Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan puoltoistavuotiaan nukkumaan päiväunet!!!

Vierailija
04.04.2006 |

Alkaa todella hermoja raastamaan. Poika on 1½ vuotias ja jo noin kuukauden verran ollut ongelmia saada poika nukkumaa päikkäreitä. tuntuu että kaiken mahollisen olen jo kokeillu. Silittäny, heiluttanu sylissä, lukenu, taas paijjaillu. Kokoajan kun ei vaan kerkiä nukuttamaan, kun on vauvakin talossa sekä kaksi muuta alle 5 vuotiasta lasta. Mut tää on jo ihan kamalaa. Selkeesti näkee että poika huutaa väsymystä, mut sängystä kampeaa ylös kokoajan. Pimennysverhotkin huoneeseen hommattiin. Tätä kestää neljäkin tuntia, ja lopulta en enää jaksa viiä poikaa sänkyyn vaan annan olla. Illastakaan ei saa ennen puolta kymmentä nukkumaan, vaikka päiväunet jääny väliin jo melkempä tuon kuukauden ajan. Antakaa nyt jotain hyviä nukuttamisvinkkejä. Alkaa oma jaksaminen olla aika kovalla, kun vauvan kansa joutuu heräämään monta kertaa yössä, ja sitten nämä päivärumbat ja vielä iltanukuttamiset.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan päivän aikana tarpeeksi touhua ja virikettä? Meidän 1v8kk ikäinen nukahtaa huonosti päiväunille, jos on nukkunut liian myöhään tai päivä on ollut " tylsä" .. Muita neuvoja en oikein osaa antaa..

Vierailija
2/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua ennen unia!

Ja et anna periksi, tuon ikäinen ei vielä päiväunia pois voi jättää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin ole siihen tottunutkaan. Pakkasilla kestikin sitten sisälle nukahtaminen ja unet oli pituudeltaan vain puolet tavallisesta.

Vierailija
4/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, tämä ennen hienosti nukkumaan mennyt poika sitten eilen tuli noin 115 kertaa pois sängystään ja vietiin takas. Poika oli selvästi väsynyt, mutta silti vaan iloisena hyppi uudestaan pois huoneesta. Lopulta mies piti kahvasta kiinni niin ettei ovea saanut auki. Poika ei tästä tietty tykännyt, mutta meni kuitenkin lopulta itse sänkyyn ja nukahti yhdeksältä (norm. nukkumaan kahdeksalta).

Tänään päikkäreillä sama meno jatkui ja mä laitoin oven kahvan toisinpäin, niin että poika ei sitä osaa avata. Poika leikki vähän aikaa omiaan ja kiipesi sänkyyn. Onnistuisko tämä teillä? Meilläkin pieni vauva, joten ymmärrän, ettei tuommoisen kouhotukseen todella ole aikaa ja voimia!

Vierailija
5/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi muutenkin nukkuu ihan liian vähän, niin miten sitä auttaa se, että herätetään sitten aamullakin aiemmin.

Ja ihan toinen huomio sitten, että tuskin neljän pienen lapsen perheessä virikkeitä puuttuu. Ennemmin toisin päin, että ei ole riittävää unirauhaa, tai lapsi on levoton, kun touhuilee niin paljon.

Vierailija
6/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna hänelle enemmän aikaa ja huomiotasi ennen päiväunaikaa. Hän saattaa ihan senkin vuoksi taistella unta vastaan ettei ole saanut tarpeeksensa nauttia äidistä kun on niitä sisaruksia useampia ympärillä.

Ja toinen vinkki että laita ulos päiväunille, ihminen nukkuu yleensä ulkona paremmin ja omanikin nukkuivat vielä paljon vanhempiankin kuin 2v ikäsinä ulkona.

-3-

Vierailija
7/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika herää tosiaan jo viideltä aamulla, kun mies lähtee töihin. Ulkona olemme juuri pari tuntia ennen nukkumaan menoa. Ja ruokailukin on ennen päiväuniaikaa. Menossa taas kamala taistelu ja poika huutaa huoneensa lattialla:( mä olen ihan neuvoton!

Vierailija
8/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liian pitkät yöunet ovat vaikeuttaneet päiväunille menoa, vaikka poika selvästi on väsynyt.

2

Vierailija
9/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu kyllä liian vähän! Tämä ei tietysti sinua nyt auta ja ymmärrän hyvin, meillä myös vähäuninen lapsi. Mutta ei tuo kuulosta ihan normaalilta että jos herää viideltä niin ei ole valmis nukkumaan päivällä...luulen että poika on yliväsymyksen kierteessä. Meillä ei myöskään nukuta sisällä, poika 1v6kk ja ulkona nukkuu tunnista puoleentoista. Sisälle nukutus kestää saman verran ja unet vaan puoli tuntia. Ei auta ruuat, ulkoilut, ei mitkään. Ulos nukahtaa heti. Oletko sitä kokeillut vai onko mahdollista laittaa ulos?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän