Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Olisiko Petri ja Aliisa sopineet yhteen? Sydäntäsärkevää katsoa kun toinen osapuoli ei innostu. Eikö ne nimenomaan saaneet "peukuttaa" etukäteen" ehdokkaiden kuville, silloin ainakin ulkonäön pitäisi miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Petrin sanailu kuvasti vain pientä huvittumista, että toistetaan tuotannon tahdosta näitä ensitreffisarjan kliseitä kuten piknikki, varmaan katsellut aiemmatkin kaudet :)
Olivatko piknikillä krapuloissaan? Marilla samasta syystä tiukasti aurinkolasit silmillä? Piknikin kommentit mielipide-eroista johtuivat siitä, koska edellisiltana väitelty estoja alentaneessa tuiskeessa eriäviä näkemyksiä herättäneistä asioista?
Mun mielestä Petri on ihan asiallinen. Ei vaan taida heillä Marin kanssa kipinöidä, valitettavasti. He ovat tämän kauden Mari ja Jouni. Esa ja Aliisa taas ovat tämän kauden Heidi ja Mikko, sillä erotuksella että Esa on oikeasti symppis mutta ei vaan kelpaa. Johanna ja Markus ovat sitten Tiina ja Samuel. :)
Mari ja Petri eivät tunnu kovin innostuneilta toisistaan. Molemmat vaikuttavat sellaisilta, että mielummin ovat sinkkuna kuin yrittävät saada epätyydyttävää suhdetta toimimaan. Jos elämänkatsomuksessa on paljon eroavaisuuksia, saattaa se muodostua liian suureksi deal breakeriksi.
Jokaisen pitäisi tuoasa vaiheessa yrittää täysillä antaa itsestään paras mahdollinen kuva ja tutustua toiseen avoimin mielin. Ei ole oikein heittäytyä nirsoksi heti aamenen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Petrin sanailu kuvasti vain pientä huvittumista, että toistetaan tuotannon tahdosta näitä ensitreffisarjan kliseitä kuten piknikki, varmaan katsellut aiemmatkin kaudet :)
Olivatko piknikillä krapuloissaan? Marilla samasta syystä tiukasti aurinkolasit silmillä? Piknikin kommentit mielipide-eroista johtuivat siitä, koska edellisiltana väitelty estoja alentaneessa tuiskeessa eriäviä näkemyksiä herättäneistä asioista?
Jatkoa vielä: Juhlimisen johdosta meininki vaisu ja päiväunet houkuttivat. Tasoittavaa otettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullukka vaikutti välillä vaivaantuneelta kun seremoniamestarinsa suukotteli kaulaa ja oli äänessä.
Kyllä minua jaksaa vuodesta toiseen ihmetyttää, mikä tällaista inhottavaa kommentointia motivoi. Omat henkiset patoumat? Heikko itsetunto? Puhdas ilkeys? Kaikki kolme?
Ehdotan puhdasta ilkeyttä. Sitä on nykyään paljon liikkeellä. Eikä valitettavasti jää ainoastaan tänne somen suojiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa vielä: Juhlimisen johdosta meininki vaisu ja päiväunet houkuttivat. Tasoittavaa otettiin.
Minä taas veikkaan, että kinastellessa tai inttäessä mennyt aika ja kireissä jälkitunnelmissa puistossa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi tuoasa vaiheessa yrittää täysillä antaa itsestään paras mahdollinen kuva ja tutustua toiseen avoimin mielin. Ei ole oikein heittäytyä nirsoksi heti aamenen jälkeen.
Juuri näin. Ei rakkaus voi syttyä, jos sille ei anna edes mahdollisuutta. Tässä ohjelmassa pitäisi olla tuollaisen perusasian ihan päivänselvää.
Jotenkin tuo Petri tuntuis oikein hakemalla hakevan syytä ettei onnistu parisuhteessaan Marin kanssa (tai ehkä ei kenenkään kanssa). Tossa MTV:n klipissä pohti että ei oo vielä ihan niin suuria eroavaisuuksia löytynyt mikä pysäyttäsi koko homman, mutta kaivetaan lisää (eiköhän sieltä vielä semmonen löydy tuolla taktiikalla). Sama fiilis mulle tuli jo hääjaksosta kun Petri selitti jotenkin että Marin silmistä näkyy toivetta liiton onnistumisesta ja jotenkin epäilevästi sanoi toivovansa sitä löytyvän myös itseltä. Saapa nähdä onko Petri valmis onnistumaan. Mari ainakin alun perusteella oli vähän eri meninigillä liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuo Petri tuntuis oikein hakemalla hakevan syytä ettei onnistu parisuhteessaan Marin kanssa (tai ehkä ei kenenkään kanssa). Tossa MTV:n klipissä pohti että ei oo vielä ihan niin suuria eroavaisuuksia löytynyt mikä pysäyttäsi koko homman, mutta kaivetaan lisää (eiköhän sieltä vielä semmonen löydy tuolla taktiikalla). Sama fiilis mulle tuli jo hääjaksosta kun Petri selitti jotenkin että Marin silmistä näkyy toivetta liiton onnistumisesta ja jotenkin epäilevästi sanoi toivovansa sitä löytyvän myös itseltä. Saapa nähdä onko Petri valmis onnistumaan. Mari ainakin alun perusteella oli vähän eri meninigillä liikenteessä.
Joo, kiinnitin myös huomiota sanavalintoihin. Toisaalta olen törmännyt muutamiin muihinkin pohjoisesta lähtöisin oleviin, joilla on tapana purkaa asioita pessimisitisen puhetavan kautta, josta on välittynyt kuva kulttuurista, jossa ei saa "luulla liikoja" vaan pitää vaatimattomuuden nimissä ainakin aloittaa siitä, mikä voi mennä pieleen. Vähän rasittavaa erilaiseen tyyliin tottuneelle, ja heikäläisten silmissä me optimistit varmaan olemme sietämättömän täynnä itseämme ja onnistumisiamme...
