Löytyykö kodistasi raamattu?
Kommentit (21)
En ole uskovainen, mutta juu, vihkiraamattu, ja muutama anoppivainaan vanha Raamattu löytyy.
Takassa voi olla jotakin jäänteitä 😂
Juu, löytyy, vaikka ateisti olenkin. On mulla Koraanikin.
Joo, uskovaisen anopin meille pakanoille antama "vihkiraamattu", kun ei sitä maistraatista saa.
Löytyy, useampikin ja olen kyseisen kirjakokoeman pariin otteeseen lukenut. Uskovainen en ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletko uskovainen?
Ei löydy raamattua, kolmea pientä porsasta, nalle puhia eikä k-raania.
Löytyy kolme kappaletta; rippiraamattu, kerrostalon roskakatoksen kirjojen kierrätyspisteestä löytynyt naapurin rouvan vihkiraamattu ja divarista hankittu koukerokirjaiminen versio.
En ole uskossa - oikeastaan päinvastoin. Raamattua on tullut luettua ihan yleisen mielenkiinnon vuoksi ja osana raitistumisprosessin itsetutkiskelua. Ainoa, joka kyseisessä kirjassa vakuutti, oli paperin laatu jolle ne on painettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko uskovainen?
Ei löydy raamattua, kolmea pientä porsasta, nalle puhia eikä k-raania.
Hyvä, lasten on tärkeä oppia lukemaan tieteellisiä tutkimuksia aikaisin.
Ei, löytyy nykyään netistä jos tarvitsee.
Käykö Moottoreiden Säätöarvoja-kirja raamatusta?
LÖytyy, varmaan 15. Olen entinen kääntäjä. Ja en ole uskovainen.
Rippiraamattu on jossain ja äidin vanha rippiraamattu samoin. Tuossa vanhemmassa on ihanat ohuet sivut ja niin pientä tekstiä, että on vaikea lukea mutta sivut on kullattu päädyistä. Kaunis. En ole kyllä lukenut sen kmemmin kumpaakasn paitsi rippikoulussa Markuksen evankeliumia ja ilmestyskirjaa.
Ilmestyskirja on melkein kuin vanhat kauhukertomukset.
Kyllä löytyy. Lisäksi on 6-vuotiaana lahjaksi saamani Uusi testamentti sekä pari vanhempaa perintönä tullutta.
Olen lukenut raamatun pariin otteeseen läpi, ja sen jälkeen heitin pois. Olen saatananpalvoja, joten sillä raamatulla en tee mitään. Sen verran piti lukea, että tietää millaista vihollista vastaan pitää taistella.
Löytyy. Rippi- ja vihkiraamatut.
Uskon, mutta aika passiivinen valitettavasti olen. Kuulun kirkkoon, mutta en mihinkään konkreettisiin uskovien porukoihin. Suuntaukseni on korkeakirkollinen, joten ilmaisu "uskovainen" tuntuu muutenkin oudolta.
Useampikin, olen ateisti.