Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kamppailette liian syömisen kanssa, lukekaa!

Vierailija
03.09.2017 |

Olen lähdössä reissuun jonne olen halunnut laihtua vähän näyttääkseni mahdollisimman hyvältä. Olen yrittänyt jo kauan (olen normaalipainoinen), mutta painonpudotus on ollut sellaista sekasotkuista jojoilua. Joskus voin olla syömättä ja sitten retkahdan ja mätän kaikkea mahdollista naamaan (minulla on myös bulimiaa). Sen jälkeen taas alusta aloitan terveellisen syömisen..
Jostain syystä n. viikko sitten sain jotain voimia olla oikeasti syömättä liikaa ja elämässä oli niin paljon muutakin mukavaa tekemistä ja pitkäaikainen stressi hälveni, söin tosi vähän. Nyt olen huomannut olevani ilmeisesti ketoosissa, googlen perusteella. En tunne nälkää, ja kun nälkä joskus itsestään ilmoittaa pehmeästi ja tosi pienesti, syömällä vaikka kananmunan on olo taas hyvin kylläinen. Mieliala on tasainen ja hyvä, olo on virkeä. Tunnen että tämä on keholleni vain hyväksi ja kokonaisvaltaisen puhdistavaa. Olen jo näin lyhyessä ajassa oivaltanut paljon omasta kehosta ja mielestäni, ja miten pakkomielteisesti olen suhtautunut ruokaan. Se on ollut palkinto ja rangaistus, aina ääripää.

Eli voisin neuvoksi antaa jokaiselle joka ei ole ennen kokeillut, yrittäkää olla muutama päivä syömällä vain ~200-500 kaloria. Juokaa paljon vettä tottakai. Ekoina päivinä nälkä voi olla jopa sattuva, tuskainen. Mutta se menee ohi ja teille voi tulla hyvinkin euforinen olo! Monet ihmiset sanovat paaston myös lähentävän heitä Jumalaan, itse en usko kristittyyn Jumalaan, mutta minulle on kyllä tullut sellainen hengellinen seesteinen olo. Ymmärrän itseäni paremmin ja olen päässyt lähemmäs itseäni. Ehkä tämä hyvin niukka syöminen ja ketoosi on jättänyt aikaa ajatella muuta kuin syömistä, ja kirkastanut ajatukset.

Ihmiset ympäri maailmaa menee ja porskuttaa tosi pienillä kalorimäärillä, ja ovat oikeasti terveitä keholtaan ja mieleltään. Länsimaisessa yhteiskunnassa meidät on oikein tehty varomaan sitä, ettemme söisi liian VÄHÄN, vaikka oikeasti pitäisi olla huolissaan syökö LIIKAA.

Tottakai tähän liittyen se terveellinen ruokavalio jonka jokainen jo varmaan suhteellisen hyvin handlaa, ainakin mitä se on. Ei eineksiä. Ei sokeria, valkoisia jauhoja, lisäaineita.. Hyviä rasvoja, proteiinia, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä.. Rasvat varsinkin on tosi hyviä laihdutukseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen lukenut että tuo hurmoshenkisyysvaihe tulee esim fitnesslajien harrastajille dieettivaiheessa, samassa vaiheessa joissa joiltain jää kuukautiset pois ja tulee kilpirauhasen vajaatoiminta jne joten hormonisi siellä nyt vain temppuilee ja pehmentää pään.

Vierailija
2/3 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin syömishäiriöinen, joten kaikenlaiset temput ovat tuttuja. Ahmimis- ja jojoiluoireistosta kärsivälle 200 - 500 kalorin syöminen päivässä ei kuitenkaan ole järkevää tai terveellistä. Kehottaisin hakemaan apua syömishäiriöön ja oikeasti tasapainottamaan ruokailutyyliä niin, että ahmimiset ja niitä seuraavat rankaisu- ja tyhjennysjaksot jäisivät pois ja voisit keskittyä elämään.

Syömishäiriöiselle olisi tärkeää syödä hyvin ja tasaisesti, vaikka se voisi pelottaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaat tapahtuvan kun ketoosiakaan ei voi ikuisesti jatkaa niin sitten kun sen keskeytät kehosi huutaa hiilihydraattia. Ja uusi kierre on valmis. Se vain on sillä tavalla että oikotietä onneen ei ole. Tuollaisella tavalla sairastutat itseäsi lisää ja terveellinen elämä on yhä kauempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi