Mitkä monelle muulle yhdentekevät asiat ovat sinulle dealbreakereita kumppanissa?
Kaikki me haluamme parisuhteilta vähän eri asioita, ja sen mukaan ihmiset joko sopivat kumppaneiksemme tai eivät. Mitkä ovat sellaisia asioita, jotka eivät sinulle käy kumppanissa, vaikka monelle muulle asia olisi ydhentekevä tai jopa toivottava?
Kommentit (162)
Naisella kovat/perinteiset arvot. Ei kiinnosta ruveta isukkihahmoksi, haluan tasaveroisen suhteen ja kumppanin joka kiinnostaa muuallakin kuin sängyssä.
Lässyttäminen (hanipöösössönsöö...),
ei koskaan julkisia hellyydenosoituksia,
aina yhdessä joka paikassa,
lemmikit, pidän eläimistä mutten voisi pidemmän päälle asua samassa,
pitää itsestäänselvyytenä että nainen antaa suuseksiä.
Nuo tuli ekana mieleen noiden itsestäänselvyyksien (överit lihakset, lyhyys, huonot suutelutaidot, perfektionismi, pettäminen, syömis-/juomisäänet, pahat hajut, päihdeörvellykset...) lisäksi.
N35
Vierailija kirjoitti:
Sellanen mies jolla on liikaa lihaksia. Sellanen jolle terveet elämäntavat ja salilla punttaaminen on liian tärkeetä.
Miten helvetissä terveet elintavat voi olla "liian tärkeetä".
Mikä voi olla tärkeämpää kuin oma terveys?
Vierailija kirjoitti:
Monille lienee merkityksetön seikka, jos elämänkumppani/puoliso on ateisti. Oikeastaan ateismi taitaa olla nykyisin lähestulkoon normi tai default-tilanne. Itselleni se olisi deal breaker, vaikka muuten laajempaan ystävä- ja tuttavapiiriini kuuluu myös ateisteja.
Sanoisin, että normi on ennemmin agnostismi kuin ateismi. Tosin ymmärrän, että monen uskonnon näkökulmasta näillä ei ole merkittävää eroa.
Haluan suomensukuisen kumppanin, yksinkertaisesti siksi, että meitä suomensukuisia on maailmassa todella vähän ja lisääntyminen alkaa olla jo elinehto.
Tämä on varmaan nyt sitten "rasismia" mutta ainakin syrjin tasapuolisesti kaikkia ei-suomensukuisia.
Minäkään en halua miestä, jolle terveellisyys on kovin tärkeää. Samoin urheilullisuus ja raittius ovat aikamoisia dealbreakereita. En osaa edes sanoa syytä, koska en itsekään käytä paljoa alkoholia, mutta silti absolutisteista tulee aina vähän mieleen sellainen tuomitseva nirppanokka. Urheilullisuuteen liitän ulkonäkökeskeisyyden ja jonkinlaisen kontrollintarpeen.
Jos kannattaa kommunismia, sosialismia, kansallissosialismia, demokraattista sosialismia, sosiaalidemokratiaa, sosiaaliliberalismia tai mitä tahansa muita marxilaisia piirteitä omaavia poliittisia ideologioita, on se ehdoton ei.
Oon ihan supernirso, helpompi olisi listata vain vaatimukset.
- enemmän urheilullinen kuin taiteellinen
- aina autuaan onnellinen, eli ei ole koskaan tuntenut oloaan masentuneeksi/melankoliseksi missään vaiheessa elämää. Olen huomannut että ne kaikista ajattelevaisimmat ja älykkäimmät miehet ovat aina jossain vaiheessa sanojensa mukaan tunteneet masennusta maailman tilanteesta (yleensä nuoruudessa jakso kun ymmärretään laajemmin ympäröivä maailma). Eli ihmettelen niitä ihmisiä jotka eivät ole tällaista kokeneet, enkä pystyisi sellaiseen mitään syvällistä suhdetta muodostamaan.
- ylempään liittyen sellainen liika yleinen kepeys, joka parhaalla ystävällä olisi vaikka ihana piirre, mutta miehellä ei
Huono puheeni. En kestä, jos se esim. narisee tai sen saundi on ärsyttävä. Rakastan musiikkia, joten siitä se kai tulee.
