Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ARGH! Imettämisestä meuhkaaminen

Vierailija
02.09.2017 |

Olen tympääntynyt tähän katso imetän huomio*****aamiseen, että kyllä menetän ruokahaluni vaikka näyttäisit kuinka kauniilta ja tekisit sen huomaamattomasti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, ja nyt meuhkaat itse imettämisestä?

Vierailija
2/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Onneksi se ei kosketa mua, jos sua häiritsee. Katso muualle kun mä ruokin lapseni. Itsekään en välitä siitä asian korostamisesta ja esilletuomisesta, mutta jos sua häiritsee sekin mitä et edes huomaa, niin ongelma on ihan sun omasi ja vain sun päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän äitien pitää näin luonnollista asiaa nostaa asia julkisuuteen edellisen "kohun" laannuttua uudelleen ja uudelleen? Sitä saa mitä tilaa sopii oikein oivallisesti tähän tilanteeseen. Jos tuoreimman kuvan julkaissut äiti otsikoihin päädyttyään joutuu "vihapuheen" kohteeksi kannattaa nostaa se katse omasta rinnasta peiliin.

Vierailija
4/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä käyt, kun näet imettäviä äitejä noin tiuhaan että on ihan häiriöksi asti? Mä en edes muista, koska olisin viimeksi huomannut jonkun imettävän.

Vierailija
5/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten, miten imetetään niin, ettei se ole susta huomiohuoraamista, kun näköjään huomaamatonkin imettäminen on jotain huomion kerjuuta? Tuntuu kyllä aika pahalta, jos oikeasti ihmiset ajattelee noin, että mä nyt tässä kerjään huomiota, kun yritän vain ruokkia vauvani.

Noh, nyt se mun vauva on jo 1-vuotias, imetän kyllä vieläkin, mutta tarve julki-imetykselle on vähentynyt olennaisesti, kun nykyään on säännölliset ruoka-ajat ja lapselle voi antaa jo ihan kunnon syötävääkin kuin vain maitoa. Lisäksi isompi lapsi voi odottaa pidempään, että päästään johonkin rauhallisempaan paikkaan imettämään.

Mutta ihan pikkuvauva-aikana imetys niin ikään tapahtui pitkälti paikasta riippumatta, ei nyt sentään missään kassajonossa, mutta kuitenkin esim. kahvilassa tai ostarin penkillä. Ei todellakaan ollut aikomuksena kerjätä huomiota, vaan ihan vain hoitaa oma lapsi, joka itkee maidon perään.

Vierailija
6/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen Vilma julkaisi rohkean kuvan: ”Menisikö teiltä ruokahalu, jos näkisitte meidät?” Juttu löytyy mtv sivuilta ja kuvassa ei ole mitään luonnollista: D Ylimeikattu duckface kuva ei kyllä jätä mitään arvaillun varaan eikä siinä ole mitää hienotunteista ja herkkää äidin ja lapsen yhteisestä hetkestä. Julkisuuteen käyttäen välikappaleena omaa lastaan?

Vierailija
7/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pikkuvauva ei jaksa odottaa ja jos äiti ei ehdi päästä rauhalliseen paikkaan ajoissa niin vauva huutaa jo niin kovaa että sekin on häiriö. Sitten pitää ensin saada vauva rauhoittumaan.

Sairaalassa neuvottiin että on helpompi imettää jos ei päästä tilannetta raivoon asti.

Vierailija
8/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sitten, miten imetetään niin, ettei se ole susta huomiohuoraamista, kun näköjään huomaamatonkin imettäminen on jotain huomion kerjuuta? Tuntuu kyllä aika pahalta, jos oikeasti ihmiset ajattelee noin, että mä nyt tässä kerjään huomiota, kun yritän vain ruokkia vauvani.

Noh, nyt se mun vauva on jo 1-vuotias, imetän kyllä vieläkin, mutta tarve julki-imetykselle on vähentynyt olennaisesti, kun nykyään on säännölliset ruoka-ajat ja lapselle voi antaa jo ihan kunnon syötävääkin kuin vain maitoa. Lisäksi isompi lapsi voi odottaa pidempään, että päästään johonkin rauhallisempaan paikkaan imettämään.

Mutta ihan pikkuvauva-aikana imetys niin ikään tapahtui pitkälti paikasta riippumatta, ei nyt sentään missään kassajonossa, mutta kuitenkin esim. kahvilassa tai ostarin penkillä. Ei todellakaan ollut aikomuksena kerjätä huomiota, vaan ihan vain hoitaa oma lapsi, joka itkee maidon perään.

En ole ap, mutta huomaamaton imetys on sitä, että siirrytään jonnekin rauhalliseen tilaan imettämään. Ja paikalta poistutaan tyylikkäästi, ilman kovaäänistä "VOOOOI MAMMAN VÄINÖIRMELI PITÄISKÖ MEIDÄN MENNÄ VÄHÄN TISSSSSSITTELEMÄÄN" -meuhkausta.

Vierailija
9/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta huomaamaton imetys on sitä, että siirrytään jonnekin rauhalliseen tilaan imettämään. Ja paikalta poistutaan tyylikkäästi, ilman kovaäänistä "VOOOOI MAMMAN VÄINÖIRMELI PITÄISKÖ MEIDÄN MENNÄ VÄHÄN TISSSSSSITTELEMÄÄN" -meuhkausta.