Joku on esittänyt viisauden, että kohtele puolisoasi 90 päivän ajan niin kuin hän olisi maailman ihanin ja sinulle sopivin ihminen. Jos hän sen jälkeen ei ole muuttunut hyväksi kumppaniksi, voi ainakin erota niin, että tietää itse tehneensä parhaansa.
Yleensä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan ja tuollainen liika varovaisuus ja negailu yleensä vain pahentaa asiaa. Pitäisi keskittyä löytämään rentoja ja hauskoja hetkiä ja niiden varaan rakentaa lisää ja lisää yhteistä eikä alkaa pohtia, onko eroavaisuuksia liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiinnitin myös huomiota sanavalintoihin. Toisaalta olen törmännyt muutamiin muihinkin pohjoisesta lähtöisin oleviin, joilla on tapana purkaa asioita pessimisitisen puhetavan kautta, josta on välittynyt kuva kulttuurista, jossa ei saa "luulla liikoja" vaan pitää vaatimattomuuden nimissä ainakin aloittaa siitä, mikä voi mennä pieleen. Vähän rasittavaa erilaiseen tyyliin tottuneelle, ja heikäläisten silmissä me optimistit varmaan olemme sietämättömän täynnä itseämme ja onnistumisiamme...
Kirjoitin tuon alkuperäisen. Ja olen itsekkin pohjoisesta kotoisin ja omaan hyvinkin tuollaisen kommentoijan mainitseman pessimistisen luonteenlaadun :D Mutta silti tuo Petrin puhe ei omasta mielestä ihan senkään ilmaisutavan piikkiin mennyt..
Vierailija kirjoitti:
Minusta Petri näyttää siltä, että mikään ei oikein herätä hänessä mitään. Ei mitään aitoa iloa, innostusta, kiinnostusta.
Tämä. Onko Petrillä mitään harrastuksia? Punttisalilla käy, mutta sitä tekee nykyään melkein jokainen ihan vain terveyden takia (jopa minä vaikken siitä yhtään tykkää). Rinnastuu hampaiden pesemiseen melkeinpä, ei sitä kukaan harrasta. Vrt. Esa, joka työn lisäksi tekee vaikka mitä: metsästää, marjastaa, nikkaroi, on ne koirat, näprää vaikka korunkin. Markuksella ainakin ne kummilapset ja ay-toiminta.
Sitä jotenkin kaipaisi puolisolta aktiivista kiinnostunutta otetta elämään, ja harrastuksissa se näkyy. Eikä tarvitse olla niin että kaikista toisen harrastuksista itse olisin kiinnostunut; jokin voi olla yhteinen mutta toisaalta hyvä vain jos on omaakin menoa.
Minusta hassusti tuntuu, että Marille ja Petrille tekisi hyvää kokeilla toistensa liikuntalajeja: Mari saisi punttisalilta puhtia olemukseensa, Petri joogan/pilateksen kautta voisi löytää itseään paremmin. Näin vaikka eivät avioliittoaan jatkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Petri näyttää siltä, että mikään ei oikein herätä hänessä mitään. Ei mitään aitoa iloa, innostusta, kiinnostusta.
Tämä. Onko Petrillä mitään harrastuksia? Punttisalilla käy, mutta sitä tekee nykyään melkein jokainen ihan vain terveyden takia (jopa minä vaikken siitä yhtään tykkää). Rinnastuu hampaiden pesemiseen melkeinpä, ei sitä kukaan harrasta. Vrt. Esa, joka työn lisäksi tekee vaikka mitä: metsästää, marjastaa, nikkaroi, on ne koirat, näprää vaikka korunkin. Markuksella ainakin ne kummilapset ja ay-toiminta.
Sitä jotenkin kaipaisi puolisolta aktiivista kiinnostunutta otetta elämään, ja harrastuksissa se näkyy. Eikä tarvitse olla niin että kaikista toisen harrastuksista itse olisin kiinnostunut; jokin voi olla yhteinen mutta toisaalta hyvä vain jos on omaakin menoa.
Ihan vaan ohiksena, että kyllä siitä kuntosalista joku tykkää ihan oikeasti, ainakin minä (jo vuodesta 1991).
Mutta joo, parasta olisi, että sellainen tietty aktiivisuustaso olisi melko sama pariskunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hassusti tuntuu, että Marille ja Petrille tekisi hyvää kokeilla toistensa liikuntalajeja: Mari saisi punttisalilta puhtia olemukseensa, Petri joogan/pilateksen kautta voisi löytää itseään paremmin. Näin vaikka eivät avioliittoaan jatkaisi.
Miksi kaikkien pitäisi olla puhdikkaampia?
Jotkut on matalaenergisiä eikä siinä oo mitään väärää, ettei halua harrastaa muuta ku sohvalla makaamista. jos sellanen sohvaperuna ärsyttää, pitää sit hakeutua erilaiseen seuraan.
Minä en ainakaan alkaisi käydä punttisalilla, vaikka tuleva mieheni sitä harrastaisi.
Se vaan ei ole mun juttuni, ahdistaa koko paikka, sen verran olen kokeillut.
Toki on piristävää kokeilla joskus ihan muuta kuin omaa tavanomaista, mutta siitäkin kyllä pitäisi tula sellanen tunne, että se on mukavaa ja mieluista.
Ei pidä olla pakonomaista tai sellaista joka on oman itsensä vastaista.
Ei kaikki ole fyysisiä, eikä kaikki "henkisiä" ihmisiä.
Ja se heille sallittakoon.
Se Markus on niin ihana!!!