Vierailija kirjoitti:
Huono puheeni. En kestä, jos se esim. narisee tai sen saundi on ärsyttävä. Rakastan musiikkia, joten siitä se kai tulee.
Siis huono puheääni kumppanilla. Hiton autocorrect.
Valtavan moni mamma ei ole lukenut otsikon kysymystä lainkaan, vaan listaa kaikenlaisia piirteitä mistä itse ei satu tykkäämään. Aniharva tuntuu pohtivan ovatko ne piirteet muillekaan yhdentekeviä, kuten otsikko ohjeistaa tekemään.
- Tupakointi/nuuskaaminen ja pilven poltto
- Alkoholin suurkulutus
- Humalahakuinen juominen missään tilanteessa
- Huumeiden käyttö
- Liian radikaalit mielipiteet suuntaan tai toiseen
Järkevä dealbreaker minulla: tupakointi. Minusta tupakan haju on yksi ällöttävimmistä katkuista ja kertoo myös tiettyjä asioita ihmisen persoonasta (ainakin jossain määrin ei pidä huolta omasta terveydestään ja on vähän elämämkoululainen laumasielu, kun on joskus niinkin typerän tavan aloittanut kuuluakseen mihin lie cooliin porukkaan).
Sitten toinen, hölmömpi dealbreaker: Frozen-fani. Minusta Frozen on malliesimerkki yliarvostetusta leffasta, joka loppujen lopuksi on aika sovinnainen ja ennalta-arvattava, vaikka sitä jonain käänteentekevänä mestariteoksena pidetäänkin. En pysty ottamaan vakavasti ihmistä, joka hehkuttaa Frozenia syvällisenä ja aikaansa edellä olevana leffana - kun voi kulta pieni, katsoisit muutakin kuin Disneyn laskelmoitua prinsessahapatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsirakas. Enemmän ehkä varoitusmerkki mutta kuitekin.
Miksi??
Joutuisin todennäköisesti sietämään lasten seuraa ja jäisin miettimään, josko toinen alkaa sittenkin haluta lapsia jossakin vaiheessa.
Jos mies käyttää speedo-mallisia alushousuja eikä boksereita.. Ei muuten mitään mut jos ne speedot venyy pesujen jälkeen niin on ihan kauhean näköistä kun karvat (tai jopa itse miehuus) vilkkuu lahkeensuusta. Tää on tietty jollekin ihan ok, mutta totaali sexintabbaja allekirjoittaneelle.
Pilottitakki/pilottilasit, juueih.
MacGyver-hiukset ja viikset, voi apua..
Jos laihalla farkut ei istu kunnolla vaan ovat monta numeroa liian isot ja ne kiristetään vyöllä, niin että ne nousevat reippaasti navan yläpuolelle. Vaikka olisi kuinka fiksu kaveri noin muuten niin tämä.. ei.. sytytä.
Liian läheiset välit sukulaisiin. Osallistun ihan mielelläni muutamiin sukujuhliin ja illanistujaisiin vuodessa, mutta jos mies haluaa viettää kaikki lomat ja viikonloput vanhempien, isovanhempien, sisarusten ja serkkujen jne. kanssa, ja odottaa minun vielä tulevan aina mukaan, niin ei kiitos.
-kimeä ja naismainen ääni miehellä
-vetelyys
-löysä kroppa miehellä, ei haittaa jos on myös läskiä jos on lihaksiakin, laihat ja treenaamattomat kauheimpia
-huono kunto miehellä, ois kauheeta jos mies hengästys kun juoksis 100 metriä tak ei jaksasi vetää yhtään leukaa
-mustasukkaisuus
-lyhyt mies ei pääsääntöisesti kyllä sytytä
Vierailija kirjoitti:
Ruskeat silmät. Tunnen vetoa vain sinisilmäisiin. Itselläni on ruskeat, puolisoll siniset.
Sama täällä! Mulle tosin vihreätkin käy, mutta ruskeat on ehdoton ei. Olen kokeillut käydä treffeillä ruskeasilmäistenkin kanssa ja yrittänyt päästä asian yli, mutta en vain pääse.
-tatuoinnit
-itserakkaus
-herkkyys
-kiinnostunut paljon vaatteista
-nauraa omille jutuille
-luulee kaikkien naisten pitävän hänestä
-pitkä tukka
-hevarityyli
Näitä en miehessä siedä
Onneksi löysin miehen, joka sopii minulle