Jaa, no tällaista käytöstä en ole kyllä koskaan edes nähnyt.

Vierailija
10/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa imetyskuvan julkaiseminen ei ole vauvan tarve.

Vierailija
11/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahaluttomuus tekee hyvää apn läskip...eelle.

Vierailija
12/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no tällaista käytöstä en ole kyllä koskaan edes nähnyt.

Sellaista käytöstä mitä sinä et ole nähty, sellaista käytöstä ei esiinny.

Vierailija
13/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanteesi on noin paha, niin kyllä sitten sinun, ap, kannattaa pysyä kotonasi ja syödä vain siellä.

Vierailija
14/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pikkuvauva ei jaksa odottaa ja jos äiti ei ehdi päästä rauhalliseen paikkaan ajoissa niin vauva huutaa jo niin kovaa että sekin on häiriö. Sitten pitää ensin saada vauva rauhoittumaan.

Sairaalassa neuvottiin että on helpompi imettää jos ei päästä tilannetta raivoon asti.

Jep, tuskin unohdan koskaan erästä iltaa (joskin kotona) kun vauvalle iski nälkä enkä ehtinyt riittävän ajoissa iskeä tissiä suuhun - vauva rääkyi kuin kuoleva, ihan punaisena huusi ja sätki eikä suostunut ottaa rintaa suuhun vaikka puristin pari tippaa maitoakin suuhun.

Lopulta puristin maitoa (vauvan yhä huutaessa...) lääkemittalasiin ja otin siitä ruiskulla, jolla tuikkasin maidon suuhun samaa matkaa tissin kanssa ja vauva alkoi vihdoin syömään ja rauhoittui.

Totta helvetissä kannattaa pikkuvauvalle antaa ruoka heti, tai ainakin niin pian kuin suinkin mahdollista - se vasta häiritseekin kun sellainen nelikiloinen palosireeni rääkyy koko pienen keuhkotilavuutensa voimalla ja äiti hikoilee tuskissaan yrittäessään saada vauvan imemään rintaa huutonsa lomassa.

Vierailija
15/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanteesi on noin paha, niin kyllä sitten sinun, ap, kannattaa pysyä kotonasi ja syödä vain siellä.

Siitäpä tässä onkin kyse, kun en ole kotoa poistunut vaan kotisohvalla selannut uutisia.

Vierailija
16/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneelle tuollainen käytös sosiaalisessamediassa voi auttaa ja positiivinen palaute parantaa sitä minäkuvaa. Vilma olet tosi kaunis<3

Vierailija
17/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kaikki imettävät naiset saa stereotypisoida samanlaisiksi. Edes feministejä, puhumattakaan miesasiamiehistä ei saa leimata kaikkia leimata samanlaisiksi huutelijoiksi, mutta tottakai jokainen imettämisen puolesta puhuva nainen iskee tissinsä ravintolan pöydälle ja kassajonossa mölöttää isoon ääneen pirkko-petterille TISSISTÄ ja IMETYKSESTÄ!

Se on aina yllätys kaikille, että olen imettänyt ja imetän edelleenkin. Ja se on julkisessa tilassa joku tosiaan voi imettää niin, että se näyttää siltä kuin lapsi on vain sylissä painautuneena äitiä vasten. Okei, kyllä sen näkee läheltä katsottuna ja tarkkaan seuraten näkee senkin, kuinka nänni lupsahtaa lapsen suuhun, mutta jos joku niin tarkkaan kyttää niin se ei ole minun vastuullani. Itse olen imettänyt kohta pari vuotta ja ehdottomasti kannustan, tuen ja toivon kaikkien äitien imettävän. Ihan sama onko se vain ensi-imut, pari viikkoa, osittain korvikkeen kanssa tai täysimetystä 6kk. Se on kaikki hyväksi ja terveellistä ensisijaisesti vauvalle mutta myös äidille. Monella eri tavalla.

Ainiin, monia muitakin asioita osaan tehdä "salaa". Mutta se kai onkin inhottavinta ihmisistä, että joku tekee jotain heidän mielestään vastenmielistä ja vielä niin, etteivät he tiedä siitä 😁🤣

Vierailija
18/18 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen Vilma julkaisi rohkean kuvan: ”Menisikö teiltä ruokahalu, jos näkisitte meidät?” Juttu löytyy mtv sivuilta ja kuvassa ei ole mitään luonnollista: D Ylimeikattu duckface kuva ei kyllä jätä mitään arvaillun varaan eikä siinä ole mitää hienotunteista ja herkkää äidin ja lapsen yhteisestä hetkestä. Julkisuuteen käyttäen välikappaleena omaa lastaan?

Tässä tapauksessa ei ole kyse siitä, että äitiä olisi kohdelty jotenkin väärin. Näyttää enenmän siltä, että yritetään kääntään katse itseenä ja saada niitä kehuja omasta kaunedesta.

Ps. Kuinka moni teistä riisuu kokonaan paitansa imetteässään esim. ravintolassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi