulla on aina ollut kriteerinä pohja, sijainti ja remontit (tulevat ja tehdyt). Pintamateriaalit voi aina vaihtaa mieleisekseen kohtuu pienellä rahalla ja vaivalla.

Vierailija
7/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaa ja vaihda tapetit. Kysy minkäkokoista remppaa on mahdollista tehdä. Muuta mieleiseksesi

Siitä rumat tapetit -asunnosta en jotenkin kehdannut ainakaan vielä kysyä, koska tapetit oli siistit ja melko uudet. Lisäksi en tiedä, jos muutettaisiin pois ehkä omistusasuntoon tai jonnekin jo vuoden päästä, tuntuisi törkeältä vaihtaa ne tapetit vain hetken vuoksi.

Vierailija
8/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet omistusasuntoa hakemassa niin ainakin minulla on aina ollut kriteerinä pohja, sijainti ja remontit (tulevat ja tehdyt). Pintamateriaalit voi aina vaihtaa mieleisekseen kohtuu pienellä rahalla ja vaivalla.

Olen siis etsimässä vuokra-asuntoa ja ehkä ei niin pitkäksi aikaa. Ap

Vierailija
9/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet etsinyt asuntoa vasta vähän aikaa eikä päätöksellä ole kiirettä, niin jatka etsimistä. Mun mielestä ei kannata ostaa asuntoa, josta ei tykkää, oli syy mikä tahansa. Toki tapetit voi vaihtaa yms, mutta uskon, että jos asunto olisi oikeasti mieleinen, niin silloin tapetit eivät olisi este. Mulla itsellä on ollut jo kolme eri kertaa asunnon ostotilanne ja joka kerralla on ollut tosi vaikea löytää mieleistä asuntoa. Mutta sitten, kun on sopiva osunut kohdalle, niin olen tiennyt heti, että se on tämä.

Vierailija
10/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis etsimässä vuokra-asuntoa ja ehkä ei niin pitkäksi aikaa. Ap

Voitko jatkaa nykyisessä, jos tarve ei ole pitkäaikainen? Helpoin vaihtoehto, jos ei ole pakko muuttaa.

Vierailija
11/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vikas on se, että sulla ei ole tarpeeks rahaa.

Vierailija
12/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuteni asuin maalaistalossa, en joutunut muuttamaan koskaan. Koti oli kotoisa ja oikean tuntuinen. Olen miettinyt, että ehkä haluaisin asua maaseudulla nyt aikuiseksi tultuani ja siksi en nyt enää sopeudu... Raha- ja elämäntilanne ei kuitenkaan anna ihan myöten muuttaa maaseudulle. Ap

Maalta muuttaneena on vaikeata sopeutua kerrostalokopperoon. Muutama vuosikymmen sitten asia oli traumaattinen suurelle osalle väestöä, koska paljon ihmisiä muutti maalta kaupunkeihin työn perään maatalouden rakennemuutoksen takia. Asiaa käsiteltiin lukemattomissa iskelmissä, (Kirje kotiin, Miksi näin ym. Suomi-iskelmissä) joita et tietenkään ikäsi takia voi muistaa .

Itse olen myös muuttanut maalta kaupunkiin aikoinani. Olen aina viettänyt kesät maalla kotikylässäni ja viihdyn siellä erinomaisesti kaikkien kaupungissa vietettyjen vuosikymmenten jälkeen. Suhde kotiseutuuni on kuitenkin muuttunut aikojen myötä. Tunnen paikan kotoisaksi, vaikka ihmiset ovat siellä vaihtuneet ja jollain tapaa olen kai siellä muukalainen. Kotikyläni ihmiset ovat kuitenkin osittain samoja kuin silloin, kun vielä asuin siellä. Tunnen yhä kuuluvani sinne. Joka kerta paluu maalta kaupunkiin on ollut samanlainen shokki: oma tila, rauha ja hiljaisuus puuttuvat. Viihdyn kuitenkin kaupungissa muun ajan vuodesta, mutta kesät haluan olla maalla. Rakastan sitä rauhaa ja yksityisyyttä siellä.

Luulen, että totut vielä kaupunkielämään, kun vain annat ajan kulua. Mutta sisimmässäsi tulet todennäköisesti olemaan aina maalainen, aivan niin kuin minäki. Mikään ei kuitenkaan estä sinua jossain vaiheessa elämääsi muuttamasta takaisin maslle, jos todella haluat. 

Vierailija
13/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt pari ihan hyvää, mutta aina on joku vika: ei parveketta, rumat tapetit tms. Nykyinen kotikaan ei ole mikään hienoin eikä todellakaan käytännöllisin, joskin sijainti on mitä parhain. Mitä tehdä?

Tuntuu, että turhaan mä siellä asuntonäytöissä juoksen, jos en osaa priorisoida asioitani siten että kämpän valinta onnistuisi.

Mulla on yksi lapsi joten kärsin tästä, koska valitsemattomuus vaikuttaa myös häneen.

Vuokra-asunto vai omistus? Vuokra-asunnot on usein tosiaan aika tylsiä...

Vierailija
14/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista asuntoa ei ole joka olisi joka suhteessa täydellinen. Mieti tarkkaan mitä oikeasti haluat ja mikä ei ole niin tärkeää. Jos tarve on vain lyhytaikainen, eikö kannata etsiä edullinen hyvillä kulkuyhteyksillä, ja hakea mieluisampaa kun voi jäädä pitkäksi aikaa asumaan?

Vierailija
15/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on tullut hyviä mielipiteitä ja vinkkejä. Ehkä jatkamme tässä vielä vähän aikaa. Olen miettinyt ja toivonut myös, että ehkä tulee se " tässä se on" hetki asunnon kanssa.... Luulen, että kun se oikea löytyisi, ei olisi väliä jos on joku vikakin. Jos vaan tunne on oikea,että tänne me kuulutaan, niin pystyisi ylittämään pienet esteet. Vai..?

Lapsikin sanoo välillä, että haluaisi kovasti asua maalla! On tosin esiteini-ikäinen ja hyvin seurallinen, joten kavereiden kanssa pitää paljon päästä olemaan nyt ja lähivuosina. Ap

Vierailija
16/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et kerran aio asua siinä vuokrakämpässä pitkään niin tapetit on silloin sivuseikka. Olet liian nirso se sussa on vikana.

Vierailija
17/17 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et kerran aio asua siinä vuokrakämpässä pitkään niin tapetit on silloin sivuseikka. Olet liian nirso se sussa on vikana.

Tätä pelkäsinkin :(

Pitäisi kai vaan oikeasti ottaa vaan joku eikä odottaa sitä oikeaa ja sitä oikeaa tunnetta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän